TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Bluetooth valt regelmatig uit bij iPhone 6s

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by BvL, Dec 30, 2015.

1. BvL

BvL Member

Sinds ik een iPhone 6S heb heb ik met enige regelmaat (minimaal 1x per week) dat de bluetooth verbinding niet gemaakt kan worden met mijn Tesla. Een reset van de Tesla is dan nodig.
    De nieuwere bluetooth versie 4.2 lijkt hier het probleem te zijn waar de Tesla (nog) niet zo goed mee om kan gaan. De iPhone 6 had versie 4.0 (tegenwoordig wordt de iPhone 6 ook verkocht met versie 4.2). Geen idee of de Tesla ook problemen met de 4.0 versie had.

Zijn er anderen die een iPhone 6S of andere smartphone met nieuwe bluetooth versie hebben die hetzelfde probleem ervaren?

Het SeC vroeg direct of ik een iPhone 6S had toen ik vertelde dat ik deze problemen ervaarde. Gok dus dat er meer mensen het probleem hebben.

2. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Ik heb het ook al ervaren. Maar Bluetooth op de Iphone even af en aanzetten verhelpt het probleem ook.

3. Kymo

Kymo Member

Wat ik doe..iphone even in "Vliegtuigmodus" en weer normaal zetten, dan meestal gelijk verbinding.
    Denk eerder dat het aan de iphone ligt dan aan de Tesla.

4. RudiDL

RudiDL Member

Idem dito met een iPhone 6S Plus. Met mijn oude iPhone 5S nooit problemen gehad. Maar het is snel opgelost door Bluetooth even aan/uit te zetten.

Ik had er nog niet aan gedacht, maar het zou inderdaad wel eens Bluetooth 4.2 kunnen zijn. In principe is Bluetooth 4.2 slechts een software update tov 4.0. Dus mogelijk kan Tesla dat dan oplossen.

5. BvL

BvL Member

Bij mij is bluetooth even aan/uitzetten niet altijd een oplossing. Moet vaak de tesla resetten. Ik verwacht dat het probleem binnenkort wel verholpen wordt zodra er een software update op de tesla komt. Groot voordeel van het rijden van een tesla.[emoji4]

6. Namervio

Namervio Member

Hier zelfde probleem met 6s+. Heb nog geen eenduidige oplossing kunnen vinden. Soms telefoon keer aan uit (dwz bluetooth) of een reset. Verder ook regelmatig dat na beëindiging telefoongesprek de verbinding met de telefoon in stand blijft als of het gesprek nog gaande is. Duurt soms paar minuten voor de radio weer gaat spelen.

7. Maarten

Maarten Active Member

Nou, de IPhone 5S die ik heb heeft hetzelfde probleem in de Tesla.
    Heb al een paar keer een bug report ingesproken.
    Ik moet elke keer weer opnieuw: forget device in Tesla - bluetooth op IPhone off - Search bluetooth in Tesla - bluetooth op IPhone aan - Connect gevonden IPhone in Tesla - Pair devices in IPhone.
    En na een aantal dagen weer hetzelfde riedeltje. :mad:

8. BvL

BvL Member

Heb je die kort geleden besteld, ook met versie 4.2?

9. Maarten

Maarten Active Member

Zo'n twee maanden geleden de oude 5S die total loss was :crying: ingeruild voor een nieuwe 5S.

10. BvL

BvL Member

Das ook de nieuwe bluetooth versie 4.2.
    Probleem zal binnenkort wel verholpen worden door Tesla.

11. peterkr

peterkr Member

zelfde probleem, i phone 6S, ik krijg het enkel opgelost door bluetooth van i phone op en af te zetten , dan lukt het terug

12. Alain13

Alain13 Member

Ik heb ook een iPhone 6s maar werkelijk nog nooit een probleem gehad met Bluetooth, het werkt altijd feilloos. Flitsmeister staat altijd aan en meldt keurig over de speakers als er wat is. Ik geloof dat ik van geluk mag spreken als ik dit zo lees. ;)

13. HWS

HWS Speedjunkie

Heb de P85 omgeruild voor een 90D, werkt sindsdien prima.

14. Rsvarthur

Rsvarthur Member

Met P85 Classic en iPhone 6 heb ik het ook. Bluetooth op telefoon uit en aan, of op scherm disconnecten en connecten werkt. Wel irritant. Al talloze gesprekken niet-handsfree aangenomen met verzoek aan de beller om even te wachten.

15. ERvee

ERvee member

Leuke maar wel wat prijzige oplossing [emoji6]

16. pdegeus

pdegeus Member

Bij mij, iPhone 6S Plus, geen problemen. Ik heb vrijwel altijd direct verbinding, soms duurt het 20 seconden maar verbindt hij alsnog.
    Zou er nog een hardware verschil zijn tussen de Tesla's over de jaren? Een Bluetooth chipje lijkt me relatief eenvoudig te upgraden.

17. Kymo

Kymo Member

Het koppelen is bij mij niet altijd succesvol. Maar wel eenvoudig op te lossen.
    Mijn S 85D is 3 weken oud.

18. Danielk

Danielk Member

Ik heb een vergelijkbaar probleem met de combinatie iPhone 6 en Tesla fw 7.0: na elk telefoongesprek valt de bluetooth-verbinding enige tijd uit. Na verloop van tijd verbinden auto en telefoon automatisch met elkaar. Opnieuw koppelen mocht niet baten. Een telefoontje naar Tesla leerde dat dit inderdaad ook een bekend probleem is. Het lijkt mij softwarematig (ofwel in de auto, ofwel in de telefoon) want dezelfde hardware met iOS 8 en Tesla fw 6 leverde geen problemen op.

19. Zee

Zee Member

iOS 9.2 en iPhone 6. Ik heb zelfde probleem. Welke BT versie ik heb weet ik niet maar irritant is het wel.

20. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Durf het bijna niet te zeggen maar ik heb met een iphone 6(laatste update van IOS) geen enkel probleem.

Share This Page