Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bluetooth valt regelmatig uit bij iPhone 6s

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds ik een iPhone 6S heb heb ik met enige regelmaat (minimaal 1x per week) dat de bluetooth verbinding niet gemaakt kan worden met mijn Tesla. Een reset van de Tesla is dan nodig.
De nieuwere bluetooth versie 4.2 lijkt hier het probleem te zijn waar de Tesla (nog) niet zo goed mee om kan gaan. De iPhone 6 had versie 4.0 (tegenwoordig wordt de iPhone 6 ook verkocht met versie 4.2). Geen idee of de Tesla ook problemen met de 4.0 versie had.

Zijn er anderen die een iPhone 6S of andere smartphone met nieuwe bluetooth versie hebben die hetzelfde probleem ervaren?

Het SeC vroeg direct of ik een iPhone 6S had toen ik vertelde dat ik deze problemen ervaarde. Gok dus dat er meer mensen het probleem hebben.
 
Sinds ik een iPhone 6S heb heb ik met enige regelmaat (minimaal 1x per week) dat de bluetooth verbinding niet gemaakt kan worden met mijn Tesla. Een reset van de Tesla is dan nodig.
De nieuwere bluetooth versie 4.2 lijkt hier het probleem te zijn waar de Tesla (nog) niet zo goed mee om kan gaan. De iPhone 6 had versie 4.0 (tegenwoordig wordt de iPhone 6 ook verkocht met versie 4.2). Geen idee of de Tesla ook problemen met de 4.0 versie had.

Zijn er anderen die een iPhone 6S of andere smartphone met nieuwe bluetooth versie hebben die hetzelfde probleem ervaren?

Het SeC vroeg direct of ik een iPhone 6S had toen ik vertelde dat ik deze problemen ervaarde. Gok dus dat er meer mensen het probleem hebben.

Ik heb het ook al ervaren. Maar Bluetooth op de Iphone even af en aanzetten verhelpt het probleem ook.
 
Idem dito met een iPhone 6S Plus. Met mijn oude iPhone 5S nooit problemen gehad. Maar het is snel opgelost door Bluetooth even aan/uit te zetten.

Ik had er nog niet aan gedacht, maar het zou inderdaad wel eens Bluetooth 4.2 kunnen zijn. In principe is Bluetooth 4.2 slechts een software update tov 4.0. Dus mogelijk kan Tesla dat dan oplossen.
 
Hier zelfde probleem met 6s+. Heb nog geen eenduidige oplossing kunnen vinden. Soms telefoon keer aan uit (dwz bluetooth) of een reset. Verder ook regelmatig dat na beëindiging telefoongesprek de verbinding met de telefoon in stand blijft als of het gesprek nog gaande is. Duurt soms paar minuten voor de radio weer gaat spelen.
 
Nou, de IPhone 5S die ik heb heeft hetzelfde probleem in de Tesla.
Heb al een paar keer een bug report ingesproken.
Ik moet elke keer weer opnieuw: forget device in Tesla - bluetooth op IPhone off - Search bluetooth in Tesla - bluetooth op IPhone aan - Connect gevonden IPhone in Tesla - Pair devices in IPhone.
En na een aantal dagen weer hetzelfde riedeltje. :mad:
 
Met P85 Classic en iPhone 6 heb ik het ook. Bluetooth op telefoon uit en aan, of op scherm disconnecten en connecten werkt. Wel irritant. Al talloze gesprekken niet-handsfree aangenomen met verzoek aan de beller om even te wachten.
 
Bij mij, iPhone 6S Plus, geen problemen. Ik heb vrijwel altijd direct verbinding, soms duurt het 20 seconden maar verbindt hij alsnog.
Zou er nog een hardware verschil zijn tussen de Tesla's over de jaren? Een Bluetooth chipje lijkt me relatief eenvoudig te upgraden.
 
Bij mij, iPhone 6S Plus, geen problemen. Ik heb vrijwel altijd direct verbinding, soms duurt het 20 seconden maar verbindt hij alsnog.
Zou er nog een hardware verschil zijn tussen de Tesla's over de jaren? Een Bluetooth chipje lijkt me relatief eenvoudig te upgraden.


Het koppelen is bij mij niet altijd succesvol. Maar wel eenvoudig op te lossen.
Mijn S 85D is 3 weken oud.
 
Ik heb een vergelijkbaar probleem met de combinatie iPhone 6 en Tesla fw 7.0: na elk telefoongesprek valt de bluetooth-verbinding enige tijd uit. Na verloop van tijd verbinden auto en telefoon automatisch met elkaar. Opnieuw koppelen mocht niet baten. Een telefoontje naar Tesla leerde dat dit inderdaad ook een bekend probleem is. Het lijkt mij softwarematig (ofwel in de auto, ofwel in de telefoon) want dezelfde hardware met iOS 8 en Tesla fw 6 leverde geen problemen op.