Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Car detailing tips, voor en door amateurs

This site may earn commission on affiliate links.
Is er iemand met een coating al eens door een wasstraat gegaan? Ik heb opticoat pro, maar kan me er niet meer toe zetten om met de hand te wassen, de S wordt vuiler en vuiler. Geeft een wasstraat zichtbare swirls of andere beschadigingen?

Rik een tikkie lui? :smile:
Ik was mijn auto in een half uur. Dat is een heel grondige reiniging die begint met afspuiten met hoge druk. Dan in de foam spuiten en na enkele minuten met een speciale mop op een steel de auto wassen. Hoef ik niet te bukken en het gaat razendsnel. Vervolgens afspoelen en met een bladblazer de grote druppels verwijderen. Met de beide handen en een washandschoen doe ik de wielen, op een klein krukje.
Dan met een royale fleecedoek de auto droogmaken.
Dit kan echt in een half uur. Het rijden naar de wasstraat, een kaartje kopen, wachten in de rij, wachten tijdens het wassen, dan verplicht delen nawassen, drogen en weer naar huis rijden, kost gemiddeld meer dan een half uur.
Realiseer je ook dat wasstraten niet alleen swirls op je Opti-Coat maken, maar de stalen geleidebalken om je auto in het midden van de wasstraat te dwingen zijn vaak erg smal voor een Tesla. Kom je er gewassen uit met beschadigde velgen :mad:.
En nee, naar Ferrie kunnen we niet meer, die zit voorlopig vast.
 
Is er iemand met een coating al eens door een wasstraat gegaan? Ik heb opticoat pro, maar kan me er niet meer toe zetten om met de hand te wassen, de S wordt vuiler en vuiler. Geeft een wasstraat zichtbare swirls of andere beschadigingen?
Ik doe (bijna) niet anders met de Modesta coating erop. Geen enkel probleem gezien tot op heden.
 
Vind het juist leuk met de hand wassen, weer eens iets anders dan met mijn werk bezig zijn beetje afleiding :). En die foamgun blijft cool.

Inderdaad, is ontspanning! Gewoon even verstand op nul, muziekje op de oren, en poetsen. En in de winter je gewoon even wat dikker inpakken, al duurt het even voordat je handen winterhard zijn en ze de kou niet meer voelen.
 
Gebruik wel een

ba716bb5e1226588ab7989b19a1c2ff7.jpg


In deze emmer

21fe6199e598f839442278587a00bef0.jpg
 
Tip tegen koude handen: begin sowieso in beide emmers met lauw (handwarm) water, en zet er een 3e emmer met maximaal warm water naast, mocht je tijdens het wassen merken dat de water afgekoeld is flinke scheut warm er bij. Zo hou je het wel zeker een half uur vol.

Ik zou geen warm en al zeker geen heet water gebruiken om de wagen mee te wassen indien het water niet ontkalkt is. Hoe warmer het water, hoe meer kalkaanslag...
 
Jan, ik kan mij niet voorstellen dat dat in dit jaargetijde significant verschil maakt qua kalkaanslag.
Het afkoelend oppervlak is zodanig groot, dat het water heel snel tot een temperatuur afkoelt waarbij dat niet meer van belang is?
Aan je handen merk je het warme water daarentegen wel! :rolleyes: