Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Center display hangt steeds na bezoek SeC

This site may earn commission on affiliate links.
Toch maar even een nieuw draadje hiervoor.

Ik heb eergisteren mijn auto naar SeC Amsterdam gebracht. Op dat moment met FW 48.12.1. Bij de intake werd me verteld dat ik de laatste firmware had. Toch kreeg ik in de loop van de dag een melding dat er een nieuwe fw klaar stond. Gistermiddag haalde ik mijn auto op (nieuwe fw was nog niet geinstalleerd), en nog voor de auto half het parkeervak uit was liep mijn center display vast. Het beeld bleef wel staan, maar het reageerde totaal niet meer. Na een reset weer beeld, maar zodra ik door spotify blader een een playlist aantik hangt de boel.
Ik kan wel een playlist uit de recent afdeling starten, hoewel dat ook vaak niet reageert maar als het een keer loopt dan blijft het lopen.
Ik heb een taalwissel gedaan om een reboot te forceren, maar gelijk daarna in Spotify naar Stemming > willekeurige playlist en de boel hangt weer.
Vanmorgen liep hij vast en toen resette ik hem niet gelijk met de knopjes op het scherm. Ongeveer een minuut later kreeg ik tijdens het rijden een spontane reboot, waarbij ook het kleine display in een soort bootloop raakte. Die werd ook meerdere keren zwart.

Er stond nog een firmware update klaar dus ik hoopte dat dit het zou oplossen. Vanmorgen geïnstalleerd, maar nu blijkt dat 48.12.1 te zijn, en die had ik al. Heel vreemd dat die update er dan wel stond.
Helaas heeft het ook niks opgelost.

Het gekke is dat ik hem zonder deze issues heb weggebracht, en dat ze bij het SeC niets met de MCU ofzo gedaan hebben (wat rammels verholpen en de stuurbekrachtigingsbouten vervangen), en dat ik hem nu terugkrijg met een opeens onbruikbare spotify. Ik weet dat er meer mensen zijn met Spotify issues, maar ik hád ze niet, en het is nog steeds dezelfde firmware.

Komt iemand dit bekend voor?
 
Toch maar even een nieuw draadje hiervoor.

Ik heb eergisteren mijn auto naar SeC Amsterdam gebracht. Op dat moment met FW 48.12.1. Bij de intake werd me verteld dat ik de laatste firmware had. Toch kreeg ik in de loop van de dag een melding dat er een nieuwe fw klaar stond. Gistermiddag haalde ik mijn auto op (nieuwe fw was nog niet geinstalleerd), en nog voor de auto half het parkeervak uit was liep mijn center display vast. Het beeld bleef wel staan, maar het reageerde totaal niet meer. Na een reset weer beeld, maar zodra ik door spotify blader een een playlist aantik hangt de boel.
Ik kan wel een playlist uit de recent afdeling starten, hoewel dat ook vaak niet reageert maar als het een keer loopt dan blijft het lopen.
Ik heb een taalwissel gedaan om een reboot te forceren, maar gelijk daarna in Spotify naar Stemming > willekeurige playlist en de boel hangt weer.
Vanmorgen liep hij vast en toen resette ik hem niet gelijk met de knopjes op het scherm. Ongeveer een minuut later kreeg ik tijdens het rijden een spontane reboot, waarbij ook het kleine display in een soort bootloop raakte. Die werd ook meerdere keren zwart.

Er stond nog een firmware update klaar dus ik hoopte dat dit het zou oplossen. Vanmorgen geïnstalleerd, maar nu blijkt dat 48.12.1 te zijn, en die had ik al. Heel vreemd dat die update er dan wel stond.
Helaas heeft het ook niks opgelost.

Het gekke is dat ik hem zonder deze issues heb weggebracht, en dat ze bij het SeC niets met de MCU ofzo gedaan hebben (wat rammels verholpen en de stuurbekrachtigingsbouten vervangen), en dat ik hem nu terugkrijg met een opeens onbruikbare spotify. Ik weet dat er meer mensen zijn met Spotify issues, maar ik hád ze niet, en het is nog steeds dezelfde firmware.

Komt iemand dit bekend voor?
Ik heb exact dezelfde problemen en ook een update gehad die op dezelfde versie bleef (ook 48.12.1)
Alleen bij mij is het al een hele tijd drama met spotify en niet perse na een recent sec bezoek.
De update naar dezelfde versie was trouwens wel na bezoek sec voor dit probleem. Afgelopen week gebeld en er blijkt zeer binnenkort een update te komen die dit verhelpt maar ja dat horen we ook al een half jaar ofzo.
 
Welke website heb je open staan in je webbrowser? Heb hetzelfde gehad en het bleek dat ik een site open had staan die continue ververst werd. Als gevolg daarvan bleef het geheugen vol lopen, met vastlopers als eindresutaat. Site weggeklikt en vervangen door google.com en alle problemen waren weg… Misschien helpt het bij jullie ook?
 
Welke website heb je open staan in je webbrowser? Heb hetzelfde gehad en het bleek dat ik een site open had staan die continue ververst werd. Als gevolg daarvan bleef het geheugen vol lopen, met vastlopers als eindresutaat. Site weggeklikt en vervangen door google.com en alle problemen waren weg… Misschien helpt het bij jullie ook?
Ik heb DuckDuckGo op advies van hier een post ooit ergens open gezet maar dat maakt geen verschil.
 
Ook de tripmeters gereset, meerdere herstarts, maar het blijft hetzelfde. Althans, nu blijft ie sowieso op loading en dan signing in staan om vervolgens te zeggen dat ie niet kan inloggen. Meh. En dat allemaal van de ene op de andere dag zonder aanwijsbare aanleiding. Lekker.
 
Twee weken geleden hebben ze bij mij de MCU vervangen, had bij het wegrijden exact dezelfde problemen. Niet kunnnen inloggen op spotify, vastlopers in navigatie. Zelfs op pin to drive liep ie vast, wat overigens redelijk irritant is als je weg wilt rijden (staat nu uit).

Een dag later stond 48.12.1 klaar, ook dit heeft het probleem idd niet opgelost. Tijdens een rit even geprobeert op spotify in te loggen, liep vast incl navigatie (kaart bleef hangen en MCU reageert niet meer op touch screen alsof de MCU CPU hangt op een rogue process). Heb de MCU gereset. Een dag later stap ik in de auto, LTE verbinding compleet weg. Daar wederom een MCU restart gegeven, en sindsdien is het probleem in het geheel weg, ook Spotify doet het weer normaal.

Ik heb het idee dat 48.12.1 erg buggy is. SeC gaf aan al een tijdje op de nieuwe update te wachten, en ik denk dat dit het enige juiste antwoord/oplossing is. Tot die tijd blijven resetten en fingers crossed dat ie wel een keer goed is en blijft. Mocht het echt een drama worden, rij ff langs een SeC en laat ze de software ff checken. Het blijven rijdende computers.
 
  • Informative
Reactions: BjörnTM
Ik heb sinds vorige week versie 2018.50.6. Spotify werkte nog steeds niet. Gisteren een aantal keer de taal gewijzigd en na de laatste keer terug naar NL deed Spotify het ineens weer. Wel valt om de haverklap de 4G verbinding uit en geeft alleen een soft reset resultaat. Wellicht hoort dit antwoord in Topic Versie 9.0 thuis maar gezien de Spotify problemen toch even hier gedeeld.
 
  • Informative
Reactions: BjörnTM
Ik herkende alle Spotify problemen niet echt. Helaas sinds de update naar 2018.48.12.1 is het bij mij ook raak:(. Met enige regelmaat een vastloper. Alsof de processor het even niet aankan allemaal. Superirritant. Wachten tot hij zelf reset, of deze forceren met de 2 scrollwieltjes. Ik hoop dat het bij de volgende update weer opgelost wordt, ik vind het vrij irritant..
 
Gisteren 2018.50.6 gekregen en vannacht geinstalleerd. Vanmorgen moest ik eerst een reset doen voordat Spotify wilde connecten. Ik kon daarna wel weer gewoon een playlist openen uit de 'moods' of 'stemmingen' afdeling zonder dat de boel vastliep. Ben benieuwd of het nu blijft werken.
 
  • Like
Reactions: Guru3D
hahahahaha ik had jou voorzien van tips en wat ervaar ik vandaag voor het eerst, alles waar jij last van hebt hahahahahaha

En mijn alarm ging vandaag ook spontaan af tijdens het openen van de auto en mijn parkeer sensoren waren extra gevoelig, stond achter een auto en hij begon te piepen, normaal gebeurt dat ook niet....zucht
 
Hier hetzelfde probleem. Ik ging met veel technische problemen vorige week naar de Sec Amsterdam ...Al mijn punten werden weerlegd door hun. Gebruikersdingen of het hoort. Ik heb een X 75D 2017, dus ik weet ondertussen wat de auto kan.
Maar.....mijn center scherm gaf ook spontaan een reset toen ik daar weg reed. Vandaag weer, vandaar ik nu op het forum kijk.
De firmware van de auto was gelijk aan de versie toen ik daar kwam.
Ik heb het idee dat mijn problemen met de kou te maken hebben. Auto doet vreemd sinds de kou !
 
Ik heb op dit moment nog steeds een loaner en daarvan blijft het centre scherm ook steeds hangen.
Een soft reboot lost dit meestal wel op. Apart is wel dat het scherm achter het stuur bij deze loaner wel blijft werken bij een soft reboot terwijl ik bij mijn eigen auto en andere loaners steeds heb meegemaakt dat ook dit scherm reboot.
 
Apart is wel dat het scherm achter het stuur bij deze loaner wel blijft werken bij een soft reboot terwijl ik bij mijn eigen auto en andere loaners steeds heb meegemaakt dat ook dit scherm reboot.

Als jij alleen reset met de draaiwieltjes dan zou de dashboard screen in princiepe niet 'mee' mogen resetten omdat het twee verschillende computer systemen zijn.