Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Consumentenonderzoek Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal

Als studenten marketing aan de UCLL (University College Leuven-Limburg), houden wij momenteel een onderzoek naar de consumentenperceptie op het merk Tesla. Als Teslafans, vragen we jullie dan ook graag om deze enquête even in te vullen. We garanderen dat het maximum 5 minuten van jullie tijd kost (zelf hebben we ook een hekel aan ellenlang durende enquêtes).

Link naar de enquête:
Tesla consumentenonderzoek

Alvast hartelijk bedankt!

Mvg

Seppe Hazenbosch
Student Marketing
UC Leuven
 
Dag allemaal. Eerst en vooral erg bedankt om de enquête in te vullen voor wie dit al gedaan heeft. Op een dag tijd 24 respondenten die zelf over een Tesla beschikken, daar zijn we al erg tevreden mee. De enquête werd overigens niet enkel rondgestuurd op dit forum, maar ook naar bestuurders van Peugeots, Renaults, BMW's, Volkswagens, noem maar op. Op die manier proberen we een genuanceerd beeld te krijgen van de strengths and weaknesses van Tesla.

Nogmaals bedankt.

Seppe
 
Beste Seppe,

Ik heb de enquête ook even snel ingevuld maar heb nog wel een opmerking m.b.t. jullie enquête. Jullie hebben een vraag m.b.t. de aanschafprijs voor een Tesla die, naar mijn mening, niet eenvoudig zomaar te vergelijken is met de aanschaf van een andere personenwagen want dat is volgens mij appels met peren vergelijken. Voor een juiste (prijs)vergelijking moet je denk ik naar de "Total Cost of Ownership" (TCO) kijken en niet louter naar de aanschafprijs. Dit aangezien, zeker in Nederland, de Tesla subsidiabel is en wat een aanzienlijk deel van invloed is voor de TCO. Zo kan de aanschaf van een Model S zomaar kostengunstiger zijn, over bijvoorbeeld een periode van 5 jaar, dan bijvoorbeeld een BMW 3 -serie.