Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Cybertruck unveil on Nov 21

This site may earn commission on affiliate links.
Niet zeker of deze in dit draadje hoort, of in een eigen draadje: de CyberRoadster.
EK45qd-WoAYqXrg.jpg
Weet iemand waar je die gebroken ruit stickers kan krijgen? Ik wil er wel twee voor op mijn Model X... :D (@Xfrank: handeltje voor erbij? Als logo voor de nog op te richten Cybertruck club? :D)
 
Bij de live ntroductie was mijn eerste gevoel bij de Cybertruck: "Wat een spuuglelijke bak". Tot het einde toe heb ik gedacht dat dit een grap is, en dat de echte truck ieder moment binnen zou komen rijden.

Maar.... zoals bij velen, ik begin het design steeds meer te waarderen. In het zij-aanzicht, zoals de truck op het podium stond, vind ik hem nog steeds niet mooi, maar vanuit andere hoeken vind ik hem nu "best aardig".

Ook omdat ik voor mijn gezin een 6-persoons auto nodig heb, is de Cybertruck inmiddels toch een optie geworden.

Hij blijkt even breed te zijn als de Model X, die ik momenteel rijd. Namelijk 200 cm. Dus zo onhandelbaar in het verkeer is de truck nou ook weer niet.

Eerst komt de Model Y voor mijn vrouw. Over 2-3 jaar, als de Cybertruck leverbaar is in Nederland, ga ik zeker proefrijden.

Wel moet hij minstens even veilig zijn als de Model X of Model Y. Omdat er tijdens de presentatie geen aandacht aan de veiligheid is geschonken, is dit misschien door het exoskelet en een gebrek aan absorptievermogen een zwak punt. Ook wil ik zien dat de truck de verwachte range waar maakt.
Het design is inmiddels niet meer een struikelpunt, en dat had ik 2 weken geleden niet verwacht. Elon is wat dat betreft toch weer een genie. Hij heeft voorzien dat mensen even aan het design moeten wennen.
 
Het enige dat me echt stoort, is dat zowel op het prototype als in de renders en persfoto's de achterdeur niet goed afgesteld is, waardoor de horizontale vouw niet goed aansluit op het achterspatbord... Dat belooft nog wat qua afwerking straks.
Dat is nu net het enige punt waardoor hij als een echte tesla te herkennen is;)
 
Zitten wel spiegels op (goed kijken), achteruitkijkspeigel is een camera. Maar allemaal nog "proto", wordt wel "bijgeschaafd"
Nou, ik heb nog eens goed gekeken maar op de foto zie ik alleen die kastjes aan de verkeerslichtpaal.
In het filmpje, als de camera de truck inhaalt lijken er heel even twee vreemde uitsteeksels zichtbaar te zijn. Dat zouden spiegels zijn ?
 
Nou, ik heb nog eens goed gekeken maar op de foto zie ik alleen die kastjes aan de verkeerslichtpaal.
In het filmpje, als de camera de truck inhaalt lijken er heel even twee vreemde uitsteeksels zichtbaar te zijn. Dat zouden spiegels zijn ?

Yep, zal wel moeten anders mag die niet rijden daar (heeft kenteken). Dus ze zullen wel "snel" wat gemaakt hebben. Uiteindelijk zal er iets van spiegels op moeten of camera-spiegels. Achteruitkijkspiegel mag van mij wel een cam zijn (met ruitenwisser of iets dergelijks, lekker hoog in de punt).......heb je altijd gelijk goed zicht.

Hij is wel heel stoer zo op de weg ......
 
Zelf ben ik de midlifecrisis waarschijnlijk voorbij;). (was tijdens de reservatie van mijn eerste Model S in 2012)
Ik lag wel bijna van mijne sus bij de presentatie van de cybertruck. Maar begin hem iedere dag meer te waarderen en mooier te vinden. Als ontwerper heb ik enorme bewondering in de manier dat ze tot dit concept zijn gekomen en zie ik dit ook als enige mogelijke manier om iets te betekenen tov de gevestigde waarden. We gaan het zien binnen enkele jaren. Tegen die tijd heb ik misschien een goede reden gevonden om de aankoop te verantwoorden thuis.;)

Elon Musk was er blijkbaar een hapje mee gaan eten vanavond.

upload_2019-12-8_21-9-39.png
 
  • Like
Reactions: Firehuntah and Cely