Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dakbekleding model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag,

Ik zat laatst naar een youtube filmpje te kijken van Absolute Motors waar ze de dakbekleding hebben aangepast naar Alcantara. Dit zag er natuurlijk een stuk beter uit dan het standaard grijs wat er nu in zit. De kosten voor het bekleden kwam alleen uit op €2700 ex btw.

Nu heeft een collega van mijn gereedschap waar je de verschillende interieur delen zo los moet kunnen kregen. In dat geval moet ik alleen een stoffeerder vinden die het het op nieuw wil stofferen. Dit lijkt mij eigenlijk niet zo groot probleem.

Ik heb al even zitten zoeken op Youtube naar filmpjes met tips, ben alleen nog niet veel tegen komen.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
 
Het stukje stof zal ook niet perse zo duur zijn verwacht ik, het bekleden en loshalen/aanbrengen van de interieurdelen zal waarschijnlijk best wat tijd in beslag nemen waardoor de prijs zo hoog uit valt.

Overigens kan het best de moeite waard zijn. Een van de dingen die ik stukken fraaier vind aan mijn Audi t.o.v. de M3P is de, om in Audi termen te blijven, 'donkere hemelbekleding'. Oogt een stuk meer 'premium' (sorry voor deze jeukterm).
 
Het stukje stof zal ook niet perse zo duur zijn verwacht ik, het bekleden en loshalen/aanbrengen van de interieurdelen zal waarschijnlijk best wat tijd in beslag nemen waardoor de prijs zo hoog uit valt.

Overigens kan het best de moeite waard zijn. Een van de dingen die ik stukken fraaier vind aan mijn Audi t.o.v. de M3P is de, om in Audi termen te blijven, 'donkere hemelbekleding'. Oogt een stuk meer 'premium' (sorry voor deze jeukterm).

Gelukkig mag eenieder zelf bepalen wat hij of zij belangrijk vindt.

Unplugged heeft dit aanbod maar of ze ook naar Europa versturen weet ik niet. Via via kan altijd natuurlijk.

Tesla Model 3 Alcantara Headliner Upgrade Kit for Tesla Model 3 - Unplugged Performance

En als premium echt belangrijk is kun je deze ook proberen (doen ook Tesla stoelen, zie elders op dit forum):

De Beklederij - sinds 1946 - Ellermeyer

Ik ben zelf overigens volledig happy met m'n glazen dak en witte Tesla interieur.
 
Dit is een voorbeeldje van CM Customs
WhatsApp Image 2020-04-13 at 12.24.15.jpeg

Om je even een idee te geven: check het filmpje van Wouter van Autoblog die bij hem op bezoek ging.
 
Gelukkig mag eenieder zelf bepalen wat hij of zij belangrijk vindt.

Weet niet precies waarom ik gequote werd, maar helemaal eens hoor.

Vind het voorbeeld van CM Customs best fraai eigenlijk, maar zou er momenteel geen 2700 euro voor over hebben. Het zit inderdaad ook nog in de details zoals hierboven aangegeven. Er is nog best wat ander materiaal aanwezig (met name plastic) wat me lastig te stofferen lijkt.
 
Ik ken Chico de eigenaar van CM-Customs via de MINI scene dus had hem ff geappt... zijn reactie:
De plastic delen worden gespoten ( binnenkant gordel gedeelte, haakjes voor de jas, speaker roosters, kapjes van de verlichting en binnenkant zonneklep )
Dit is hoe ik de zonneklep doe, zicht zijde bekleden, binnenkant gespoten.
Prijs is €1.500 excl BTW bij hem.
 
  • Informative
Reactions: RoaldH and Hayden
Ik ken Chico de eigenaar van CM-Customs via de MINI scene dus had hem ff geappt... zijn reactie:
De plastic delen worden gespoten ( binnenkant gordel gedeelte, haakjes voor de jas, speaker roosters, kapjes van de verlichting en binnenkant zonneklep )
Dit is hoe ik de zonneklep doe, zicht zijde bekleden, binnenkant gespoten.
Prijs is €1.500 excl BTW bij hem.

Dat is in ieder geval al €1200 goedkoper. Bekleding aanpassen dat lukt nog wel makkelijk, denk idd dat het werk gaat zitten in het spuiten van de overige onderdelen (gordelhouder, klipjes, verlichting etc)
 
Goedemiddag,

Ik zat laatst naar een youtube filmpje te kijken van Absolute Motors waar ze de dakbekleding hebben aangepast naar Alcantara. Dit zag er natuurlijk een stuk beter uit dan het standaard grijs wat er nu in zit. De kosten voor het bekleden kwam alleen uit op €2700 ex btw.

Nu heeft een collega van mijn gereedschap waar je de verschillende interieur delen zo los moet kunnen kregen. In dat geval moet ik alleen een stoffeerder vinden die het het op nieuw wil stofferen. Dit lijkt mij eigenlijk niet zo groot probleem.

Ik heb al even zitten zoeken op Youtube naar filmpjes met tips, ben alleen nog niet veel tegen komen.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

Ik heb bij mijn oldtimer het hemeltje en zonnekleppen zwart gemaakt met HG leerverf.
Dit breng je aan met een kwastje en het resultaat is erg mooi geworden moet ik zeggen.
Kost je een paar tientjes en een middagje werk.
Nu is de bekleding op je Tesla stijlen natuurlijk niet van leer maar dat was mijn oldtimer hemeltje ook niet. Je kan het dus op allerlei leerachtige materialen toepassen.
Ik zou het wel aandurven om bij mijn tesla te doen mocht ik zwarte stijlen willen hebben.
 
Interessant draadje. Sinds ik m'n M3 heb, stoor ik me aan dat goedkope stofje. Ik heb een keer overwogen om het pakket van Unplugged Performance aan te schaffen, maar de verzendkosten zijn belachelijk. Nu ben ik aan ge gang gegaan met wat delen van m'n M3 zelf te bekleden. Ik ben aan het experimenteren met verschillende soorten alcantara/suede wrap en met alcantara stof lijmen.

Terwijl ik hiermee bezig was, vroeg ik me af of hier misschien meerdere geïnteresseerden zouden zijn, mocht dit project slagen. Dan ga ik wat breder research doen, ook in het goed lakken van de losse plastic onderdelen. Ik zit dan met een aantal vragen:
  • Zouden jullie ook de deur bekleed willen hebben?
  • Zouden jullie jullie huidige onderdelen willen houden als back-up, of mogen die gemodificeerd worden?
  • Wat zouden jullie hier voorover hebben?
  • Zouden jullie het zelf plaatsen of willen laten plaatsen? Bij laten plaatsen, wat vinden jullie een schappelijke prijs?
Ik zal snel eens wat foto's plaatsen met hoe ver ik momenteel ben.

Cheers!