Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Delta LLoyd - daar gaan we weer

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg een mailtje van van Tol & Zn. 995 excl. ass belasting. Da's toch 2 euro meer dan de anderen hier!

Dat klopt, maar er wordt dan ook op slimme wijze aangegeven "basispremie".
Nadat je daar blij over bent geworden, staat er in de bijgaande documenten wat er daarna allemaal bij kan komen.
Is dus een algemeen document; ik heb ze gevraagd mij aan te geven wat de daadwerkelijke premie gaat worden.
 
Dat klopt, maar er wordt dan ook op slimme wijze aangegeven "basispremie".
Nadat je daar blij over bent geworden, staat er in de bijgaande documenten wat er daarna allemaal bij kan komen.
Is dus een algemeen document; ik heb ze gevraagd mij aan te geven wat de daadwerkelijke premie gaat worden.
Dat zal 995 *1,21 = 1203,95 worden.
Daar zit de overheid ook weer lekker tussen:

ass_bel.png
 
Asjemenou! Hebben ze daar weer even een geweldige cashcow aangeboord!
En die 21% is geen BTW maar assurantiebelasting, dus bedrijfsmatig terugvragen, ho maar!
Als je deze verhoging op jaarbasis over NL uitrekent: dat moet een enorm getal zijn.:scared:
 
Ik heb zo ooit nodig gehad, maar omdat ik niet voldoende cash bij me had (je moest ter plekke lid worden en aftikken, en samen naar de pinautomaat wilden ze niet, en mobiel pinnen bestond nog niet) hebben ze me 10 km naar huis laten lopen om 4 uur 's nachts... Dus voor mij NOOIT mee ANWB....

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/36560-Verzekering/page79

En 2 weken geleden is er weer een aspirant verzekerde afgewezen door deze club....

M.b.t. DL even een poging om alle info die ik daarover heb op een rij te zetten...

In 2014 is de polis van CB " geadopteerd" en is de 750 Euro excl. ass belasting overgenomen (dus voor iedereen die voor eind van het jaar...)
In 2015 zijn de staffels ingevoerd (op basis van nieuwprijs), een eigen risico en de de 2 stappen na schade... met als basispremie 995 Excl, (en bij sommigen 895 Excl.)
In 2016 zal de basispremie verder verhoogd worden omdat het schadeprofiel toch een beetje negatief is geweest.... Er wordt nog niet verteld hoeveel dat is, maar ik gok ca 200 Euro.... dus basis van 1195 (en bij sommigen 100 minder?)?

Probeer in de discussie svp incl. of excl. te vermelden om de discussie zuiver te houden...

Overigens.... ik heb van "bronnen" binnen de verzekeringswereld begrepen (die NIETS met deze Tesla polissen te maken hebben) dat ca 1500 excl. eigenlijk een bodemprijs zou moeten zijn. Ik reken er dus op dat we dat nivo binnen een paar jaar bereiken, en dan hopen dat het daarbij blijft.....
 
Last edited:
ANWB is alleen nog interessant als je veel in de US zit. Met dat stomme kaartje krijg in de meeste hotels nog 10% AAA korting, zelfs als je via booking.com boekt. Alleen in het geval van prepaid kamers is het niet meer te recupereren.
Ook dat niet echt, had in de VS gewoon altijd om het triple A tarief gevraagd en eigenlijk altijd wel gekregen zonder een pasje te laten zien / te hebben. :)
 
En voor de ex defensie / uitzendings collega's... Veteranen pas aanvragen!
"the minister of defence declares that the baerer of this card is a war veteran".....
Dan krijg je regelmatig military discount.... 1x zelfs een motel in Colorado van 110$ voor.... 35$ :cool:
 
Begrijp ik het goed dat je huidig aantal schade vrije jaren geen invloed hebben op de hoogte van de polis en dat je daarnaast dus feitelijk ook geen schade vrije jaren meer opbouwt, maar wanneer je wel schade rijdt de polis omhoog gaat? (Sorry, ik heb de polisvoorwaarden nog niet doorgenomen, dus mogelijk een domme vraag)
 
Je kunt dergelijke 'kleine' schades ook gewoon zelf betalen en niet claimen (tenzij het de schuld is van de tegenpartij). Kost je dan ook misschien 2000 - 3000 euro maar dan stijgt je premie niet en duurt het ook niet 1 of 2 jaar voordat je weer op het oude nivo zit. Bij een grote schade zit je dan niet meteen tegen die 2 to 3 duizend euro e.r.
 
Begrijp ik het goed dat je huidig aantal schade vrije jaren geen invloed hebben op de hoogte van de polis en dat je daarnaast dus feitelijk ook geen schade vrije jaren meer opbouwt, maar wanneer je wel schade rijdt de polis omhoog gaat? (Sorry, ik heb de polisvoorwaarden nog niet doorgenomen, dus mogelijk een domme vraag)

Zo heb ik het idd wel ingestoken.
Ik bewaar / bouw verder op op een andere auto.
 
Het nieuwe rijden betekent dus ook het nieuwe verzekeren!? Het is wel een beetje vreemd dat je niet wordt 'beloond' wanneer je al jaren schade vrij rijdt, maar wel wordt gestraft wanneer je met je Tesla schade maakt. Je moet dan (weer) gedurende 1 of meerdere jaren opnieuw 'bewijzen' dat je de normale premie waard bent.