Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Die motorrijders toch....

This site may earn commission on affiliate links.
Motorrijders kunnen erg agressief zijn. Zij gaan hoe langer hoe meer van uit dat er tussen de linkerrijstrook en die daar rechts van een zone is waarop zij recht hebben. Zelfs op de kleine ring van Brussel, waar de rijvakken echt te smal zijn om er nog met de motor tussen te laveren, worden ze razend als hen dat toch wordt belet.
 
Ben vandaag door 2 motorrijders belaagd die het blijkbaar niet konden verkroppen dat ik niet naar links opschoof (op het linker vak) om hun door te laten (tussen het linker en midden vak). Reed op dat moment netjes op Autopilot. Wat een gedoe. Iemand ook al last van gehad?

Ik let er, in file, ook nooit op en heb wel eens gezien dat er rechts een motorrijder langs komt. Mocht ik het toevallig zien, wat met AP niet zo vanzelfsprekend is, dan schuif ik wel eens iets naar links. Maar ze moeten het niet omdraaien, ze mogen er in file wel tussendoor (gedoogd, neem ik aan) maar het is geen afdwingbaar recht, toch? Mooiste zou zijn als de weg ineens vrij was en je ze in kunt wrijven.
 
Ik heb alleen soms de ergernis dat ze bij verkeerslichten nog wel eens de hele rij auto's inhalen om dan maar vooraan te gaan staan. En meestal trekken ze beduidend langzamer op dan ik doe met de Tesla (vooraan bij het stoplicht staan is toch vaak een aantrekkelijk moment om het Watt-pedaal even flink in te trappen). Dus op zich niet zo'n ramp dat motorrijders dat doen, maar zorg er dan in elk geval voor dat je dan sneller bent...

Verder geen echte problemen met motorrijders. Een paar jaar geleden zag ik er één de spiegel van een auto voor me een schop geven. Dat is gewoon asociaal gedrag, ongeacht wat de reden is. Aan de andere kant, automobilisten zijn ook niet heilig natuurlijk.
 
ze mogen er in file wel tussendoor (gedoogd, neem ik aan) maar het is geen afdwingbaar recht, toch?

Als (ook) motorrijder en (nog geen) Teslarijder; kwestie van je eerste keer door de file altijd in je hoofd houden (dat was best eng).

En verder
- Gedragsregels

- Motoren in de file
en de belangrijkste
- Veilig rijden op de motor | Verkeersveiligheid | Rijksoverheid.nl waar helemaal onderaan netjs naar samenspel in de file (maar die is down nu)

Even via de way-back-machine gedownload en hier als attachment:
View attachment 3-luik folder1.pdf
 
Als (fervent) motorrijder (maar sinds vorige week woensdag iets minder [emoji12]) zou ik me graag willen excuseren voor die bende achterlijke motorrijders die denken dat de hele weg van hen is.
Ik erger me dood (schaam me enorm) wanneer ik achter een andere motorrijder door de file rijd en deze het nodig acht om duidelijk te maken dat hij niet genoeg ruimte "krijgt".
Ik heb (met de motor) het voordeel dat ik "kan" 'filefilteren' en er hiervoor zelf wettelijke regels zijn (België)
Wanneer ik een keer niet er tussendoor kan wacht ik rustig tot er weer voldoende ruimte is. (En ik durf eerlijk toegeven dat ik niet de langzaamste ben wanneer ik tussen de file rijd)

Het is al wel een paar keer opgevallen dat wanneer je een model S ziet er inderdaad "minder" ruimte is om te passeren. (Maar achter een model S moeten wachten om te passeren vind ik helemaal niet erg, prachtig k...tje)
Sinds vorige week woensdag sta ik zelf in de file (en geniet ik van de autopilot) maar wanneer het echt langzaam gaat (lager dan ~60 a 70) ik de autopilot "overrule" en zelf meer naar links ga rijden. En al enkele toffe motorrijders gehad die hiervoor hartelijk danken (dat voetje uitsteken wil zeggen "dank u") [emoji5]

Er zijn tal van motorrijders die zeer respectvol gebruik maken van het voordeel "smaller" te zijn en te kunnen filefilteren. Helaas zijn er ook "anderen"

Geheel terzijde, aan een verkeerslicht ga ik zelf met de motor niet de minste moeite doen om er voor te staan, die Tesla is toch niet bij te houden...
(Been there, done that, in mijn Sje een RR het nakijken gegeven...) LOL
 
Als (fervent) motorrijder (maar sinds vorige week woensdag iets minder [emoji12]) zou ik me graag willen excuseren voor die bende achterlijke motorrijders die denken dat de hele weg van hen is.
Ik erger me dood (schaam me enorm) wanneer ik achter een andere motorrijder door de file rijd en deze het nodig acht om duidelijk te maken dat hij niet genoeg ruimte "krijgt".
Ik heb (met de motor) het voordeel dat ik "kan" 'filefilteren' en er hiervoor zelf wettelijke regels zijn (België)
Wanneer ik een keer niet er tussendoor kan wacht ik rustig tot er weer voldoende ruimte is. (En ik durf eerlijk toegeven dat ik niet de langzaamste ben wanneer ik tussen de file rijd)

Het is al wel een paar keer opgevallen dat wanneer je een model S ziet er inderdaad "minder" ruimte is om te passeren. (Maar achter een model S moeten wachten om te passeren vind ik helemaal niet erg, prachtig k...tje)
Sinds vorige week woensdag sta ik zelf in de file (en geniet ik van de autopilot) maar wanneer het echt langzaam gaat (lager dan ~60 a 70) ik de autopilot "overrule" en zelf meer naar links ga rijden. En al enkele toffe motorrijders gehad die hiervoor hartelijk danken (dat voetje uitsteken wil zeggen "dank u") [emoji5]

Er zijn tal van motorrijders die zeer respectvol gebruik maken van het voordeel "smaller" te zijn en te kunnen filefilteren. Helaas zijn er ook "anderen"

Geheel terzijde, aan een verkeerslicht ga ik zelf met de motor niet de minste moeite doen om er voor te staan, die Tesla is toch niet bij te houden...
(Been there, done that, in mijn Sje een RR het nakijken gegeven...) LOL

Sluit me (als mede fervent motorrijder) helemaal aan bij dit verhaal.
 
Sluit me (als mede fervent motorrijder) helemaal aan bij dit verhaal.
Inderdaad, met uitzondering van de laatste alinea ;)

Trouwens dit is wel een punt, normaliter rij je in Duitsland, zeker als er maar 2 rijstroken zijn en/of geen vluchtstrook, uiterst links of uiterst rechts, om hulpdiensten door te laten. Wel iets om op te letten als je met autopiloot in de file staat.
 
Dagelijkst traject Aalst-Brussel en terug.
Als het er echt traag aan toe gaat (lager dan 50-60) hou ik steeds genoeg plaats maar als je 90-100 aan het rijden bent en je ziet ze al van ver van links naar rechts zwalpen tussen al de andere auto's dan rijd ik toch mooi in het midden.
Ze spelen met hun eigen leven maar uiteindelijk zal je als automobilist toch wel weer de dupe zijn.
 
Als (ook) motorrijder en (nog geen) Teslarijder; kwestie van je eerste keer door de file altijd in je hoofd houden (dat was best eng).
- Motoren in de file
Als niet-motorrijder en wel automobilist hou ik vooral punten 1 t/m 3 van het ANWB-lijstje in mijn hoofd. Het is gewoon verstandig om in de file voortdurend rekening te houden met de mogelijkheid dat er een motorrijder langs wil. Dat AP daarmee geen rekening houdt, wordt misschien ooit verbeterd. Tot die tijd gewoon zelf opletten en een heer in het verkeer zijn.

(Gaat het duidelijk harder dan 50 dan laat ik wel zien dat ik NIET aan de kant ga).
 
Ben vandaag door 2 motorrijders belaagd die het blijkbaar niet konden verkroppen dat ik niet naar links opschoof (op het linker vak) om hun door te laten (tussen het linker en midden vak). Reed op dat moment netjes op Autopilot. Wat een gedoe. Iemand ook al last van gehad?

Als ze tussen de rijen door willen, neem ik aan dat het zodanig druk was dat de snelheid ver beneden normaal lag? In dat geval neem ik altijd wel de moeite om inderdaad even op te schuiven. Zoals mijn moeder zaliger zei : kleine moeite voor jou, groot plezier voor hen.
 
Vooropgesteld, ik heb ook een motor!

In elke groep weggebruikers heb je idioten en minder socialen. Op de motor, in een Audi, BMW, Mercedes en ook in Tesla's.

Het probleem is met veel motor rijders is dat ze na maanden niet te hebben gereden bij de eerste zonnestralen weer opstappen en dan helemaal loco gaan. Dom, dom, dom. Meer kan ik er niet over zeggen.
 
Vooropgesteld, ik heb ook een motor!

In elke groep weggebruikers heb je idioten en minder socialen. Op de motor, in een Audi, BMW, Mercedes en ook in Tesla's.

Het probleem is met veel motor rijders is dat ze na maanden niet te hebben gereden bij de eerste zonnestralen weer opstappen en dan helemaal loco gaan. Dom, dom, dom. Meer kan ik er niet over zeggen.
Deze quote is wel van toepassing:

George
Carlin — 'Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?'

:-D