Vanwege de aanschaf van een tesla en een vw e-golf wil ik thuis een dubbele laadpaal installeren. Ik wil dat graag op de standaard huisaansluiting doen 3x25 a. De elektriciën wil daarvoor een ev-box plaatsen en daarvoor een 32a voedingskabel leggen. De ev-box kan software matig worden afgerekend op 3x20 (13.8 KW) met load balance verdeelt die dan vermogen over 2 stekkers. De ev box kan echter op 1 stekker maximaal 11 KW leveren. Dus als andere auto vol is komt vermogen nooit hoger dan 11kw, zegt onze elektricien. Dat kan wel, maar dan moet je een tweede voedingskabel van 32a naar het station leggen. Klopt dit?
Bij New Motion load balancing schijnt dat niet zo te zijn omdat die met een master en slave station werken.
New Motion heeft ook load balancing met slimme meter (rest van huis). Load balance Home heet dat. Dan kan laadpaal wellicht op 3x25a afgezekerd worden en verdeeld die zelf vermogen naar gelang gebruik in huis. Vraag me echter af of load balance Home ook werkt met een New Motion business pro (dubbele) laadpaal. Iemand ervaring mee??
Bij New Motion load balancing schijnt dat niet zo te zijn omdat die met een master en slave station werken.
New Motion heeft ook load balancing met slimme meter (rest van huis). Load balance Home heet dat. Dan kan laadpaal wellicht op 3x25a afgezekerd worden en verdeeld die zelf vermogen naar gelang gebruik in huis. Vraag me echter af of load balance Home ook werkt met een New Motion business pro (dubbele) laadpaal. Iemand ervaring mee??