Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

E-Mille Miglia 16-25 september 2016

This site may earn commission on affiliate links.
Valt zeker mee. enkel een nieuwe nummerplaat. Als het bij deze schade blijft voor gans de trip, dan ben ik best tevreden.
maar het minste wat die kerel had mogen doen, was zich excuseren. Maar hij stond er zo te kijken, van: "wat is nu eigenlijk het probleem":confused:
Typisch. In Frankrijk kan je dat ook voorhebben, dat sommigen bij het parkeren de bumpers gebruiken als parkeersensoren. :mad:
 
//..//
Nu jullie in MM gebied zijn gaat de gehele route gereden worden?
Wat/hoe lossen jullie het op de Futapass op met (tussen)laden?

De route van de MM2016 was nog volledig op MyMaps beschikbaar; en we zijn rigoureus begonnen met deze volledig uit te zetten in een eigen map.
Kleine aanpassingen in sommige centra die idd. enkel voor de MM opengesteld waren, en wij dus moeten rondrijden.

Vervolgens hebben we de diverse kaarten met laadmogelijkheden er naast gelegd; om na te kijken hoe en waar er kon geladen worden.
MM2016 ging dit jaar vrij ver naar het zuiden via de oostkust; tot San Benedetto del Tronto; om dan via pittoreske dorpjes als Amatrice via Rieti naar Rome te rijden.
Snel bleek dat in die zone géén enkele laadpaal aanwezig was; en daarom hebben we beslist om tussen Rimini en Rome de route van 2008 (als ik mij nog goed herinner) te volgen. Deze route ging langsheen de suc van Magliano.
Enkele weken later kwam dan overigens de verwoestende aardbeving; die de dorpjes tussen San Benedetto del Tronto en Rieti. zwaar getroffen heeft - de route van 2016 is nu nog steeds deels afgesloten.

Vervolgens hebben we ook aan de route kleine aanpassingen gedaan zodat we via de Suc's van Verona, Fano, Arezzo, Modena en Carpiano konden rijden.

Op de Futapass zie ik geen probleem qua laden; 250km staat er dan op het programma.
De grootste uitdagingen qua range lagen op dag 2 en 3/4 (vandaag dus o_O)
Dag 2 stonden een serie Zwitserse passen op het programma :
vanaf Beckenried naar St Moritz via de Sustenpas, de Grimselpas, de Furkapas, de Albulapas. Als ik het goed herinner zo'n 12.500 hoogtemeters; en 318 km.
(Dag 3 tussen Suc StMoritz en SucVerona waren 332km; maar dan hadden we de afdaling van de Malojapas; dus dan kon geen probleem zijn.)

Dag 3/4 tussen Suc Verona en Suc Fano hebben we 372km met de klim naar SanMarino - vandaar de laadpalen in Ravenna en Rimini op de kaart.

Uiteindelijk hebben we besloten niet te laden in Rimini (waar we nu zijn); omdat we door het lage verbruik nog voldoende range hebben.
Hopelijk halen we straks Fano ;-)

Het verbruik is lager dan verwacht; doordat de gemiddelde snelheid vrij laag ligt - zoals gepland : we houden ons aan de maximum snelheden - wat ook tot véél "aandacht" leidt van de Italianen. :):confused::mad:
 
Typisch. In Frankrijk kan je dat ook voorhebben, dat sommigen bij het parkeren de bumpers gebruiken als parkeersensoren. :mad:

Echt niet te vergelijken hoor; het was toch wel vrij heftig.

De :oops::confused::mad::mad::mad::( man bleef gewoon achteruit rijden alsof hij de auto van Frank niet gezien had. We stonden er met z'n allen op de kijken vanop een 25-tal meter; maar meer dan kijken (en roepen) kan je niet doen.
Dat er dan geen excuses vanaf konden... integendeel : dat de man ook nog verontwaardigd was én zelf foto's begon te nemen; maakte de zaak nog erger.

"Gelukkig" heeft Frank de oude nose-cone, die de klap goed opgevangen heeft. Met de nieuwe neus zou de schade groter geweest zijn.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: FVO
Egerkingen zo te zien .... -;)
wel op tijd naar bed hoor - je moet nog een paar km's...

Veel plezier Frank cs - mooie rit gaat dit worden. Nog een tip voor Fano- je kan naar de burger-king aan de overkant voor fastfood bagger. Maar in de Auchan op 200 meter maken ze verse sushi - staat de hele dag een team van 5 aan het werk. winkel is tot 21:30 open geloof ik..

We staan nu te laden in Fano.
Nieuw restaurant geopend aan de suc; absolute aanrader.

Vanuit het restaurant een schitterend uitzicht op de auto's.
 
20160920_131314-640x480.jpg
 
Ze zullen wel raar op hebben gekeken in het restaurant.. ik heb er in augustus een keer of 6 geladen, en maar één keer een andere Tesla gezien.. Restaurant was toen nog gesloten. Ik denk dat je nergens dichter op je ladende auto kan zitten dan hier, bij het raam is het denk ik minder dan twee meter.. De eerste lader doet het trouwens zo te zien nog steeds niet..

BTW - is de route in detail met ons te delen - bijvoorbeeld via MyMapps ?
 
Het zal jullie opgevallen zijn dat de wegen in dat stuk van Le Marche van uitzonderlijk slechte kwaliteit zijn.. we komen er al 8 jaar en het is elk jaar hetzelfde ... sommige stukken zijn zelfs onverhard gemaakt omdat men geen geld uitgeeft aan onderhoud/vervanging.. Ik zie het ook terug op een van de foto's van Frank - overigens nog lang niet zo erg als je ze soms tegen komt..

Overnachting in Foligno ?
Mooi oud centrum - om de hoek één Enel laadpunt.. midden in het centrum, enige van de hele stad geloof ik.