Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Einde 85kWh model?

This site may earn commission on affiliate links.
Ook hier al meer: 85KWhr battery being phased out?

Verder deze quote:

The recently introduced 90kWh battery pack offers unprecedented range and value that has been well received by our customers. As a result, we will no longer be offering the 85kWh battery. Model S is designed to be completely customizable, ensuring that customers are able to build the car that meets their unique needs and Tesla is committed to continued innovation and the development of industry-leading technology
 
zou het dan straks mogelijk zijn om je accu pack te wisselen of is dit een stomme MS novice vraag

welnee geen stomme vraag. Er is meen ik een experimenteel wisselstation geplaatst ergens tussen LA en SF. Maar de wissel kost geld en gedoe, je moet er ook voor betalen. Aldus geeft men in de praktijk de voorkeur aan superchargen.

Maar hoe groter het bereik, hoe kleiner de latente wens om te kunnen wisselen wordt... en een logistieke nachtmerrie minder voor Tesla, ooit moet iedereen weer zijn eigen pack teruggewisseld krijgen.
 
zou het dan straks mogelijk zijn om je accu pack te wisselen of is dit een stomme MS novice vraag

Weinig kans dat dat "straks" zal kunnen voor een prijs die jou redelijk lijkt. Elk pack dat Tesla zo zou "wisselen" is een wagen minder die ze kunnen verkopen. Die batterijen zijn zo duur dat ze er volgens mij geen interessante marge op kunnen maken. En wie zou een gebruikt pack willen kopen denk je? De inruilwaarde van een gebruikt pack zal daarom ook niet echt interessant zijn. Tesla geeft er vandaag $2000 voor.

Ik denk dat het nog een paar jaar gaat duren alvorens er upgrade opties komen en het zal je altijd een arm en een been kosten. Je gaat er beter van uit dat je pack 20 jaar trouwe dienst gaat doen.