Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

En nog een Audio Upgrade thread

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik nog vergeten ben is dat zonder muziek de auto nog stiller is geworden door de serieuze demping van de deuren. Dat is ook best bijzonder voor toch al een stille auto.

In totaal zijn 30 platen (bij elkaar 3 m2 in de deuren verwerkt, en dat merk je echt.

Als je op de buiten kant van de deur tikt klinkt het dood, de spatborden klinken hol.
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
Aan de afdekplaat in de koffer te zien heb je er nog geen gaten in gemaakt?
Niet bang dat er eens iets gaat schuiven in de koffer en op de aansluitingen vav de versterkers terecht komt? Lijkt gevoelig voor vervuiling...
Last but not least: wat heeft deze aanpassing gekost in geld en uren?
 
Aan de afdekplaat in de koffer te zien heb je er nog geen gaten in gemaakt?
Niet bang dat er eens iets gaat schuiven in de koffer en op de aansluitingen vav de versterkers terecht komt? Lijkt gevoelig voor vervuiling...
Last but not least: wat heeft deze aanpassing gekost in geld en uren?

Hoi Maarten,

De verschillen open en dicht zijn niet bijzonder, vooral bij normale volumes. Maar ik ben bezig met wat ze een beauty panel noemen.

Ik laat de originele plaat in takt, maar maak een nieuwe MDF plaat, met gaten en gaas en ik probeer een Tesla logo. Uit praktische redenen ook met stof bekleed zodat hij bij dagelijks gebruik niet bekrast.


Die gaten aan de zijkant vind ik inderdaad niet ideaal. Ik ga dit nog oplossen met een afscherming want er zou inderdaad zomaar iets in kunnen schuiven.


Er zit voor € 2120 aan materiaal in (zonder de MDF subkast en zonder uren)

Door het halverwege veranderen van de plaatsing van de versterkers in de trunk naar achter heeft Herman een paar uur extra moeten rekenen maar voor een totale calculatie verwijs ik je liever naar Herman.

Zoiets:
Tesla Sub.jpg
 
  • Like
Reactions: Maarten and Ivo-G
He dat klinkt interessant!

Let wel, dit is vooral interessant als je het zelf doet. Als je dit uitbesteedt zal een nieuwe speaker er bijna gratis bij zitten (exc de speaker natuurlijk).

Het netjes plaatsen van 30 platen in 4 deuren is een tijdrovende taak en een beetje ervaring in het weghalen van de deur panelen is handig. Maar het is te doen nu ik gezien heb hoe het moet :)
 
  • Like
Reactions: Maarten and PascalH