Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Energieleverancier prijzen

This site may earn commission on affiliate links.
Ben afgelopen maand overgestapt naar Qurrent met een slimme energiecontract Voordelen Slimme Energiecontract - Vereniging Eigen Huis
icm mijn zonnepanelen heb ik nu al op sommige momenten van de dag meer financieel voordeel dan met elk ander contract.
wat me wel opvalt is dat op een willekeurige dag het tarief wel 10-15% kan verschillen.
View attachment 226418
door daar slim op in te spelen met de grootverbruikers in huis en de auto verwacht ik daar nog meer voordeel uit te halen.
geen lange contracten (per maand opzegbaar) en geen voorschot maar per maand betalen wat ik daadwerkelijk verbruik.
en last but not least duurzaam opgewekt.

Hoe Kun je dit aanvragen? Ik kom bij gaslicht.com op Eneco maar omdat ik al veel in huis automatisch aanstuur staat het principe me wel aan. Ik neem aan dat in de nacht de stroom het goedkoopste is?
 
Op de spotmarkt is dat uiteraard een kwestie van vraag en aanbod. Dit zijn de prijzen van gisteren in Eurocent/kWh
Bij veel wind en zon is "Duitse" elektriciteit soms al gratis.

ChartImg.axd.png
 
Het ging me om de aanbieding van qurrent. Dat je een dag van tevoren de inkkoopprijs al weet voor de uren van de volgende dag.
Qurrent hanteert in het beste geval alleen voor nieuwe klanten de inkoopprijs. Voor klanten die na het eerste contract gaan verlengen wordt een tot 25% hogere prijs aangeboden. Tijdens mijn verlenging bij Qurrent kreeg ik drie voorstellen voor verlenging van verschillende Qurrent medewerkers die tussen 15 en 25% duurder waren dan nieuwe klanten kregen aangeboden.
Hoewel de club slecht communiceert draag ik ze toch een warm hart toe. Zit nu bij Pure Energie, ook een goede club die niet pas na 14 dagen reageert op een email.
 
  • Informative
Reactions: Ton S90D
Bij Easy Energy - die van de vliegtuigen easyenergy.com - kan je stroom afnemen volgens een variabel tarief, dat overeenkomt met dat van de spotmarkt. In de daluren zou je je auto kunnen laden voor 1 a 2 cent per kWh (ex belastingen). Dat lijkt aantrekkelijk. Iemand ervaring mee?
 
  • Informative
Reactions: Basvdpoel
Bij Easy Energy - die van de vliegtuigen easyenergy.com - kan je stroom afnemen volgens een variabel tarief, dat overeenkomt met dat van de spotmarkt. In de daluren zou je je auto kunnen laden voor 1 a 2 cent per kWh (ex belastingen). Dat lijkt aantrekkelijk. Iemand ervaring mee?
Hoe wordt die stroom opgewekt? sjoemel of echt groen? En laad je ook echt alleen in de daluren, of ook af en toe in een duur piekuur?

Es kijken wat dat oplevert: ik zie op hun site als daluren prijs over de laatste 2 maanden circa 2 tot 3ct. Stel het lukt om 3ct per kWh te besparen t.o.v. andere aanbieders hiermee, wat betekent dit dan bij 25k km/jaar? 0,03€ * 25000km / 4,5km/kWh = 166 euro - 5 euro per maand abbo = 106 euro verschil per jaar. Mja ok...
Voor gas scheelt het een stuk meer, 5 tot 7 ct per kuub. Bij een verbruik van 1500 kuub per jaar ook weer 100 euro. Bij elkaar (stroom + gas) 200 euro verschil, dan begint het interessant te worden...
 
Hoe Kun je dit aanvragen? Ik kom bij gaslicht.com op Eneco maar omdat ik al veel in huis automatisch aanstuur staat het principe me wel aan.
Je kunt via Slimme Energieservice - Vereniging Eigen Huis je aanmelden.

Ik neem aan dat in de nacht de stroom het goedkoopste is?
Over het algemeen is snachts de stroom het goedkoopst, maar overdag zijn er tijden dat het tarief nagenoeg gelijk is aan het nachttarief.
Het zijn geen vaste tijden heb ik gemerkt. de prijs is van veel factoren afhankelijk. zoals weer wind, maar ook vraag naar energie zoals allemaal voor de buis zitten.
 
VEH is geen vergelijkingsite, en het is ook geen collectieve inkoop.
Deze vorm van energie leveren is dmv een pilot met Qurrent ontstaan.
En vanaf januari zijn ze dit landelijk gaan uitrollen.
Het unieke aan deze vorm is dat je nu al een bijdrage kunt leveren aan smart-energy.
Door te belonen op momenten dat de stroom voordeliger is, ook midden op de dag.
Denk ik dat dit de enige manier is om ons zeer stabiele stroomnet toekomstbestendig te maken.
Zeker als we massaal electrisch gaan rijden.
En zover ik weet is alleen Qurrent, die deze slimme vorm op dit moment kan aanbieden.
 
Iemand ervaring met Energiekantoor.nl?
Goede prijsstelling, maar zonder welkomst-, bonus-, nieuwe klant- of eenmalige korting uiteindelijk in mijn geval toch een paar honderd euro duurder dan wat ik vorige maand heb afgesloten (Eneco hollandsewind/ecogas 0,18872€/kWh, 0,63188/m3 - 315€ bonus wanneer eerste jaar volgemaakt).
Zo te zien aan de prijs compenseert energiekantoor geen CO2 op hun gaslevering.

Als je er voor 3 jaar vanaf wilt zijn en niks om welkomstbonussen geeft lijkt het me geen slechte deal bij energiekantoor (budgetenergie eigenlijk).