TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Energieleverancier prijzen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by kbworks, Oct 11, 2015.

1. kbworks

kbworks Member

In het verleden heb ik op de zaak geladen maar per 1 december ga ik de paal naar huis verplaatsen.
    nu is het de vraag aan jullie.
    Welke leverancier hebben jullie die in het algeheel voordelig is dus niet alleen voor de auto maar ook voor het huis.
    Het gaat hier om een woning in Noord Holland(Velsen)
    Ik zag in een draadje dat er prijzen van 0,04 cent waren maar wat dat was weet ik niet.

Ik ben benieuwd wat de beste/goedkoopste keuze is.
    Alvast bedankt voor jullie comments

2. dicktump

dicktump Member

Zolang je onder de 10.000 kWh zit zul je incl. alle belastingen voor het daltarief rond de 20-21 eurocent uitkomen. Het handigst is om even een vergelijkingssite te pakken en daar je verbruik (of je verwachte verbruik in dit geval) in te vullen. Die geven dan aan wat de goedkoopste optie is in 1 jaar en houden ook rekening met aanmeldbonussen en dat soort dingen.

Als je echt heel erg veel stroom in het daltarief gebruikt (dus constant tijdens daluren laadt, dan de wasdroger aan hebt, etc.), kan de Oxxio Daluren Deal nog wel interessant zijn. Je daltarief ligt dan erg laag, maar het normale tarief ligt dan ook juist weer erg hoog.

3. in-clusion

in-clusion Member

Zojuist afgesloten Via Qurrent groene stroom voor 19,5 piektarief en 18,0 dal incl BTW.

4. Pascal-R

Pascal-R Member

Volgens mij kan je het tarief niet zo concreet neerzetten. Wat je per kWh betaald is afhankelijk van je verbruik en regio. Verschillende componenten zijn niet verbruiksafhankelijk zoals aansluitkosten vastrecht en de teruggave REB. Dus als je je totale kosten deelt door je verbruik, kunnen deze nogal fors verschillen. Het grootste deel van je tarief bestaat uit energiebelasting, btw, opslag duurzame energie en vaste componenten.
    Daarnaast zie je vaak dat actie tarieven enkel geldig zijn als je ook een contract afsluit voor gas.

5. tonvanboven

tonvanboven Member

Niet alleen naar de centen kijken maar ook het bedrijf er achter. Pure energie dus. En nee, geen aandelen ;-)

6. redevries

redevries René de Vries

7. Sjoerd007

Sjoerd007 New Member

Echt groen is het pas als he zonnepanelen op het dak hebt of een windmolen in de tuin. Het bijstoken van olijfboompitten in een kolencentrale vind ik nog steeds niet groen.

8. tonvanboven

tonvanboven Member

Zonnepanelen liggen op het dak, de rest is windenergie van Pure Energie. Geen gas. Gioen genoeg? ;-)

9. nulwoning

nulwoning Model S P692

Voor de enkeling die meer energie opwekt dan verbruikt. GreenChoice saldeert ook 1000 kWh wat je meer terug levert. Dus 22 cent i.p.v. 7.

10. Rsvarthur

Rsvarthur Member

#10 Rsvarthur, Oct 11, 2015
    Last edited: Oct 11, 2015
  11. widodh

widodh Model S R231 EU

Oh, dat ziet er goed uit! 15 cent dal :)

12. Erik-S85

Erik-S85 Member

De gasprijs is echter wel weer vrij hoog met net geen 60 cent per kuub (in vergelijking met Greenchoice waar ik 51 cent betaal)

Per situatie dus even doorrekenen wat voordeliger is

13. in-clusion

in-clusion Member

idd
    totaal plaatje Qurrent

Electra Gas
    19,5 cent kW piek tarief 51,8 cent m3
    18,0 cent kW dal tarief vastrecht 72 euro per jaar
    vastrecht per jaar 72 euro per jaar
    alles incl BTW
    Was op alle fronten goedkoper dan NLE en nu ook echt groene stroom:smile:

14. tonvanboven

tonvanboven Member

Nadeel van de Tesla korting bij Pure Energie is dat je de prijs vast zet. Of dat uiteindelijk een korting is geweest voor 2015 weet ik nog niet :)

15. Wim S.

Wim S. Active Member

Het is inderdaad moeilijk om energietarieven te vergelijken, het hangt volledig af van je eigen situatie. Wij rijden niet alleen 20.000 km per jaar met een Tesla, maar bewonen ook een groot huis met een elektrische warmtepomp. Ons verbruik is 16.000 kWu per jaar, 6000 in de daguren, 10.000 in de daluren. Nu een contract met Qurrent afgesloten waarbij de opwekkingskosten 's nachts 3,33 cent per kWu zijn, overdag 4,96 cent. Dit zijn bedragen incl. BTW. Als je een verbruik boven 10.000 kW hebt, betaal je over die meerdere kWu ruim 9 eurocent minder energiebelasting. Daar hoeft je dus ook geen BTW over te betalen.

Dit betekent concreet dat wij ons huis (1.300 m3 inhoud) verwarmen, koelen, wassen (met warm water uit de warmtepomp), douchen, gebruik van alle apparatuur en verlichting in huis alsmede 20.000 km met de Tesla, realiseren voor de totale som van 205 euro per maand.

16. widodh

widodh Model S R231 EU

Ik kook ook elektrisch, gas gebruik ik weinig. Maar idd, zeker even door rekenen!

17. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Dat contract kan hier echt niet hoor. Je mag geen zonnepanelen hebben en het is grijze stroom :cursing:

18. dicktump

dicktump Member

Dat is wel vreemd, hier zeggen ze nog dat ze altijd groene stroom leveren: Brandstofmix - Oxxio, Je energie in eigen hand

M.b.t. de zonnepanelen: die mag je op zich wel hebben, je mag alleen niet terugleveren aan het netwerk. Tijd voor een Powerwall dus ;)

19. redevries

redevries René de Vries

20. Rsvarthur

Rsvarthur Member

Share This Page