Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Enquête: Verbeter de service van het laadnetwerk!

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Tesla-rijders en fans,

Voor het Nationaal Kennisplatform Laadinfrastructuur (NKL) doen wij een onderzoek over de gebruiksvriendelijkheid van het Nederlandse laadnetwerk. Wij werken voor EVConsult, Nederlands eerste adviesbureau dat overheden en de zakelijke markt adviseert over elektrisch rijden en bijbehorende laadinfrastructuur.

Wij zijn benieuwd naar jullie ervaringen met het publieke laadnetwerk, dus de snelladers langs de snelweg en de laadpalen in de openbare ruimte. Met de resultaten van dit onderzoek worden verbeteringen geïnitieerd die het gemak en de betrouwbaarheid van het laden in Nederland verbeteren.

Wil jij een steentje bijdragen en ons helpen? De enquête vind je door deze link te volgen.

Alvast hartstikke bedankt voor je tijd!

Met vriendelijke groet,

Anton W.
EVConsult
 
Ingevuld, met de volgende kanttekening:
Als Tesla rijder (die zelden publiek hoeft te laden) besef je door de vragen maar weer hoe goed Tesla is en hoe primitief het bij anderen gaat. Superchargen van Tesla gaat zo makkelijk (ervaring van Noord-Noorwegen tot Zuid Italie). Ik vraag me af of deze enquete-invulling, alhoewel correct gedaan, niet beter terzijde gelegd kan worden.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ingevuld, met de volgende kanttekening:
Als Tesla rijder (die zelden publiek hoeft te laden) besef je door de vragen maar weer hoe goed Tesla is en hoe primitief het bij anderen gaat. Superchargen van Tesla gaat zo makkelijk (ervaring van Noord-Noorwegen tot Zuid Italie). Ik vraag me af of deze enquete-invulling, alhoewel correct gedaan, niet beter terzijde gelegd kan worden.
Dat klopt alleen als je thuis geen laadpaal hebt. En niet iedereen heeft die luxe.
 
Opmerkelijk dat geen enkele vraag gaat over (mijn) grootste ongemak bij laadpalen: de laapassenjungle. Geen vraag of ik het belangrijk vind om gewoon aan de paal te kunnen betalen met pinpas (of Google Pay/Apple Pay)?
Ik was bij Tango ook echt verbaasd dat deze mogelijkheid gewoon wel op de snelladers zit. Niks moeilijks met pasjes en aanbieders gewoon met je eigen pinpas. Je begrijpt eigenlijk niet waarom dat niet overal is
 
Ben er aan begonnen, maar gestopt. Krijg het idee dat juist de zaken die van belang zijn niet de revue passeren.
Het is bijvoorbeeld volledig overbodig om op de laadpaal zelf te kunnen zien hoeveel vermogen een laadpaal (of snellader) kan leveren. Ik wil dat weten voordat ik uberhaubt kies om naar die plek te rijden.
En ten aanzien van betalingen aan. Dat maakt m.i. niets uit. Het probleem zit in het feit dat we in Nederland een model hebben met CPO's en laaddienstverleners. Deze laatste zouden er prima tussenuit kunnen. Gewoon direct afrekenen op de paal, via nfc, een app of noem maar op. En daarmee ook transparantie in de tarieven.
 
Ja dat mist, laadpassen en laadprocedure jungle......

Zoals mijn vrouw riep toen ze de eerste EV had: "hoezo kan ik niet pinnen, wie heeft dat bedacht ?"
En per snellader is de procedure anders, onhandig.

Stekker erin en automatsich laden (Tesla doet dat, Fastned kan dat ook) moet gewoon standaard worden met account. Account is dan geen abbonment, gewoon een account voor alle palen in de EU en je betalingen fijn in een overzicht. Al die pasjes kunnen gewoon weg.

Geen account, automatisch QR code of contactloos betalen (pin gaat toch verdwijnen op termijn).

Dus ook nog maar niet ingevuld.....