Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Error code en Tesla SC claimt dat dit door een 3th party kabel komt

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi,
Ik heb meerdere vragen waarop ik op het internet geen antwoord kon krijgen. M3 21 LFP 70k KM Batterij health 93%

Error code en Tesla SC claimt dat dit door een 3th party kabel komt
Context:
Ik heb in mijn m3 21 lfp een kabel die de kleine speakers activeert. Een paar maanden later (na wat software updates) kreeg ik de error ui_a112 USB device malfunction.
Nu claims Tesla SC dat dit door de 3th party kabel komt. Ze hebben de USB stick en port vervangen zonder succers, hun volgende stap zou zijn de MCU vervangen.

Vraag:
Ik las dat in de US Tesla SC moet kunnen bewijzen dat de error door die kabel komt en niet andersom. Is dit in Nederland ook zo?

Error code en Tesla SC wil dit niet oplossen
Context:
Sindsdat ik eigenaar van mijn auto ben krijg ik UI_a161 E-call temporarily unavailible. Deze melding komt 1 tot 2x per dag. Ondertussen zijn er 2/3 SC bezoeken geweest om dit op te lossen maar SC kan er geen oplossing voor vinden.

Vraag:
Is deze error code normaal? "hoort dit er gewoon bij"? Hoe kan ik dit oppakken met Tesla SC?

Error code charge port
Context:
Paar weken geleden en vandaag krijg ik de volgende error code CP_a054 en PCS_a022. Dit na het inbrengen van de tesla wallconnector gen 2 in de charge port. Laden lukt dan niet, wel als ik de mobile connector er in doe.

Vraag:
Eerst maar een SC afspraak starten hiervoor..
 
Hoi,
Ik heb meerdere vragen waarop ik op het internet geen antwoord kon krijgen. M3 21 LFP 70k KM Batterij health 93%

Error code en Tesla SC claimt dat dit door een 3th party kabel komt
Context:
Ik heb in mijn m3 21 lfp een kabel die de kleine speakers activeert. Een paar maanden later (na wat software updates) kreeg ik de error ui_a112 USB device malfunction.
Nu claims Tesla SC dat dit door de 3th party kabel komt. Ze hebben de USB stick en port vervangen zonder succers, hun volgende stap zou zijn de MCU vervangen.

Vraag:
Ik las dat in de US Tesla SC moet kunnen bewijzen dat de error door die kabel komt en niet andersom. Is dit in Nederland ook zo?
Om elke discussie hierover te voorkomen zou ik de kabel weghalen, daarmee voorkom je dat Tesla het probleem bij de 3th party kabel legt.
 
Upvote 0
Sindsdat ik eigenaar van mijn auto ben krijg ik UI_a161 E-call temporarily unavailible. Deze melding komt 1 tot 2x per dag. Ondertussen zijn er 2/3 SC bezoeken geweest om dit op te lossen maar SC kan er geen oplossing voor vinden.
Ik kan in Tessie zien dat dit een vrij generieke melding is. Dan staat er 'onlangs gezien' op ca 46.000 voertuigen. Daarmee lijkt het me geen dringende melding.
 
Upvote 0
De e-call melding kan gebeuren als je bij opstarten geen verbinding hebt met het mobiele netwerk. De auto zal proberem om verbinding te krijgen, lukt dat na drie keer (dacht ik) niet krijg je die error. Kan te maken hebben met de dekking van het mobiele netwerk dus.
 
Upvote 0
De e-call melding kan gebeuren als je bij opstarten geen verbinding hebt met het mobiele netwerk. De auto zal proberem om verbinding te krijgen, lukt dat na drie keer (dacht ik) niet krijg je die error. Kan te maken hebben met de dekking van het mobiele netwerk dus.
Het rare is dat ik gewoon in een goed netwerk gedekte stad woon waarin er altijd bereikbaarheid is. 5 van de 10 keer lost het probleem zich op wanneer ik in de auto stap-> pincode invoer-> dan doet ie het weer. De andere 5 keren is het heel random.
 
Upvote 0
Bij mij was het de gordelspanner die de foutmelding veroorzaakte. E-call melding verdween na het plaatsen van een nieuwe gordelspanner. Ter plaatse geregeld op een halfuurtje tijd.
Bedankt voor je antwoord. Hoe kwam je er achter of het aan de gordelspanner lag? Tesla SC wil het niet oplossen en ze geven mij nooit een antwoord op het probleem. Ik zat zelf te denken, in combinatie met de andere errors van hierboven, om een pleitten voor een nieuwe MCU.
 
Upvote 0
Bedankt voor je antwoord. Hoe kwam je er achter of het aan de gordelspanner lag? Tesla SC wil het niet oplossen en ze geven mij nooit een antwoord op het probleem. Ik zat zelf te denken, in combinatie met de andere errors van hierboven, om een pleitten voor een nieuwe MCU.
Blijkbaar een veel voorkomend probleem die onstaat door de easy entry functie. Het steeds verschuiven van de stoel bij in en uitstappen zorgt voor een breuk in de kabel verbonden aan de gordelspanner. De ranger die ter plaatse kwam had deze herstelling al voorzien en had het bij het rechte eind. Als ze natuurlijk flauw beginnen doen over een kabel dan zou ik toch eens naar een andere sec gaan. Bij mijn BMW heb ik een volledige installatie van B&W laten inbouwen en BMW heeft daar nog nooit moeilijk over gedaan.
 
  • Like
Reactions: Juri
Upvote 0