Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen na update 17.3.2

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag het eerste serieuze ritje gemaakt na de update gisteren naar 17.3.2. Ik ben vanochtend van Soijkenisse naar Amsterdam gereden en heb TACC aangezet vanaf het moment dat ik de A4 op draaide. de afstand heb ik op het kortst gezet: 1. Enige observaties:
TACC: op de stukken waar het mocht heb ik TACC op 120km ingesteld
1. de display geeft alleen de voertuigen weer die in mijn eigen rijbaan rijden en ziet ales als gewone auto: of het nu een vrachtauto is of een motorfiets. Of zoals die vrouw die gisteren het zebrapad overstak, alles wordt als gewone auto weergegeven.
2. op zich niet zo erg, maar.... hij ziet een invoegende auto pas wanneer deze voor 2/3 op mijn eigen rijbaan komt! Dat resulteerde vanochtend in zelf hard remmen bij we aso kort invoegende auto die van links kwam. TACC reageerde niet!
3. De afstand die TACC ongetwijfeld op de veilige 2 seconde regel aanhoudt wanneer hij op de kortste afstand (1) staat ingesteld zorgde vanochtend voor enkele malen irritatie bij auto's die achter mij reden en resulteerde 3x in inhaalacties via de rechter rijbaan, waarbij weer 1 zo kort voor mij langsschoot dat ik weer zelf hard moest remmen. Zie puntje 2.
Autosteer werkt idd tot 70 km per uur ;-). Ik heb heel even het laatste stukje voor de afslag naar A'dam ZO (zat geen verkeer achter mij) en dan werkte hij goed.

Veel te vroeg voor conclusies natuurlijk en ik blijf het gewoon proberen.

Groet, John
 
Vandaag het eerste serieuze ritje gemaakt na de update gisteren naar 17.3.2. Ik ben vanochtend van Soijkenisse naar Amsterdam gereden en heb TACC aangezet vanaf het moment dat ik de A4 op draaide. de afstand heb ik op het kortst gezet: 1. Enige observaties:
TACC: op de stukken waar het mocht heb ik TACC op 120km ingesteld
1. de display geeft alleen de voertuigen weer die in mijn eigen rijbaan rijden en ziet ales als gewone auto: of het nu een vrachtauto is of een motorfiets. Of zoals die vrouw die gisteren het zebrapad overstak, alles wordt als gewone auto weergegeven.
2. op zich niet zo erg, maar.... hij ziet een invoegende auto pas wanneer deze voor 2/3 op mijn eigen rijbaan komt! Dat resulteerde vanochtend in zelf hard remmen bij we aso kort invoegende auto die van links kwam. TACC reageerde niet!
3. De afstand die TACC ongetwijfeld op de veilige 2 seconde regel aanhoudt wanneer hij op de kortste afstand (1) staat ingesteld zorgde vanochtend voor enkele malen irritatie bij auto's die achter mij reden en resulteerde 3x in inhaalacties via de rechter rijbaan, waarbij weer 1 zo kort voor mij langsschoot dat ik weer zelf hard moest remmen. Zie puntje 2.
Autosteer werkt idd tot 70 km per uur ;-). Ik heb heel even het laatste stukje voor de afslag naar A'dam ZO (zat geen verkeer achter mij) en dan werkte hij goed.

Veel te vroeg voor conclusies natuurlijk en ik blijf het gewoon proberen.

Groet, John
Sorry voor de typo's ;-). Was duidelijk te vroeg...
Hierbij de foto waar je ziet dat hij alleen het verkeer in eigen rijbaan ziet:
IMG_4958.png
 
Hoi Nico, auto lane change is nog even toekomst muziek voor deze update ;-). Maar het systeem is lerende dus zal dat mettertijd wel komen. Zoals met alles is het gewoon blijven opletten en nu ik het weet is het geen verrassing meer en kun je er beter op anticiperen. Ik ben trouwens enorm positief verrast met de proactieve interacties van Tesla zelf! Top!!!
 
  • Like
Reactions: nico180
Hoi Nico, auto lane change is nog even toekomst muziek voor deze update ;-). Maar het systeem is lerende dus zal dat mettertijd wel komen. Zoals met alles is het gewoon blijven opletten en nu ik het weet is het geen verrassing meer en kun je er beter op anticiperen. Ik ben trouwens enorm positief verrast met de proactieve interacties van Tesla zelf! Top!!!
By the way: ja het gaat over firmware 8 (AP2) dus zal mijn observaties daar voortaan plaatsen. Hopelijk dat een bescheiden bijdrage kan leveren om het beter te maken. Ikzelf werk in de (oa) big data analytics wereld (maar dan vanuit een data security perspectief) en weet hoe belangrijk het delen van data is. Ik probeer dan ook alleen observaties te melden zonder conclusies te trekken ;-)