Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update voor hw2 auto's

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb aardig rondje gereden, van 50km wegen tot provinciale wegen ( en dan onder de 70 km p/u gebleven ) tot aan de A1, en autosteer doet het helaas nog niet. op de meeste wegen gaf hij aan niet te functioneren op deze wegen en op de A1 gaf hij aan dat ik te snel reed, dat wist ik wel maar op een drukke A1 70km p/u te gaan rijden leek mij niet verstandig
 
  • Informative
Reactions: GeekfromFRL
Moet je wel Twitter hebben. Het was wel zo handig geweest even een mailtje te sturen of een nieuwe update met deze vermelding.
upload_2017-1-22_21-38-31.png
 
Neuh, ik zie wel auto's ed (wel erg bibberig, dus wellicht moet hij zichzelf nog "clalibreren"), zag alleen op een zebra pad een overstekende vrouw voor een auto aan, dat heb ik maar wijselijk voor mij gehouden.... ;-)
Ik ben bang dat ik deze dame met terugwerkende kracht anoniem excuses moet maken ;-). In mijn geval geeft de display alles wat hij "ziet" als auto aan: of het nu een vrachtauto is, of een motor fiets of in dit geval een voetganger. En dan alleen in de rijbaan waarin ik rijdt. Zie ook mijn draadje: Ervaringen na update 17.3.2
 
Deze morgen naar het werk gereden met TACC op, ook op secundaire wegen kan je dit gebruiken :)

Op een heel kort stuk autostrade te Antwerpen, tussen autostrade en stadscentrum gaf de wagen aan dat ik AutoSteer kon gebruiken.

Voorlopig dus nog geen mogelijkheid gevonden om Autosteer te gebruiken in België, wie wel?
 
Op advies van Nico zal ik alleen dit draadje gebruiken en de ander "laten verstoffen" ;-). De oorspronkelijke tekst (maar dan zonder typo's):

Vandaag het eerste serieuze ritje gemaakt na de update gisteren naar 17.3.2. Ik ben vanochtend van Spijkenisse naar Amsterdam gereden en heb TACC aangezet vanaf het moment dat ik de A4 op draaide. De afstand heb ik op het kortst gezet: stand 1. Enige observaties:
TACC: op de stukken waar het mocht heb ik TACC op 120km ingesteld:
1. de display geeft alleen de voertuigen weer die in mijn eigen rijbaan rijden en ziet alles als gewone auto: of het nu een vrachtauto is of een motorfiets. Of zoals die vrouw die gisteren het zebrapad overstak, alles wordt als gewone auto weergegeven.
2. op zich niet zo erg, maar.... hij ziet een invoegende auto pas wanneer deze voor 2/3 op mijn eigen rijbaan komt! Dat resulteerde vanochtend in zelf hard remmen bij een aso kort invoegende auto die van links kwam. TACC reageerde niet!
3. De afstand die TACC ongetwijfeld op de veilige 2 seconde regel aanhoudt wanneer hij op de kortste afstand (1) staat ingesteld zorgde vanochtend voor enkele malen irritatie bij auto's die achter mij reden en resulteerde 3x in inhaalacties via de rechter rijbaan, waarbij weer 1 zo kort voor mij langsschoot dat ik weer zelf hard moest remmen. Zie puntje 2.
Autosteer werkt idd tot 70 km per uur ;-). Ik heb heel even het laatste stukje voor de afslag naar A'dam ZO (zat geen verkeer achter mij) en dan werkte hij goed.

Veel te vroeg voor conclusies natuurlijk en ik blijf het gewoon proberen.

Groet, John
 
Op advies van Nico zal ik alleen dit draadje gebruiken en de ander "laten verstoffen" ;-). De oorspronkelijke tekst (maar dan zonder typo's):

Vandaag het eerste serieuze ritje gemaakt na de update gisteren naar 17.3.2. Ik ben vanochtend van Spijkenisse naar Amsterdam gereden en heb TACC aangezet vanaf het moment dat ik de A4 op draaide. De afstand heb ik op het kortst gezet: stand 1. Enige observaties:
TACC: op de stukken waar het mocht heb ik TACC op 120km ingesteld:
1. de display geeft alleen de voertuigen weer die in mijn eigen rijbaan rijden en ziet alles als gewone auto: of het nu een vrachtauto is of een motorfiets. Of zoals die vrouw die gisteren het zebrapad overstak, alles wordt als gewone auto weergegeven.
2. op zich niet zo erg, maar.... hij ziet een invoegende auto pas wanneer deze voor 2/3 op mijn eigen rijbaan komt! Dat resulteerde vanochtend in zelf hard remmen bij een aso kort invoegende auto die van links kwam. TACC reageerde niet!
3. De afstand die TACC ongetwijfeld op de veilige 2 seconde regel aanhoudt wanneer hij op de kortste afstand (1) staat ingesteld zorgde vanochtend voor enkele malen irritatie bij auto's die achter mij reden en resulteerde 3x in inhaalacties via de rechter rijbaan, waarbij weer 1 zo kort voor mij langsschoot dat ik weer zelf hard moest remmen. Zie puntje 2.
Autosteer werkt idd tot 70 km per uur ;-). Ik heb heel even het laatste stukje voor de afslag naar A'dam ZO (zat geen verkeer achter mij) en dan werkte hij goed.

Veel te vroeg voor conclusies natuurlijk en ik blijf het gewoon proberen.

Groet, John

Ik ga niet iedere dag een update geven over hetzelfde ;-) maar op de terugweg extra goed opgelet op het gedrag van andere auto's die de rijbaan opkwamen of er vanaf kwamen en het is duidelijk dat het zichzelf nog moet calibreren of finetunen: soms ziet hij een auto die al op de andere rijbaan zit nog 2-3 secondes voor hij uit mijn display verdwijnt, andersom ziet hij een auto die van de linker of rechter rijbaan komt pas als hij al voor de helft van zijn autobreedte op "mijn" rijbaan is, en soms pas als hij al voor 2/3 van zijn autobreedte op mijn rijbaan is. Ik kan mij voorstellen dat bij het meer binnenkomen van gebruiker data hij nauwkeuriger wordt. Idealiter zou zowel de rechter als de linker rijbaan meegenomen moeten worden in de reactie van de afstand behouden (dus remmen als een auto net voor je langs jouw rijbaan op komt - afsnijden). Nu is het systeem gewoon te laat met ingrijpen, maar de bestuurder moet natuurlijk gewoon zelf alert blijven.

Ik vraag mij wel af hoe Tesla aan voldoende gebruikers data komt mbt tot autosteer bij deze maximum snelheid van 70 km/u waarbij je momenteel autosteer kunt gebruiken. Het is te hopen dat het merendeel van de kilometers die we maken niet file rijden is ;-).

Wat ik niet kon proberen is de forward collision warning. Wat ik ook probeerde, ik kreeg geen waarschuwing terwijl ik in een aantal situaties kwam waarbij op zeker een aanrijding had plaatsgevonden als ik niet hard geremd had. Ik heb hem ingesteld op Early warning. Iemand wel ervaringen hiermee?
 
Vandaag gebeld door Tesla....calibratie zou binnen 24uur gereed moeten zijn....is bij mij niet het geval, dus morgen of woensdag even langs het SeC om mijn camera's af te laten stellen. Top service Tesla! Nog geen ander automerk getroffen die obv forum actief contact zoekt met klanten om 'problemen' op te lossen....