Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen / tips importeren Model 3 als particulier.

This site may earn commission on affiliate links.
Al enige tijd bekijk ik de bekende occassion sites op zoek naar een model 3 (rwd long range of awd variant). Nu dacht ik: laat ik eens buiten nederland kijken wat er beschikbaar is. Nu kwam ik een model 3 tegen voor een wel heel zacht prijsje in Duitsland. Heb daarom mijn twijfels of het allemaal te vertrouwen is maar los daarvan zou ik het fijn vinden als iemand kan vertellen hoe het proces mbt importeren dan in zijn werk gaat.

Het gaat om deze advertentie
Tesla Model 3 Langstreckenbatt. Allradantrieb Dual Motor

Tesla van € 33.800,-.

Via de zoekfunctie op dit forum ben ik er iig achter gekomen dat bpm niet van toepassing is maar dat ik wel een formulier van de belasting hiervoor moet invullen. Wat ik ook lees zijn tegenstrijdige berichten over wel/geen btw betalen. Ik lees bijv iets over betalen bij een auto jonger dan 6 maanden of bij minder dan 6000 km. Later wordt dit weer ontkracht, is er iemand die hier toevallig als particulier ervaringen in heeft?(of alle tips zijn ook welkom natuurlijk.)

Alvast Bedankt.
 
Als particulier moet je altijd BTW betalen. En de prijs van die advertentie is in ieder geval exclusief BTW. Komt dan dus nog 19% duitse BTW bij. Nog steeds een scherpe prijs al zeg ik het zelf!

Waar je misschien nog wel op moet letten of deze prijzen niet ook al rekening houden met bepaalde elektische auto regelingen in Duitsland.
 
Als je in de EU bij een particulier een auto koopt, zit er geen btw meer op.
Die heeft de particulier reeds betaald met de aanschaf van de auto.

Koop je een auto bij een bedrijf, dan verkoopt het bedrijf de auto aan jouw met BTW. welke in dat land geldig is.
De prijs van een auto bij een particulier is ongeveer net zo hoog als bij een bedrijf inclusief BTW.
BTW is enkel voor de handel interessant, als de BTW in het verkopende land hogere is dan als het land waar de auto naar wordt geïmporteerd.
Dan vraag de handelaar de BTW terug in het uitvoerend land & betaald de lagere BTW in het in te voeren land.
Vandaar dat particuliere (marge( auto's niet interessant zijn voor handelaren, v.w. de niet terug te vorderende BTW, als de BTW hoger is dan in het
 
Bedankt voor de reacties. Nu lees ik het idd ook:


Met nieuw of bijna nieuw bedoelen we:

  • landvoertuigen die niet langer dan 6 maanden geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen of niet meer dan 6.000 kilometer hebben gereden.
Zal er rekening mee houden, al heeft het voor deze situatie geen nut meer: auto is vanzelfsprekend al verkocht...maar bedankt iig allemaal.