Reken er niet op dat als de meter op 0 staat je nog ver kan rijden. Afhankelijk van het gevraagde vermogen kan het, bijv. stevig bergop, zelfs gebeuren dat je al iets eerder stil staat. Op de vlakke weg en zonder aanhanger mag je erop rekenen dat je tot 0, met dan wel gereduceerd vermogen, kunt doorrijden. Je kunt de trippredictor prima gebruiken om je snelheid bij laag ladingiveau te reguleren.Nou vooruit :
Ik heet Peter. Woon dus in de prachtige stad Groningen. Qua werk houd ik me vooral bezig met het aansturen van software implementaties, en daarnaast wat nevenactiviteiten om me van de straat te houden.
Hiervoor 4 jaar een V60 PHEV gereden. Getwijfeld over een 2e hands ICE, maar die kon toch niet op tegen de rekensom van de MS (voor ZZP-er).
Had verwacht me af en toe wel druk te maken om de range of laadpunten, maar eigenlijk totaal geen last van. Zijn er trouwens ook mensen die het accu percentage al eens op 0 gehad hebben? In de rit naar Frankrijk zo nu en dan wel de 2% aangetikt, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd wanneer je op 0 komt, hoeveel marge zit er dan nog in?
Het enige waar ik me meer zorgen om maak dan met de ICE is schade. Zoals gemeld een stevige aanrijding gehad, en nadat ik de MS eindelijk terug had, binnen 1,5 week wederom een aanrijding. Gelukkig een kleintje: aangereden van achter in de wasstraat, nog mooier: door de sterke arm der wet .
Sindsdien merk ik toch iets oplettender te zijn op alle weggebruikers om me heen, maar wie weet ebt die zorg vanzelf weer weg.
Schade is bij Tesla wel een 'dingetje'. Schades zijn veelal prijzig en reparatie duurt regelmatig veel langer dan bij ICE auto's.
Het niveau van schadeherstel, slechts een beperkt aantal goed opgeleide bedrijven mogen herstellen, is wel heel hoog.