Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Nou vooruit ;):
Ik heet Peter. Woon dus in de prachtige stad Groningen. Qua werk houd ik me vooral bezig met het aansturen van software implementaties, en daarnaast wat nevenactiviteiten om me van de straat te houden.
Hiervoor 4 jaar een V60 PHEV gereden. Getwijfeld over een 2e hands ICE, maar die kon toch niet op tegen de rekensom van de MS (voor ZZP-er).

Had verwacht me af en toe wel druk te maken om de range of laadpunten, maar eigenlijk totaal geen last van. Zijn er trouwens ook mensen die het accu percentage al eens op 0 gehad hebben? In de rit naar Frankrijk zo nu en dan wel de 2% aangetikt, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd wanneer je op 0 komt, hoeveel marge zit er dan nog in?

Het enige waar ik me meer zorgen om maak dan met de ICE is schade. Zoals gemeld een stevige aanrijding gehad, en nadat ik de MS eindelijk terug had, binnen 1,5 week wederom een aanrijding. Gelukkig een kleintje: aangereden van achter in de wasstraat, nog mooier: door de sterke arm der wet :rolleyes:.

Sindsdien merk ik toch iets oplettender te zijn op alle weggebruikers om me heen, maar wie weet ebt die zorg vanzelf weer weg.
Reken er niet op dat als de meter op 0 staat je nog ver kan rijden. Afhankelijk van het gevraagde vermogen kan het, bijv. stevig bergop, zelfs gebeuren dat je al iets eerder stil staat. Op de vlakke weg en zonder aanhanger mag je erop rekenen dat je tot 0, met dan wel gereduceerd vermogen, kunt doorrijden. Je kunt de trippredictor prima gebruiken om je snelheid bij laag ladingiveau te reguleren.

Schade is bij Tesla wel een 'dingetje'. Schades zijn veelal prijzig en reparatie duurt regelmatig veel langer dan bij ICE auto's.
Het niveau van schadeherstel, slechts een beperkt aantal goed opgeleide bedrijven mogen herstellen, is wel heel hoog.
 
Reken er niet op dat als de meter op 0 staat je nog ver kan rijden. Afhankelijk van het gevraagde vermogen kan het, bijv. stevig bergop, zelfs gebeuren dat je al iets eerder stil staat. Op de vlakke weg en zonder aanhanger mag je erop rekenen dat je tot 0, met dan wel gereduceerd vermogen, kunt doorrijden. Je kunt de trippredictor prima gebruiken om je snelheid bij laag ladingiveau te reguleren.

Schade is bij Tesla wel een 'dingetje'. Schades zijn veelal prijzig en reparatie duurt regelmatig veel langer dan bij ICE auto's.
Het niveau van schadeherstel, slechts een beperkt aantal goed opgeleide bedrijven mogen herstellen, is wel heel hoog.

Ja ben ik het wel mee eens inderdaad. Voor het schadeherstel moest ik vanuit Groningen wel naar Didam, maar de kwaliteit van oplevering was inderdaad uitstekend!
 
Goedemiddag iedereen,
Ook ik ben nieuw op dit forum, en stel me daarom graag even voor. Mijn naam is Herbert, 46, echtgenoot van een geweldige madam en vader van 4 (al even geweldige) kinderen. Ik doe bijna al mijn dagelijkse verplaatsingen met de fiets, voor mij nog steeds het vervoersmiddel van de toekomst, al dan niet elektrisch. Maar een groot gezin zonder auto is niet evident in deze tijden.
Wij rijden ondertussen bijna twee jaar met een model S (85D) en zijn nog steeds even enthousiast als dag 1. De aankoop was heel bewust en verre van impulsief: ik ben altijd erg onder de indruk geweest van het enthousiasme en de durf waarmee Tesla deze duurzame technologie heeft omarmd en verder aan het verfijnen is. De beste manier om mee te “supporteren” leek mij dan ook om er zelf een te kopen. Al is het mooi meegenomen dat de fiscus ons een beetje hielp, en de wagen zelf behoorlijk indrukwekkend presteert ;-). Ik wens iedereen (tenminste toch elke chauffeur met zin voor verantwoordelijkheid in het verkeer: het blijft een moordmachine in de handen van idioten) deze wagen toe. Dank aan de initiatiefnemers van dit forum, ik heb er reeds veel van geleerd. Vriendelijke groet, Herbert
 

Attachments

  • 0D24013E-4C15-44B6-8D00-8EDCFFE38CC7.jpeg
    0D24013E-4C15-44B6-8D00-8EDCFFE38CC7.jpeg
    62 KB · Views: 54
Vandaag kan ik me hier ook voorstellen. Na veel wikken en wegen vandaag de knoop doorgehakt en een Tesla S 85 gekocht (ouwe TAXI).

Ik ben 45 lentes jong en ZZPer in de ICT. Samenwonend en 2 kinderen van 13 en 11 jaar oud. Ik heb een hekel aan bijtelling en rij nu in een youngtimer. Het is een BMW 325CI en in de zomer is het heerlijk in die cabrio rijden. Die bak ga ik echt missen! Het verbruik, de onderhoudskosten en de kleine irritante gebreken echter niet. Er is altijd wat met een 17 jaar oude auto.

Maar goed, de Tesla. Die stond al langer in mijn vizier. Ik was er vroeg bij en heb nog aandelen gekocht voor € 89 p/st. Verkocht toen die ruim het dubbele waren maar niet genoeg om een Tesla van te kopen. Ik heb mijn dak al vol zonnepanelen liggen sinds 2012 en heb in mijn woonplaats de lokale energie coöperatie mee opgezet. Het groene zit er wel in maar het leven moet wel leuk blijven. Ik verwacht morgen mijn Tesla te kunnen ophalen en dan beginnen mijn electrische KM's.

De eerste horde die ik nog moet nemen is het laden. Er moet nog een thuislader komen. Maar Oisterwijk ligt niet te ver van Tilburg af en hier een eindje verder staat een Nuon paal. Niets is echter zo fijn als gewoon thuis kunnen laden. Tips zijn welkom.

De Tesla S is een mooie auto, het enige wat ik zou willen is dat de handgrepen dezelfde kleur als de carrosserie zou hebben (PMMB als ik me niet vergis). Iemand daar ervaring mee?
 
even voorstellen dan maar!
43 jaar en woon in Rotterdam.

Regelmatig struin ik het forum af. Genoeg informatie te vinden!
Sinds vorige jaar november een MS 75 D en uiteraard super tevreden. Ik moet het thuis-laden nog fixen als het goed is krijg ik een lader van Tesla vanwege de referal.

Leuk om te zien hoe iedereen elkaar helpt. Ik hoop in de toekomst wat te kunnen bijdagen :)
 
Bij deze,

Gani, 29 jaar, woonachtig te Vlijtingen (België) vanaf maart( normaal ) trotse eigenaar van een model S 75d metallic zwart. Actief als horeca eigenaar..
Sinds december ben ik vrij actief op dit forum en zijn er al veel bezorgdheden de wereld uitgeholpen. Ik wil iedereen die dit forum actief maakt bedanken. Een levendig forum betekend een echte meerwaarde voor mij. Vaak is het gerustellend om te lezen dat je niet de enige bent met vragen of problemen en al helemaal niet als er ook al antwoorden voor gevonden zijn. Zelf ben ik zeker van plan om actief te blijven. Ik kijk er alvast erg naar uit om binnenkort ook mijn ervaringen te delen met mensen.

Grtz,
Gani
 
Goede avond iedereen,

Mijn beurt om me voor te stellen: Jean, 55 jaar, en op 20 november 2017 heb ik ‘het licht gezien’ en een model X 100D besteld ter vervanging van mijn Mercedes CLS 250CDI die ondertussen 150.000 km heeft.

Enkele specs: Midnight silver, 20 inch velgen, crèmekleurig premium interieur met essenhout, verbeterde autopilot, premium upgrade pakket, en om mysterieuze redenen is er enkele weken na de bestelling automatisch een trekhaak pakket toegevoegd.

Sinds november volg ik alle posts op dit leerrijke en sympathieke forum, en natuurlijk ook de spanning en frustaties van de andere leden die op de levering wachten. On that topic: vanochtend heb ik het verlossende telefoontje gekregen en volgende week woensdag mag ik hem afhalen.

Als het effectieve rijplezier me evenveel voldoening geeft als de voorbije 3 maanden op dit forum, staan me nog leuke tijden te wachten!

Grt
Jean
 
Goede avond iedereen,

Mijn beurt om me voor te stellen: Jean, 55 jaar, en op 20 november 2017 heb ik ‘het licht gezien’ en een model X 100D besteld ter vervanging van mijn Mercedes CLS 250CDI die ondertussen 150.000 km heeft.

Enkele specs: Midnight silver, 20 inch velgen, crèmekleurig premium interieur met essenhout, verbeterde autopilot, premium upgrade pakket, en om mysterieuze redenen is er enkele weken na de bestelling automatisch een trekhaak pakket toegevoegd.

Sinds november volg ik alle posts op dit leerrijke en sympathieke forum, en natuurlijk ook de spanning en frustaties van de andere leden die op de levering wachten. On that topic: vanochtend heb ik het verlossende telefoontje gekregen en volgende week woensdag mag ik hem afhalen.

Als het effectieve rijplezier me evenveel voldoening geeft als de voorbije 3 maanden op dit forum, staan me nog leuke tijden te wachten!

Grt
Jean
Welkom Jean,
Die mensen met 3000+ posts mag je gewoon negeren hoor, vreselijke lui ;)
 
Hallo,

Hierbij stel ik me voor. Ik ben Arnold, 54 jaar en rijd ruim 17 jaar Volvo V70 en V60. Bij de laatste, een V60 PIH, was voor mij de 0% bijtelling doorslaggevend. Na de zomer zit de lease van de Volvo erop. Nu ik aan deze lage bijtelling gewend ben geraakt ging ik op zoek naar een EV alternatief. Wil ik een auto welke gelijk of beter is dan kom ik bij Tesla uit. Tijdens een proefrit met een Model S kwam ik er achter dat dit een fantastische wagen is. Daarom nu een Model S 100D in bestelling staan, compleet uitgevoerd.

Ik heb de volgende vragen: Als ik een profielfoto wil toevoegen krijg ik een foutmelding. Hoe kan ik een foto toevoegen? En hoe zorg ik ervoor dat er een footer onder mijn bericht krijg?
 
Welkom Arnold. Gelieve je nu te begeven naar Werkelijke wachttijd - Model S. Dat is de digitale chatroom waar mede-wachters zich ophouden en elkaar vertellen dat de onderdelen voor hun auto bij elkaar gebracht zijn of dat de boot net vertrokken is, of dat ze opnieuw een mail met een nieuwe status hebben gekregen.. Doorgaans echter beperkt de uitgewisselde ervaring van de daar aanwezige volwassen (voornamelijk) mannen zich inhoudelijk tot het aantal keren dat men van de F5 refresh knop gebruikt heeft gemaakt teneinde elke wijziging in Mijn Status zo snel mogelijk waar te kunnen nemen.. Naarmate de beoogde leverdatum nabij komt intensiveert dit verkeer zich... Na levering verschijnt vaak nog een enthousiaste foto van de aflevering of een treurige verslaggeving van de geconstateerde verkeerde uitlijning, het kraakje bij het raam... Uiteindelijk verdwijnt men dan uit dit gedeelte om zich te voegen bij een van de vele andere zinvolle en soms ook zinloze onderdelen van dit forum.. Bij elkaar erg leuk ... te meer als je je realiseert dat dit als sinds eind 2012 zo gaat..

Veel plezier met je Tesla (straks)!
-;)
 
Daags voor de aflevering van mijn model S, tijd om mijzelf even ordentelijk te introduceren: ik ben Jacques, getrouwd, 2 tieners en volg sinds november afgelopen jaar zeer geïnteresseerd dit forum – en sinds december probeer ik ook actief bij te dragen. Erg leuk te zien hoe de NL/B Tesla rijders elkaar steunen, informeren en af en toe een beetje plagen. :p

Ik ben projectmanager in de ICT, en daarvoor maak ik veel kilometers – ik heb ook niet altijd de locatie van mijn klanten voor het kiezen… Na de komst van ons eerste kind ga je dan ook wel nadenken over de wereld die je achterlaat – en heb ik gekozen om rond 2005/2006 een Toyota Prius te gaan rijden. Waar ik in de voorgaande ICE’s met moeite 12 km/liter haalde, reed ik met de Prius toch makkelijk 1 op 17. Toch een (iets) kleinere footprint. Daarna kwam eigenlijk de meevaller dat de bijtelling naar 14% ging. Sindsdien heb ik alleen hybride Toyota’s gereden (in de lease).

In 2015 heb ik de sprong gewaagd en heb ik samen met een partner een eigen zaak gestart. Als beginnend ondernemer moet alles natuurlijk goedkoop, dus ben ik uitgekomen bij een 2.5 jaar oude Toyota Prius Plug-in. Mooi dat daar dan nog voor 2.5 jaar 0% bijtelling voor gold. Nog nooit zo goedkoop autogereden. Ook heb ik meteen een 3-fase laadpaal (11kW) van NewMotion laten plaatsen, met het idee dat daar later wel eens een Tesla aan kon komen hangen (dromen mag altijd, toch?).

Ik ben altijd wel overtuigd geweest dat elektrisch rijden de toekomst heeft, maar elektrische auto’s waren altijd stevig aan de prijs en hadden en te kleine range. Tesla heb ik altijd met interesse gevolgd, met de overtuiging dat het 3e model wel eens zeer interessant zou kunnen zijn. Toen in 2016 model 3 werd gepresenteerd, heb ik dan ook meteen een reservering geplaatst, met de hoop dat de Model 3 de Prius Plug-in zou kunnen aflossen. Mijn Prius is nu (per 1 februari) uit zijn ‘0%’ gelopen, dus is erg duur rijden voor een 5-jaar oude auto.

Nah ja, het verhaal van Elon time kennen we inmiddels, en in oktober werd het me wel duidelijk dat ik voor eind 2018 geen Model 3 hoefde te verwachten. En wat doe je dan? Doorrijden is te duur, dus als ‘wachtoptie’ dan een tweedehands Model S? Om een lang verhaal kort te maken bleek een nieuwe Model S veel interessanter, vanwege allerlei investeringsaftrek – waarmee – hou je vast – de netto kosten voor het rijden van een gloednieuwe Model S maar €100 per maand meer zijn dan het doorrijden in mijn Prius. Ik heb nog een uur met mijn accountant samengezeten om mijn TCO-berekening te verifiëren, maar die was correct…

Na de proefrit eind oktober was de hele familie meteen overtuigd en heb ik begin november de bestelling geplaatst. En het wachten veraangenaamd met dit forum - en heel veel informatie opgehaald. Met gebruik van alle adviezen heb ik al extra laadkabels/pluggen/velgen/dashcam/vloermatten besteld, dus ik kan de auto warm onthalen. Mijn Prius is inmiddels verkocht (woensdag afzetten) en donderdag mag ik dan de Tesla ophalen.

De eerste roadtrip staat al voor zaterdag gepland naar Hellevoetsluis om nieuwe velgen + winterbanden te plaatsen – dan medio maart op wintersport en in april naar Rome. Ik kijk ernaar uit – en hoop dat ik nog veel plezier van dit forum mag beleven – en jullie van mijn bijdragen.