Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Ook bij mij is de kogel door de kerk, ik heb een Model S 75D in de kleur Midnight Silver Metallic besteld. Alle opties aangekruist behalve de stoeltjes achterwaarts en de 21" velgen. Gekozen voor een wit premium interieur met koolstofvezel afwerking. Ik ben eigenlijk een echte petrolhead, mijn garage in volgorde van leeftijd: BMW 2002 (1971, perfecte Tulpenrallye-auto), Porsche 911 (1974, met 3.2 motor, te gebruiken voor de overige klassieke rally's), BMW Z4 (voor de mooie dagen), Nissan GT-R (voor de afreageerdagen) en een Audi Q5 (voor de vrouw)...
Reeds jaren geleden kwam ik in aanraking met Tesla en ik was eigenlijk gelijk verkocht. Het voelde zo premium, zo vooruitstrevend en zo snel:) Toch heeft het jaren geduurd voordat ik er aan ging. Enerzijds omdat ik net daarvoor een Audi A7 had gekocht (inmiddels ingeruild op de GT-R) anderzijds omdat ik, net als zoveel nederlanders, een beetje moest wennen.
Als verwachtte afleverdatum wordt nu 'februari' genoemd.Ik ben benieuwd of dat gaat lukken:) Tot die tijd zal ik dit forum regelmatig raadplegen en eventuele vragen die ik niet kan vinden in de (niet erg handige) zoekfunctie, zal ik vragen middels een topic.
Alvast bedankt voor de schat aan info die hier te vinden is:)
Onno
Welkom Onno.
Mooie reeks auto's. Premium vind ik een Tesla niet echt, wel vooruitstrevend. Je moet echt niet denken dat een Tesla sluitnaden van 1 mm heeft zoals Audi en Porsche dat wel hebben. Ook het interieur heeft niet altijd de verfijnde afwerking die een Duitse auto heeft. Gelukkig is de afwerkingskwaliteit van Tesla de laatste jaren sterk verbeterd. En wat nog gelukkiger is, de beleving en het rijden in een Tesla maken alles goed.
Ik heb ook fraaie Duitse auto's gehad, waaronder enkele Audi S6 Avant versies, maar na nu precies 4 jaar Model S rijden, is er letterlijk geen haar op mijn hoofd, check de avatar, die eraan denkt weer terug te gaan naar brandstofauto's.
Sterkte met wachten. Wel moet me van het hart dat je als echte petrolhead de verkeerde velgen hebt gekozen. 21" turbine, helemaal in donkergrijs, is zoveeeeel mooier. Gelukkig kunnen die er later alsnog onder ;)
 
Welkom Onno.
Mooie reeks auto's. Premium vind ik een Tesla niet echt, wel vooruitstrevend. Je moet echt niet denken dat een Tesla sluitnaden van 1 mm heeft zoals Audi en Porsche dat wel hebben. Ook het interieur heeft niet altijd de verfijnde afwerking die een Duitse auto heeft. Gelukkig is de afwerkingskwaliteit van Tesla de laatste jaren sterk verbeterd. En wat nog gelukkiger is, de beleving en het rijden in een Tesla maken alles goed.
Ik heb ook fraaie Duitse auto's gehad, waaronder enkele Audi S6 Avant versies, maar na nu precies 4 jaar Model S rijden, is er letterlijk geen haar op mijn hoofd, check de avatar, die eraan denkt weer terug te gaan naar brandstofauto's.
Sterkte met wachten. Wel moet me van het hart dat je als echte petrolhead de verkeerde velgen hebt gekozen. 21" turbine, helemaal in donkergrijs, is zoveeeeel mooier. Gelukkig kunnen die er later alsnog onder ;)

Hallo Wim, Dank voor je reactie. Het 'premium' dat ik beschreef ging meer om het gevoel dat de auto mij gaf dan het uiterlijk vertoon;-)

Ten aanzien van de velgen: ik heb nog tot 21-11 om wijzigingen aan te brengen. Ik heb de velgen niet gekozen omdat ik vond dat de A7 wat stuiterig werd met zijn grote wielen. Ik begrijp dat jouw ervaring met de Tes anders is?
 
Helemaal eens met Wim. Grotere velgen zijn wel (denk ik) zowat alleen esthetisch een pluspunt. OK, je remweg zal er ook een meter of twee op verbeteren op de 100km/u-0km/u, maar verder lijden je acceleratie, comfort en range eronder. Zie dit artikel van Car & Driver bijvoorbeeld. Bij standaardvering op de MS zou ik zelf bij de 19" blijven (mijn amateuristische mening natuurlijk, niet noodzakelijk 2 cent waard :)).
 
Hallo Wim, Dank voor je reactie. Het 'premium' dat ik beschreef ging meer om het gevoel dat de auto mij gaf dan het uiterlijk vertoon;-)

Ten aanzien van de velgen: ik heb nog tot 21-11 om wijzigingen aan te brengen. Ik heb de velgen niet gekozen omdat ik vond dat de A7 wat stuiterig werd met zijn grote wielen. Ik begrijp dat jouw ervaring met de Tes anders is?
Dag Onno, gefeliciteerd met je aanstaande S! Op onze - inmiddels bijna 4 jaar oude - Model S p85 hebben wij 21 inch turbine velgen met zomerbanden. Dat rijdt absoluut niet stuiterig. Wel strakker dan de 20 inch wintervelgen op die auto, maar dat zal ook aan de banden liggen.

Op onze X hebben wij evenwel niet de 22 inch velgen genomen. Ik wilde niet opnieuw velgen hebben die gegarandeerd beschadigd raken bij het inparkeren tegen de stoeprand aan.
 
Last edited:
Hallo Wim, Dank voor je reactie. Het 'premium' dat ik beschreef ging meer om het gevoel dat de auto mij gaf dan het uiterlijk vertoon;-)

Ten aanzien van de velgen: ik heb nog tot 21-11 om wijzigingen aan te brengen. Ik heb de velgen niet gekozen omdat ik vond dat de A7 wat stuiterig werd met zijn grote wielen. Ik begrijp dat jouw ervaring met de Tes anders is?
De 21" velgen, los van de wel heel fraaie looks, geven je een duidelijk betere stuurrespons. Het voelt meer aan als 'op rails' rijden. Door de lagere bandwang wordt bij een onregelmatigheid in de weg de demping eerder aangesproken. Bij de luchtvering van de Model S gebeurt dit heel effectief en comfortabel.

19" geeft wat minder stuurprecisie en vooral de veerkarakteristiek is duidelijk anders, voor mij minder prettig, zelfs met luchtvering. Bij een onregelmatigheid in het wegdek veert een 19" band meer in, maar ook meer uit. Rubber heeft nauwelijks demping en er ontstaat een wat stuiterig gedrag. De verschillen zijn voor ervaren bestuurders heel goed te merken.

Nadelen van 21" zijn een wat hoger verbruik, grotere bandenslijtage en wat meer afrolgeluid. Ook is de kans op velgschade wat groter. Over de hogere prijs hoef ik niet uit te wijden, het verschil is significant.

Het is allemaal een kwestie van smaak, persoonlijke wensen en prioriteiten. Ik heb voor mezelf een compromis gevonden, in voorjaar, zomer en najaar rij ik met grijze 21" turbines en Michelin Pilot Super Sport, in de winter met grijze 19" turbines met Michelin PA4.

Bij de foto, mijn Model S, nu ook met grijze wielmoerdopjes.

WIM_6279.jpeg
 
  • Love
Reactions: nico180
Pfff mannen, jullie zetten mij wel aan het denken:)

Ik ben het gelijk met jullie eens, die 21" zien er echt geweldig uit. Het kost wat, maar dan heb je ook wat...

Voor het betere gooi en smijtwerk heb ik een en ander in de garage staan dus de achterliggende gedachte bij de keuze voor de 19" was eigenlijk maar door 1 ding ingegeven: comfort. "Laat ik in deze maar verstandig zijn en voor de 19inch ballonnen kiezen"

Nou, ik laat hem nog even bezinken. Zoals gezegd, ik kan nog tot de 21e wijzigingen aanbrengen in de configuratie...

Sowieso dank voor jullie input!
 
Hallo, ik ben Elon Bear. ik ben al een tijdje op dit forum, maar nu maak ik een account.
excuseer mij voor mijn nederlands omdat ik google vertaal gebruik.
Elon was niet bruikbaar als gebruiker en dus neem ik E. Bear
Ik ben geboren op 10 juli 1956 in Taiwan. Dit is exact 100 jaar achter Nikolas Tesla
ik heb niet mijn eigen tesla, maar ik reis heel erg graag met aardige mensen die me een lift geven en me op vakantie houden.
ik hoop de komende jaren met je mee te reizen.
Ik wens jullie allemaal een fijne kerst en een gezond nieuwjaar
Elon Bear.
 
Hallo graag stel ik mij hier even voor; mijn naam is Jan Peters, en ik lever ICT-producten om data van encryptie te voorzien. Na 3 jaar in een V60 PIH te rijden, heb ik afgelopen maandag in overleg een Model X mee naar huis gehad, om het gevoel te beleven. Enigszins aangestoken door ene Herbert, wilde ik weten hoe het voor mij voelde om zelf te rijden, en mijn voorkeur ging en gaat uit naar een MX. En wat een beleving, zoveel anders dan de Volvo (waar ik zeker fan van ben) merkte ik dat mijn honger naar een Tesla zich openbaarde. En op advies van eerdergenoemde eens een offerte laten maken van een nieuwe X, viel mij dit alleszins mee. Dinsdag met het terugbrengen de offerte getekend, ondanks wat onrust in mijn hoofd (mijn allereerste nieuwe wagen) en nu de Volvo te koop aangeboden op diverse platformen. Levering april is mij verteld. het betreft een donkergrijze 100D met Premium Upgrade pakket en verbeterde autopilot. Voor nu hou ik de velgen even standaard, gezien alle adviezen. Ik hoop jullie allemaal eens te ontmoeten bij de Superchargers, voornamelijk die in Amsterdam. Tot ziens.
 
Goedendag, mijn naam is Martin Vooijs. Ik woon in Abcoude en heb een financieel advies kantoor in Amsterdam, hier richten wij ons met name op duurzaam beleggen. Ook ik heb me na wat dralen laten verleiden tot een Model S. In eerste instantie had ik een Model 3 gereserveerd, maar na een keer de store (Amsterdam) te hebben bezocht zag ik dat de hond (labrador) vrij eenvoudig in de achterbank kan. Zonder dat dit tot klachten over dierenmishandeling leidt ;-) Heb toen eigenlijk direct (zonder proefrit :D) een S besteld. 3 januari bevestigd, levering vooralsnog eind maart.

Het is een S 75D geworden in de kleur Midnight Silver, zwart premium interieur en uiteraard de AP. Tot nu toe bestond mijn elektrische carrière uit een Opel Ampera en een Golf GTE, ik beschouw dit dus wel als een upgrade ;-)
Hoewel ik kan laden aan huis zal ik vast wel eens bij de SuC in ZO te vinden zijn.

Groet, Martin
 
Goedendag, mijn naam is Martin Vooijs. Ik woon in Abcoude en heb een financieel advies kantoor in Amsterdam, hier richten wij ons met name op duurzaam beleggen. Ook ik heb me na wat dralen laten verleiden tot een Model S. In eerste instantie had ik een Model 3 gereserveerd, maar na een keer de store (Amsterdam) te hebben bezocht zag ik dat de hond (labrador) vrij eenvoudig in de achterbank kan. Zonder dat dit tot klachten over dierenmishandeling leidt ;-) Heb toen eigenlijk direct (zonder proefrit :D) een S besteld. 3 januari bevestigd, levering vooralsnog eind maart.

Het is een S 75D geworden in de kleur Midnight Silver, zwart premium interieur en uiteraard de AP. Tot nu toe bestond mijn elektrische carrière uit een Opel Ampera en een Golf GTE, ik beschouw dit dus wel als een upgrade ;-)
Hoewel ik kan laden aan huis zal ik vast wel eens bij de SuC in ZO te vinden zijn.

Groet, Martin
Welkom Martin!
 
Goedendag, mijn naam is Martin Vooijs. Ik woon in Abcoude en heb een financieel advies kantoor in Amsterdam, hier richten wij ons met name op duurzaam beleggen. Ook ik heb me na wat dralen laten verleiden tot een Model S. In eerste instantie had ik een Model 3 gereserveerd, maar na een keer de store (Amsterdam) te hebben bezocht zag ik dat de hond (labrador) vrij eenvoudig in de achterbank kan. Zonder dat dit tot klachten over dierenmishandeling leidt ;-) Heb toen eigenlijk direct (zonder proefrit :D) een S besteld. 3 januari bevestigd, levering vooralsnog eind maart.

Het is een S 75D geworden in de kleur Midnight Silver, zwart premium interieur en uiteraard de AP. Tot nu toe bestond mijn elektrische carrière uit een Opel Ampera en een Golf GTE, ik beschouw dit dus wel als een upgrade ;-)
Hoewel ik kan laden aan huis zal ik vast wel eens bij de SuC in ZO te vinden zijn.

Groet, Martin

Welkom hier. Ik hoop dat je veel plezier zult hebben van je S, al ben ik daar wel van overtuigd. We gaan je wel eens ontmoeten, wellicht al bij de E-Rally?
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Hallo, ik zwerf al een jaartje rond op dit forum (vooral om te lezen), maar heb me eigenlijk nooit voorgesteld.
Aangezien ik deze week mijn 1e verjaardag met de Tesla vier, lijkt het me een aardige gelegenheid dit alsnog te doen.

Ik ben JP, techneut van origine, nu doe ik aan engineering data management, Nederbelg en rij met veel plezier in mijn witte MS 75.
De voornaamste reden om deze auto te kopen, is toch om vervuiling en mijn CO2-footprint te verminderen.
Tevens probeer ik minder vlees te eten, en als ik vlieg, mijn CO2 uitstoot te compenseren bij bv onze nationale luchtvaartmaatschappij.
Absoluut geen heilige op klimaatgebied, maar ik probeer mijn steentje bij te dragen.

Kwa werk een beetje een spagaat, ik werk in de chemie, en zelfs een dag per week bij een raffinaderij.
Toch ook goed te zien dat er in deze sector langzamerhand (onder overheidsdruk) wat groener gedacht gaat worden.
De eerste laadpuntjes voor electrische auto's staan er, en er wordt gesproken over zonnecellen op het fabrieksterrein erbij.

Verder hebben we afgelopen week een hele nette zwarte P85 van eind 2013 gekocht, waar enkele collega's mee gaan carpoolen.


20180122_143248.jpg
 
Kwa werk een beetje een spagaat, ik werk in de chemie, en zelfs een dag per week bij een raffinaderij.

En parkeer je dan een straat verder? Ik werk momenteel voor 1 van de grootste staalfabrikanten ter wereld. In begin parkeerde ik toch wat uit het zicht. Ondertussen is iedereen op de hoogte en nu staan er ook al minstens 6 Tesla’s op de parking.
Van laadpalen willen ze wel niets weten. Ik begrijp dat eigenlijk wel. Waar gaat dat eindigen? Als tegen 2030 bijna iedereen elektrisch zou moeten rijden, of laten we worst case 50% aannemen, dan mogen ze nog 50 laadpalen hebben, dan nog is het een strijd om er te laden. Of moeten ze een beurtrol inschakelen. Maandagvoormiddag: nummerplaten die eindigen op 1 maandagnamiddag: die op 2, enz...
 
En parkeer je dan een straat verder? Ik werk momenteel voor 1 van de grootste staalfabrikanten ter wereld. In begin parkeerde ik toch wat uit het zicht. Ondertussen is iedereen op de hoogte en nu staan er ook al minstens 6 Tesla’s op de parking.
Van laadpalen willen ze wel niets weten. Ik begrijp dat eigenlijk wel. Waar gaat dat eindigen? Als tegen 2030 bijna iedereen elektrisch zou moeten rijden, of laten we worst case 50% aannemen, dan mogen ze nog 50 laadpalen hebben, dan nog is het een strijd om er te laden. Of moeten ze een beurtrol inschakelen. Maandagvoormiddag: nummerplaten die eindigen op 1 maandagnamiddag: die op 2, enz...

Gaat dat dan om de laadpalen ansich of het benodigd vermogen?
Wellicht een keer een folder overr loadbalancing bij ze achterlaten.
Als staalmannen zijn ze wellicht niet zo goed op de hoogte van de mogelijkheden in electrotechniek :)
 
  • Like
Reactions: Phil V
En parkeer je dan een straat verder? Ik werk momenteel voor 1 van de grootste staalfabrikanten ter wereld. In begin parkeerde ik toch wat uit het zicht. Ondertussen is iedereen op de hoogte en nu staan er ook al minstens 6 Tesla’s op de parking.
Van laadpalen willen ze wel niets weten. Ik begrijp dat eigenlijk wel. Waar gaat dat eindigen? Als tegen 2030 bijna iedereen elektrisch zou moeten rijden, of laten we worst case 50% aannemen, dan mogen ze nog 50 laadpalen hebben, dan nog is het een strijd om er te laden. Of moeten ze een beurtrol inschakelen. Maandagvoormiddag: nummerplaten die eindigen op 1 maandagnamiddag: die op 2, enz...

Haha, nee hoor, ik parkeer gewoon bij de ICE's die er staan. De eerste laadpalen zijn er met name voor de electrische wagentjes die het terrein niet afkomen, ik laad er zelden. De palen die ik nu zie bijkomen zijn betalend, dus dat probleem lost zich zo wel op.
Het verderop willen parkeren snap ik wel, moet wel zeggen dat ik hier in BE een stuk meer jaloerse reacties krijg dan in NL.
 
  • Informative
Reactions: Phil V
Even voorstellen...

Mijn naam is Michel. Verruilde mijn W123 300TD turbodiesel voor een zilvergrijze Model S (2013) met inmiddels meer dan 300.000 km op de teller. Laad sinds vorige winter niet alleen bij Allego, FastNed, SuC enz. maar ook wel eens voor mijn huis via een wall-connector (kabel over de stoep). Naast de Model S beschikt ons huishouden over een halve Tesla (een Mercedes-Benz uit 2017 met Tesla batterij en drivetrain). In de loop van dit jaar hoop ik een Powerwall 2 aan de muur te kunnen hangen (die van de E-rally veiling 2017). Ik lees regelmatig met veel plezier jullie posts, dus maar eens een account aangemaakt.