Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Néé hè!
Kreeg ik net weer de melding op de IPhone "Waking up your Tesla. This may take a few minutes".
Sind de laatste versie van 6.x en 7.0 die ellende :cursing: niet meer gehad.
Uit ervaring weet ik dat het wachten vrijwel altijd tot niets leidt, hij komt na lang wachten met "retry/account" en het enige dat werkt is naar de auto lopen en met de hand bedienen.
Dag met je handje naar een voorverwarmde auto.
Ik hoop heel erg dat dit tijdelijk met de servers van Tesla te maken heeft, maar ik houd mijn hart vast.
In het verleden was er een software update nodig om dit probleem te verhelpen.
Ik baal vreselijk als die bug weer teruggekomen blijkt te zijn.
 
Ik heb van die 'Waking up Tesla' melding alleen maar last als de auto net te ver weg staat maar toch via wifi is verbonden. Het wifi signaal is dan te slecht om te communiceren... Misschien bij jou ook aan de hand? Buren die een nieuwe router of extender hebben geinstalleerd die voor interferentie zorgt? Of hangt je auto aan 3G?
 
Goed idee. Ben dat alleen niet gewend, en standaard wordt (bij mij) het panoramadak met het rechter scrollwieltje bediend. Kun je dat eigenlijk instellen, wat het scrollwieltje standaard bedient? Eerlijk gezegd gebruik ik de scrollwieltjes zelden.

Dat kun je kiezen door het betreffende scroll wieltje aan te klikken. In de zomer Pano, in de winter gebruik ik het voor de display intensiteit. Dat laatste zou overigens in 7.1 beter aangepast aan de omstandigheden moeten zijn.
 
Goed idee. Ben dat alleen niet gewend, en standaard wordt (bij mij) het panoramadak met het rechter scrollwieltje bediend. Kun je dat eigenlijk instellen, wat het scrollwieltje standaard bedient? Eerlijk gezegd gebruik ik de scrollwieltjes zelden.

Scrollwieltje even ingedrukt houden, en je kunt selecteren wat het scrolwieltje moet bedienen. De laatst gekozen instelling blijft onthouden.

Edit: René was me voor [emoji854]
 
Dat kun je kiezen door het betreffende scroll wieltje aan te klikken. In de zomer Pano, in de winter gebruik ik het voor de display intensiteit. Dat laatste zou overigens in 7.1 beter aangepast aan de omstandigheden moeten zijn.
Thanks, straks even uitproberen.
Display intensiteit is nu inderdaad automatisch aangepast. Ik vind het steeds te donker dus die automatische aanpassing gaat bij mij uit. Maar aangezien de meesten het display juist te helder vinden zullen die waarschijnlijk wel blij zijn met deze feature.
 
Vandaag de batterij van plm 98 pct naar 0 gereden. De indicator voor SoC bij aankomst gaf bij aanvang van de terugreis eerst 7pct aan. Tevens adviessnelheid. Toen ik daar niet naar luisterde, verdween het percentage en bleef alleen een uitroepteken staan. Dat Is niet fijn, want dan weet je niet of je op schema ligt voor leegrijden. Hele weg plm 20 km/u boven adviessnelheid gereden, en met +2 range thuisgekomen.
Dat is dus ook nieuw in 7.1! Als je route hebt ingesteld en je dreigt bij de snelheid die je rijdt niet te arriveren (of onder 0 uit te komen) dan krijg je de nieuwe melding "Stay below xxx km/h to reach destination". Is even wennen want als je reageert door de snelheid aan te passen schakelt de melding vlot weer om naar wat we anders hadden: het geplande percentage energie wat nog in de accu zit bij aankomst.
Vanochtend heb ik die functie een beetje geplaagd door juist de snelheid te verhogen toen die melding kwam. Grappig te zien dat die "xxx" steeds een lagere waarde meldt... en intussen wel in de gaten houden dat je na snelheid verlagen alsnog aankomt. Dat was vandaag geen probleem.
 
Hmmm.... Ik vind de aanpassing dat je nu het achterklepje van de sleutel ingedrukt moet houden om de kabel te ontgrendelen toch best erg onpraktisch (understatement).

Het verstoort een ander proces (als je net je achterklep dicht laat gaan stopt dat) en sowieso snap ik niet dat je voor een proces wat je altijd snel-snel wilt doen, je 2 seconden lang een een toets ingedrukt moet houden.

Doe dan bijvoorbeeld: frunk klep knopje 2 indrukken voor ontgrendelen laadklep en één keer lang voor frunk ontgrendelen.

(Ik zal wel weer de enige zijn die me hier aan stoort :)
 
Ik heb van die 'Waking up Tesla' melding alleen maar last als de auto net te ver weg staat maar toch via wifi is verbonden. Het wifi signaal is dan te slecht om te communiceren... Misschien bij jou ook aan de hand? Buren die een nieuwe router of extender hebben geinstalleerd die voor interferentie zorgt? Of hangt je auto aan 3G?
Kan ook zijn dat je verbonden bent op een Wifi waarop je moet inloggen. Heb ooit tijdens het wachten op een (Telenet) hotspot ingelogd. Daarna vaak problemen met 'waking car' omdat de Tesla op de public hotspot van de buren geconnecteerd was ipv mijn eigen Wifi. Bij Wifi Settings kan je deze hotspot verwijderen en daarna werkte het weer perfect.
 
Half 1 vannacht.... Uw update staat klaar. Schoenen terug aan... en update opstarten.
Lachwekkend was wel, dat mijn radio op voulume 6 aanging tijdens de update (ik hoorde hem binnen) ... en ik daar niets aan kon doen. Geen enkele volume controle mogelijk.

Vanmorgen Spotify getest met..... Justin Bieber, vreemd genoeg het eerste dat in me opkwam. :crying:

Leuk dat de autopilot nu ook vrachtwagens herkent en auto's op de banen naast je.
Vanmiddag op het werk de nieuwe autopark functie eens testen.

 
Hmmm.... Ik vind de aanpassing dat je nu het achterklepje van de sleutel ingedrukt moet houden om de kabel te ontgrendelen toch best erg onpraktisch (understatement).

Het verstoort een ander proces (als je net je achterklep dicht laat gaan stopt dat) en sowieso snap ik niet dat je voor een proces wat je altijd snel-snel wilt doen, je 2 seconden lang een een toets ingedrukt moet houden.

Doe dan bijvoorbeeld: frunk klep knopje 2 indrukken voor ontgrendelen laadklep en één keer lang voor frunk ontgrendelen.

(Ik zal wel weer de enige zijn die me hier aan stoort :)
O jee... :wink: