Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind dat de nieuwe 7.1 met autoherkenning het prima doet! Een foutlander herkent ie als vrachtwagen...
IMG_1991.JPG
 
Ik had van de week ook dat AP niet beschikbaar was. Bleek dat er waarschijnlijk waas van strooizout op de voorruit zat bij de AP camera. Het stuk ruit waar de camera achter zit wordt maar door één wisser geraakt. Toen ik de ruitensproeier en wissers even flink had gebruikt werkte het in ieder geval weer als vanouds.

Zelfde ervaring gehad inderdaad vandaag (500km gereden op autopilot).

Verder doet ie het verder super en bij mij ook merkbaar dat hij meer afstand houdt van vrachtwagens sinds de update. Eerst was het iedere keer een beetje eng was om een vrachtwagen in te halen.
 
Het is momenteel op sommige plaatsen erg mistig. Heeft iemand al in de mist gereden en ziet de radar dan een auto voor je? De camera zal wel niets zien maar er werd toen gezegd dat de radar door mist, sneeuw etc. heen kan kijken.

AP had heel veel moeite vanochtend. De radar werkt wel, op het display zag ik wel dat ik auto's voor me had. Maar autosteer wilde grote delen van de weg niet (nu heb ik binnenkort een afspraak bij het SeC om daar naar te laten kijken dus ik weet niet of het door de mist kwam).

TACC deed het grotendeels prima maar ook die had af en toe moeite.
 
Vandaag met AP in hevige mist, leek wel of de AP helemaal geen last had van de mist. Dat was wel verassend. Een vieze voorruit zorgt voor meer problemen dan mist/regen is mijn ervaring tot nu toe.

Wel merk ik dat hij als het donker is de AP onder bruggen en door tunnels soms de linker of de rechter lijn kwijtraakt en dan een beetje gaat slingeren. Geeft nogal een onveilig gevoel.
 
De vraag is dus ook eigenlijk of sneeuw de radar kan blokkeren...dat AP niet werkt, ok. Maar emergency brake ass. zou wel erg fijn zijn!

Radars werken slecht met regen en sneeuw, radars in de scheepvaart hebben dan ruisonderdrukkers waar je aan kan draaien, je kan deze echter zover opdraaien dat je alle boeien en zelfs land kan onderdrukken, dan schiet het zijn doel voorbij. Ligt een beetje aan de golflengte waarmee de radar werkt hoe goed deze is in regen of sneeuw. Tesla zal de boel wel scherp hebben afgesteld, je wil natuurlijk niet dat de auto vol in de remmen gaat bij een zware regenbui.
 
Gisteren laat naar huis op A2. Donker, nat, regen, spray van de vrachtwagens... AP gaf geen krimp [emoji7]
Heb zelf een Classic, maar had voor een dag een X5 met Traffic Jam Assist mee. Tot 60 km/uur doet die hetzelfde als AP, maar dan uitsluitend op de snelweg en in de file. Wat een waardeloos systeem was dat!

Door de regen werden de strepen niet gedetecteerd, waardoor het systeem op 50% van de rit niet werkte.

Ook kreeg ik op de A12 de melding dat het systeem alleen op de snelweg werkt, volgens mij is de A12 toch echt een snelweg... ;)

De X5 wordt het dus niet, ik ga toch voor de Model X (keek in andere stallen omdat ik de wachttijden voor service bij Tesla te lang vindt. Met de komst van de X voorzie ik nog langere wachttijden).