Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Kreeg net een melding dat de update klaar staat. Installatie is gestart en ik zie dat alle lichten aan gaan. Maar goed dat ik de update niet in de nacht heb gepland want de hele straat is nu verlicht. Lichten gaan wel weer uit na enkele minuten en dat ze aangaan komt waarschijnlijk door de instellingen dat de lichten moeten blijven branden als ik thuis kom gedurende een tijdje.

Ben benieuwd naar de update. 1 uur en 40 minuten wachten maar......

cc061403c6adde44a2f879f9c9495243.jpg
 
Mij viel op dat na de update de navigatie van slag is na achteruit fileparkeren. Als je daarna een bestemming ingeeft, sta je volgens de navigatie op het dashboard in de verkeerde richting en stuurt hij je op een route om bij de eerst volgende mogelijkheid te keren. Op het grote scherm wordt de route wel juist getoond. Ik had daar al iets over gelezen, maar dat dit verschijnsel al bij achteruit inparkeren (4 meter) optreedt, had ik niet verwacht.
 
Don't get your hopes up to high!
Werkt bij mij alleen als ik in de auto zit !?!?!? Als ik er buiten sta en na een paar keer probeen toch maar in de auto stap gaat het alarm af!
Zal wel door beta komen, hoewel de autosteer ook nog beta is en wel goed functioneerd. Ben benieuwd naar de persoon die iets nuttigs met summon kan doen :wink:
 
even een vraagje over de nieuwe update: er staat bij mij dat summon " not available is in Belgium" omdat er geen toelating is, maar is het dan wel toegelaten in Nederland ?

Dat denk ik wel maar we hebben de halve versie. Op de eerste plaats moet je heel dicht bij de auto staan (ik legde de fob maar op de auto) en je moet de knop doorlopend ingedrukt houden terwijl dat in US via een optie (die wel in onze releasenotes staat) kan worden aan- of uitgezet.

We zijn nog ver af van de situatie dat je komt aanrijden, de P ziet verschijnen bijvoorbeeld bij krap dwarsparkeren, iedereen kan uitstappen en de auto zichzelf parkeert.

Dat gaat wel komen, dat ben ik van overtuigd, maar nu is het nog weinig meer dan een speeltje van "Kijk eens...."
 
Release notes in PDF formaat:
https://www.teslamotors.com/sites/default/files/7.1.1._Release_Notes_ROW_28.pdf

Note: Summon is not yet available in Belgium, Japan, or Hong Kong due to regulatoryrestrictions.

Summon requires the use of an updated Tesla mobile app, available for iOS (v2.7.2) and Android(v2.7.3).

EU, AU, and HK: Spotify playback has been improved in low-connectivity areas.

ESP2 vehicles: Regenerative braking at low temperatures has been improved.

The Creep setting is now saved to Driver Profiles.
Wat zijn ESP2 auto's?
 
De nieuwe update heeft toch weer wat kleine verbeteringen. Zo remt hij bij mij nu niet ineens meer af zodra ik Knooppunt Azelo oprijdt hier. Dat was wel een beetje irritant: zat er niemand voor je, maar ging de Tesla toch ineens afremmen. Ik heb nooit getest tot hoe langzaam de auto zou afremmen, ik nam het altijd zelf maar over. Voor het verkeer achter me is het ook onprettig als ineens mijn remlichten aan gaan, terwijl er niks aan de hand lijkt te zijn.


Nu Summon een keer gaan testen :)