Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD, verkeerslichten en de snelweg

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,248
2,275
Naarden, NL
Gisteravond reed ik in het donker op de snelweg. Relaxed op FSD, 110KM/uur.
Op een gegeven moment de waarschuwing dat ik een verkeerslicht naderde over x honderd meter en auto remde! Uiteraard stroom bijgegeven. Weer die melding. Weer stroom. Dat een keer of zes.

Wat was het geval: ik naderde een vrachtwagen die aan de achterkant op hoeken aan de bovenkant ook achterlichten had.

Blijkbaar werden deze als verkeerslicht herkend. Dat kan levensgevaarlijk zijn als iemand niet goed oplet.
 
  • Informative
Reactions: Dannietjoh
De knipperende lampen bij spoorwegovergangen worden ook als stoplichten gezien waardoor (als je verkeerslichtenherkenning aan hebt staan) de auto gaat afremmen. De enige optie is volgens mij om deze optie uitschakelen totdat FSD in Europa is doorontwikkeld.
 
Al een paar keer net hetzelfde voor gehad. Meestal inderdaad bij een spoorweg overweg of ergens waar er groene lichten hangen op de autostrade. Zal dit ook eens afzetten in de instellingen, voor de moment doet die instelling toch niet veel...
 
  • Like
Reactions: DM231191
Al een paar keer net hetzelfde voor gehad. Meestal inderdaad bij een spoorweg overweg of ergens waar er groene lichten hangen op de autostrade. Zal dit ook eens afzetten in de instellingen, voor de moment doet die instelling toch niet veel...
Anderzijds is het wel een gave feature om automatisch voor stoplichten af te kunnen remmen en daarna weer vrolijk door te rijden.
 
Ik heb het zelfs een keer gehad met een laagstaande maan.
Toen maar de stoplicht feature uitgezet.
Ik had gelezen: Toen maar de maanlicht feature uitgezet 😂. Nog niet goed wakker precies...

Anderzijds is het wel een gave feature om automatisch voor stoplichten af te kunnen remmen en daarna weer vrolijk door te rijden.
Klopt, maar TACC gebruik ik wel zelden op de gewone wegen en bijna altijd op de autostrade (waar er geen lichten staan).
 
  • Funny
Reactions: DM231191
Ik had gelezen: Toen maar de maanlicht feature uitgezet 😂. Nog niet goed wakker precies...


Klopt, maar TACC gebruik ik wel zelden op de gewone wegen en bijna altijd op de autostrade (waar er geen lichten staan).
Je bedoelt AP.
Ik gebruik TACC altijd en overal. En AP overwl waar er lijnen zijn. Eerste wat ik doe na een manoeuvre is de hendel naar beneden trekken. Minstens 1 keer dus. Dan ben je zeker al gerust dat je niet op een voorganger rijdt die onverwacht remt of dat je de toegelaten snelheid (+marge) overschrijdt. Altijd de snelheidsmeter moeten in de gaten houden is ook niet handig.
Het remt inderdaad wel te vaak onnodig, maar daarvoor heb ik mijn rechtervoet al klaar om te corrigeren.
Enige schrik die ik heb is dat het corrigeren zo’n automatisme wordt, dat ik het eens onbewust zou doen als hij terecht remt. Ik heb mijzelf daar al eens op betrapt en dan weer de correctie moeten corrigeren door hard door te remmen.
Onnodig remmen voor verkeerslichten, daar heb ik geen last van, want ik heb geen FSD, enkel EAP.
 
Is het jullie wel eens opgevallen dat de auto in sommige gevallen onveilige situaties eerder opmerkt dan dat je zelf doet als bestuurder? Het lijkt wel alsof die door een auto heen kan kijken. Bijzonder!
 
De paar keren dat ie een knipperend oranje licht of een groen kruis van een apotheek herkent als verkeerslicht, weegt niet op tegen de luxe dat je op autopilot een echt verkeerslicht kan naderen en dat ie daarop vertraagt, en een signaal geeft wanneer het licht op groen gaat.
 
De enige optie is volgens mij om deze optie uitschakelen totdat FSD in Europa is doorontwikkeld.

Als ook Tesla contacten. Hier het bericht wat ik eerder deelde met hen in augustus 2021.... Maar ja, hoe meer mensen er melding van maken hoe groter de kans is dat Tesla er iets mee doet


Today I experienced AP treating traffic signs VR21 + J32 + OB401 (official sign codes) as a stoplight that went to yellow/orange and caused the car to brake.

It is the following sign:

AHTW5s2L81HOg882qhcAyKQWh-5vokogsc8oi1hUtFo91428AXU8J4qbItifrpcf_dWmDfTx6Ib6X3r7x-8rzVYiBcyEf-3lbJahXmsNQ_Wdyhz1l5mbJkgMzFesmHxA8Ojy-BNdHvl5imqH1sgmBd4m6HxacZugv-w5lkE7xKgtxo4vVOACKe2TGBreh8_fDwppaLoifaqJOQ_VFwBZtMlEuV4oNyyBsa0NhxxwH2aF0m-YfWlFue-Tyt-Yuj4vXxXI5YcrPEH1yck0f6aETEKh5Vms4rHQJguTaKzJ394XVHoOT57Bph97myAEEQdKUgYhcuef0YPuSLVJ-zLySyfqwAK6aqJL4QBplmOL5WvlBMrNBOcMN_Nr811RWAMIfwtsWpbOvoLwh5M5RidwGTkPYtotYjPvh8PaJobvI6p-Q8WkvTIF1drD0CgU8o0WRMi71-yOEMzBpjwzIic2EKrMt7IpECJpLCebd4q9H-F6YN0-csbLptS27-J2lj9__n4BXPaaz1atQmXkMRj9p-5n5oDnB9r8PpBYZ8wfxbxs3tX665DcnRUdZaivB3dg-SkXWohSMrQw2Quzq-RHEit5QHhJoPTxhbZvcay-tmy3U_fJdKCbNvxo83f_AqwZk6Ol7TOKxy-dsN2bufOUrxjmxIgV2sBXLLciLMVsI58Jim2Wl8ItMRDj3bbBfq6mEKPY-fiXjIAcD1SB_oNjn_2Pk5-1EJ86ogBDHeQ5jMBNJ8coiQuxsDLn3_7baVXoajoZsKlB0VZsPnD4OQZ3YTJPA21g_bX6Eg_LhJM4RHCZ0s9Bx0KiX9p7Dt0BYM-kA9ImIhiNRdkTA1xX_l8yoBxfOM6H8cY--87ri3GKmIsSmb8KhtTksNeIXLN07CyPfC5aUyj9Pe1s2W3Uw2jMte-XVYt1s--2fruXUKQ7A4wjgnaCdQdebrt4FTU6_UqsZ6M6tPzl=s0-l75-ft


It is a traffic sign that you frequently encounter in the Netherlands. Europe AP brakes very unexpectedly.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Wat was het geval: ik naderde een vrachtwagen die aan de achterkant op hoeken aan de bovenkant ook achterlichten had.

Wat dacht je van deze dan? :)


AHTW5s0QxxfHSvz30vdYBAo6frvgDkDAq3-Ery8rpqmaH1ZjJ-USDBT37MBRSlpMKd0oEM7qWKS4Z8m5135iq30p1sUoA9bRvoEzITLFW1i9W6WgfEo8KVXjpEKkv-qT5B3Iwx3wEKXONZ0lNbJQlcj0qHZQ_gntCnVW9SOD1L4R4rvWZSYPnlF5xsKkYrDyTSTMgVz2W37h0Ldv2kgjkuMf7njk2j2WBbBjt1pfaBYR0nZRY7qjWGtNCALAS8XYK3HopWCXW6yN5nw7_ee8QjTwT9XryBMXr-cWw8pemkWAeWmKS7U9GcgVEoI64KssjPjD5cslnmLlRsy0RcG_zZ4YkePSYzBbwSJOeiXy9Qj-tv7yfFsAethY0YDsI7lHIdJ_Av7guARlvUTuBJzde0BVO9hI5kGvOcs4-rjBWWvvYTZ793iyWNxSU21odQC-oKu6rU-iTh3UljOSXTIPwDQECVLQAanwih0QQQyXs4iJSgj7Kvdq2_XSDScQdMAeHaM_M8-j4CZlaQdt832acalh5iMzo8H4z98stXqXv2YMuA_iZwngGCX5wZR8dDUY5N0nS5C-04IGw-b14TWSfyiMvKOWboNkA2VXomLXyuogfBnNowQcPq5DpCCCb2dOqqyUhmQIzVNmU8yaChCFVusE6cJqG9gz7KRhkppZBs_vGYl0qkocAM5UkqDitNToGnmMzf4fz1LX7TrnrV-pegq_IqaYjl-srMwKiZl4T2WYBcEuMFaHHZ_ad7OaAh-G71neSUCfi_VtdAHWWPRZA1etgGAM7ybHNn55lGdnIFVwtFpSpjRl5H3XeGFzU4NBuksb5-GWSIcxv6zTT4lYZdLaTbPlne73zNa-LnWz-Js6zKL77E1yUdS__DYmzGcGxy8A8CaaL4VS6rOWSHHCNF7eLPdhppO9-j6-izactfxy7wWK03WY4B0uh9TtzK02gnwoEJUp=s0-l75-ft

Dit issue bestaat nog steeds. De auto remt op de snelweg voor het stoplicht boven op het viaduct als deze op rood staat :cool: Gemeld bij Tesla November 2021.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: YCedric
Is het jullie wel eens opgevallen dat de auto in sommige gevallen onveilige situaties eerder opmerkt dan dat je zelf doet als bestuurder? Het lijkt wel alsof die door een auto heen kan kijken. Bijzonder!
Toen we nog een radar hadden was dat letterlijk zo. Wie snort het beroemde filmpje op van onze forumgenoot waarvan zijn AP perfect in de remmen ging nog voor zijn voorligger in zijn voorganger knalde.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Toen we nog een radar hadden was dat letterlijk zo. Wie snort het beroemde filmpje op van onze forumgenoot waarvan zijn AP perfect in de remmen ging nog voor zijn voorligger in zijn voorganger knalde.
Mijn parkeersensoren kunnen ook ver zien hoor! Nog voordat ik het in de gaten had kreeg ik een waarschuwing :D
 
Tsja.. ik heb het niet uitgezet maar ben uit ellende maar wel elk voorval gaan melden via lang drukken op het menu icoontje 🚘 Ik word dan altijd vriendelijk bedankt maar heb nou niet het idee dat ar aan de andere kant van de lijn iemand er met smart op zit te wachten.
 
Tsja.. ik heb het niet uitgezet maar ben uit ellende maar wel elk voorval gaan melden via lang drukken op het menu icoontje 🚘 Ik word dan altijd vriendelijk bedankt maar heb nou niet het idee dat ar aan de andere kant van de lijn iemand er met smart op zit te wachten.
Ik heb het ook uitgezet, ik vond de auto te zenuwachtig rijden hierdoor en de feature te weinig toevoegen.