Beste leden,
Wellicht dat iemand al eerder met dit bijltje heeft gehakt en mij in het volgende kan adviseren.
Ik bezit een Model S met garantie. Er is een custom versterker met betere speakers ingebouwd waarbij er draden zijn getapt, voor het geluid en power. Dit is door een gerenomeerd bedrijf gedaan.
Het is een tweetal keer voorgekomen dat de knipperlichten niet reageerden en pas na enkele minuten alle handelingen ging afspelen -> je handelingen komen dan niet overeen met wat je doet -> gevaarlijk. Bovendien gevaarlijk. (probleem 1). Het geluid van de knipperlichten stopt na 13 keer klikken rechtsaf voor een paar seconden en loopt dan verder (probleem 2).
Auto weggebracht om dit te laten repareren.
Bij terugkomst speelt Tesla de garantie weigeringskaart omdat er aan de auto is gewerkt door derden (tappen draden). Nieuwe knipperlichten waren al geinstalleerd (zonder overleg, probleem niet oplost, geen telefoontje dat de versterker het probleem veroorzaakten). Of we 500 euro wilde betalen of 1.5 uur wachten en demontage + analysekosten betalen a 175 euro. De sleutel kregen we niet mee voor er "akkoord" was op het op optie a of b.
Onder protest hier natuurlijk mee akkoord gegaan anders sta je daar zonder auto (onderdelen verwijderen). Van enige wilsovereenstemming is natuurlijk geen sprake. Voelde alsof een louche garage onze auto in "gijzeling" had.
De manier en het (gebrek aan) communiceren, frustratie en boosheid laat ik even voor wat het is.
Gelukkig heb ik bij de autoverzekering een rechtsbijstand. Ik kan hem al langs een expert sturen van de verzekering die gaat onderzoeken of de versterker het probleem is. Kans lijkt mij ongeveer 0% maar dat moet even officieel op papier komen.
Hebben andere leden hier ook een custom installatie en geen problemen gehad met de garantie of juist wel?
Is er iemand die ook dit probleem heeft gehad en geen custom versterker heeft?
Heeft er iemand tips om dit proces efficient te doorlopen en om snel een duidelijk antwoord te krijgen of de garantieweigering terecht is?
Wellicht dat iemand al eerder met dit bijltje heeft gehakt en mij in het volgende kan adviseren.
Ik bezit een Model S met garantie. Er is een custom versterker met betere speakers ingebouwd waarbij er draden zijn getapt, voor het geluid en power. Dit is door een gerenomeerd bedrijf gedaan.
Het is een tweetal keer voorgekomen dat de knipperlichten niet reageerden en pas na enkele minuten alle handelingen ging afspelen -> je handelingen komen dan niet overeen met wat je doet -> gevaarlijk. Bovendien gevaarlijk. (probleem 1). Het geluid van de knipperlichten stopt na 13 keer klikken rechtsaf voor een paar seconden en loopt dan verder (probleem 2).
Auto weggebracht om dit te laten repareren.
Bij terugkomst speelt Tesla de garantie weigeringskaart omdat er aan de auto is gewerkt door derden (tappen draden). Nieuwe knipperlichten waren al geinstalleerd (zonder overleg, probleem niet oplost, geen telefoontje dat de versterker het probleem veroorzaakten). Of we 500 euro wilde betalen of 1.5 uur wachten en demontage + analysekosten betalen a 175 euro. De sleutel kregen we niet mee voor er "akkoord" was op het op optie a of b.
Onder protest hier natuurlijk mee akkoord gegaan anders sta je daar zonder auto (onderdelen verwijderen). Van enige wilsovereenstemming is natuurlijk geen sprake. Voelde alsof een louche garage onze auto in "gijzeling" had.
De manier en het (gebrek aan) communiceren, frustratie en boosheid laat ik even voor wat het is.
Gelukkig heb ik bij de autoverzekering een rechtsbijstand. Ik kan hem al langs een expert sturen van de verzekering die gaat onderzoeken of de versterker het probleem is. Kans lijkt mij ongeveer 0% maar dat moet even officieel op papier komen.
Hebben andere leden hier ook een custom installatie en geen problemen gehad met de garantie of juist wel?
Is er iemand die ook dit probleem heeft gehad en geen custom versterker heeft?
Heeft er iemand tips om dit proces efficient te doorlopen en om snel een duidelijk antwoord te krijgen of de garantieweigering terecht is?