Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoeveel daling in % met koud weer deze dagen?

This site may earn commission on affiliate links.
Wij doen niet veel kilometets. Dagelijks woon-werk verkeer is 50 km. Ik ben 15% batterijcapaciteit kwijt als ik 25km heb gereden naar het werk. Ik heb gelukkig een wall connector geïnstalleerd thuis zodat ik thuis kan laden. Nadeel/voordeel is wel dat ik een groot overzicht heb van de gebruikte kilowattuur.
Ik heb juist even terug de berekening gemaakt hoe 'zuinig' deze wagen is 😄.
Ik heb van 29/12/23 tot nu al 584,9kwh gebruikt om 1806km te rijden. Dat zijn maar 22 dagen.
Als ik nu met dit weer met 15% van men batterij 25km rijd, dan kan ik met 90% maar 150km rijden... Dus neem dat ik nu nog 125km kan rijden nu, Dan heb ik voor mijn 584.9kwh een bereik van 1931km. Dit is 30,29kwh per 100km (x0,4€/kwh) =12,11€ per 100km.
Heb je wel eens een lange afstand van 150 km of meer gereden? Dan zal je verbruik aanzienlijk lager liggen. Leuke test om te zien wat dan je verbruik is en het is geen straf en een dagje rond te rijden in je Tesla.
 
Volgende week gaat men vrouw een week naar Zwitserland.
Woedt vervolgd 😄
Goede test, je moet alleen geen 200km/h over de Duitse autobaan gaan rijden want dan schrik je helemaal van het verbruik ;)

Zelf ga ik over week naar Oostenrijk, als ik het niet vergeet zal ik het verbruik ook in de gaten houden.
Let wel dat de gemiddelde snelheid op zo’n rit hoger is dan de 100km/h in Nederland dus dat heeft ook weer invloed op je verbruik.
 
  • Like
Reactions: frits2
Goede test, je moet alleen geen 200km/h over de Duitse autobaan gaan rijden want dan schrik je helemaal van het verbruik ;)

Zelf ga ik over week naar Oostenrijk, als ik het niet vergeet zal ik het verbruik ook in de gaten houden.
Let wel dat de gemiddelde snelheid op zo’n rit hoger is dan de 100km/h in Nederland dus dat heeft ook weer invloed op je verbruik.
Idd dat is ook een probleem. Zware voet als het verkeer dit toelaat. Met de auto zit je snel aan de 140km/uur... en dat vreet van je batterij
 
Ik heb een model 3 RWD voorverwarmd en na een uur 60km rijden via de navigatie naar de supercharger gegaan en laden ging nog steeds langzaam met de melding " de batterij is nog koud" en tip om via de nav naar supercharger te gaan, wat ik dus al gedaan had. Ik vraag me hoe je batterij dan wel warm krijgt. btw tijdens het opladen zag ik ook nergens een icoontje dat hij de batterij tijdens het laden ging opwarmen dat vond ik ook vreemd.
Misschien was de accu te leeg om voor te verwarmen tbv supercharger? Onder een bepaald % gaat voorverwarmen niet of beperkt om te voorkomen dat je de bestemming niet haalt.

Eventueel even in "service" zetten en alle systemen bekijken op storingen/afwijkingen
(op youtube staat hoe dat moet, geeft een schat aan info!)
 
  • Like
Reactions: Ezito B
Ik heb een model 3 RWD voorverwarmd en na een uur 60km rijden via de navigatie naar de supercharger gegaan en laden ging nog steeds langzaam met de melding " de batterij is nog koud" en tip om via de nav naar supercharger te gaan, wat ik dus al gedaan had. Ik vraag me hoe je batterij dan wel warm krijgt. btw tijdens het opladen zag ik ook nergens een icoontje dat hij de batterij tijdens het laden ging opwarmen dat vond ik ook vreemd.
Ik verbruik op 27km, 10% met dit weer, 12% als ik voorverwarm (inclusief het voorverwarmen). Wel op secundaire wegen.
Zie voor het volledige verhaal hier.
 
  • Like
Reactions: Ezito B