Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gegevens publieke laadpaal

This site may earn commission on affiliate links.
weet iemand of er ergens open data beschikbaar is over het gebruik van een publieke laadpaal?

Heb een laadpaal aangevraagd bij de gemeente maar heb ik er staat in een straal van 250 meter (let wel: straal i.p.v. loop afstand) een andere laadpaal maar deze wordt volgens mij nooit gebruikt.
Met de gegevens zou ik de gemeente willen voorstellen de paal te verplaatsen dichterbij mijn huis.
 
Gemeentes hebben allemaal beleid van binnen straal van x meter met je kunnen laden en de baal mag niet meer dan ..% van tijd bezet zijn anders komt er een paal bij.

Bezetting zal niet gehaald worden (gezien je verhaal), dus je moet hopen dat hij te ver weg staat. Dan maak je kans op een paal dichterbij. Zo niet, dan de benen wagen gebruiken (het is maar een paar minuutjes uitstootloos bewegen). Er komen nu zo rap EV's bij dat die paal waarschijnlijk snel wel veel gebruikt gaat worden (zie ik in mijn buurt). Dan is het zaak dat alle EV gebruikers hun voertuigen aanmelden bij gemeente zodat gemeente extra palen blijft plaatsen.
 
  • Like
Reactions: MDHopper
helaas geen oprit en kabel over stoep is niet toegestaan
Dat laatste zou je toch is na moeten gaan.

Wij doen dat ook omdat er alleen gezamenlijke parkeerplekken achter ons huis zijn. We hebben een kabel van 15 meter aan de laadpaal zitten waardoor we de 4 dichtstbijzijnde parkeerplekken kunnen halen. Daarnaast een rubberen mat over de kabel gelegd.

Volgens mij heeft elke gemeente hierin een ander beleid. Onze gemeente gedoogd het (mits je er een mat overheen hebt tegen het struikelen). Overleg met de buren scheelt natuurlijk ook.

Bijkomend voordeel is dat je goedkoper kan laden dan de meeste publieke laadpalen.
 
  • Like
Reactions: MDHopper
Dat laatste zou je toch is na moeten gaan.

Wij doen dat ook omdat er alleen gezamenlijke parkeerplekken achter ons huis zijn. We hebben een kabel van 15 meter aan de laadpaal zitten waardoor we de 4 dichtstbijzijnde parkeerplekken kunnen halen. Daarnaast een rubberen mat over de kabel gelegd.

Volgens mij heeft elke gemeente hierin een ander beleid. Onze gemeente gedoogd het (mits je er een mat overheen hebt tegen het struikelen). Overleg met de buren scheelt natuurlijk ook.

Bijkomend voordeel is dat je goedkoper kan laden dan de meeste publieke laadpalen.

Heb al contact met de gemeente gezocht, wordt teruggebeld. Ga het over de laadpaal hebben en voorleggen of onze gemeente misschien ook een gedoogbeleid heeft. Zou makkelijk moeten kunnen bij ons huis, kleine stoep en direct parkeerplaatsen.
Ik laat hier nog weten wat de uitkomst daarvan is.
 
helaas geen oprit en kabel over stoep is niet toegestaan

Dat is ook de issue bij mij in Hilversum. En toch heb ik een paal genomen met goede mat. Een bekende kent iemand bij de gemeente Amsterdam. Die hebben juridisch gecheckt of ze kunnen/willen optreden tegen een veilige kabel op de stoep. Weinig kans, aangezien je gelijktijdig verbetering van luchtkwaliteit en energietransitie tegenhoudt, en die laatsten wegen zwaarder....
 
  • Like
Reactions: MDHopper
Dat is ook de issue bij mij in Hilversum. En toch heb ik een paal genomen met goede mat. Een bekende kent iemand bij de gemeente Amsterdam. Die hebben juridisch gecheckt of ze kunnen/willen optreden tegen een veilige kabel op de stoep. Weinig kans, aangezien je gelijktijdig verbetering van luchtkwaliteit en energietransitie tegenhoudt, en die laatsten wegen zwaarder....
Mooie suggestie om als reden aan te houden mocht er iemand naar vragen.