Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Terug van mijn Roadtrip door Europa. Prachtige wegen gereden, maar ook heel zuinig!

3.293,5km, 617,1kWh, verbruik van: 187Wh/km

Temperaturen waren eigenlijk continue boven de 25C. Heb enkel gebruik gemaakt van SuperChargers, nooit aan een stekker of laadpaal bij hotel gestaan.
 
Terug van mijn Roadtrip door Europa. Prachtige wegen gereden, maar ook heel zuinig!

3.293,5km, 617,1kWh, verbruik van: 187Wh/km

Temperaturen waren eigenlijk continue boven de 25C. Heb enkel gebruik gemaakt van SuperChargers, nooit aan een stekker of laadpaal bij hotel gestaan.

Mooi Wido! Insteek van alleen SuC's (wanneer mogelijk) is ook de mijne.
Schitterend dat dit kan hè? Ik kijk ook alweer uit naar onze vakantie. Willen nu via Zwitserland, Italië en Oostenrijk uiteindelijk voor het laatste weekje vakantie in Hongarije aankomen.
 
Mooi Wido! Insteek van alleen SuC's (wanneer mogelijk) is ook de mijne.
Schitterend dat dit kan hè?

Zeker! Geen zin in allemaal verlengsnoeren, ik ga voor gemak. Zou hoogstens met Type 2 aansluiten.

Ben vooral erg trots op het verbruik! Ook veel snelweg gereden.

Banden wel op 3,2 bar overigens. 19" cyclone velgen met Goodyear Eagle RS2 banden. Standaard Tesla banden
 
Recent een Italië trip gedaan, 2800km, gemiddeld 215Wh/km.
Deze week een trip naar München met veel 150-180 km/u waar het kon: 225Wh/km.
(maximum was 205 km/u, heb ik een paar keer aangetikt).

Mijn totaal verbruik nu na bijna een jaar en 27000km is 238Wh/km, toch een stuk hoger.

Veel korte ritten waarbij de auto/accu niet echt op temperatuur komt maakt een heel groot verschil denk ik
en dat is toch over het algemeen mijn profiel. Ik heb Woon/Werk, 1-2 keer per week van 9 km.
 
Ik merk hier ook dat in de winter de korte ritten wel echt een ramp zijn qua verbruik. Het interieur moet van onder het vriespunt naar zo'n 20 graden toe en de accu moet ook worden verwarmd. En dat dan voor een relatief klein stukje.

Nu het goed warm is zit ik regelmatig op 170-190 Wh/km als gemiddelde over 50 kilometer, terwijl ik in de winter vaak op 220+ zat. Maar in de winter kwam ik ook wel onder de 200 uit op langere ritten van bijv. 300 km.

De airco lijkt ook wel een stuk zuiniger/efficiënter te zijn dan de verwarming. Vandaag ook, bij het interieur voorkoelen van 45 naar 22 graden was ik niet eens zo heel veel range kwijt.
 
Ik merk hier ook dat in de winter de korte ritten wel echt een ramp zijn qua verbruik. Het interieur moet van onder het vriespunt naar zo'n 20 graden toe en de accu moet ook worden verwarmd. En dat dan voor een relatief klein stukje.

Nu het goed warm is zit ik regelmatig op 170-190 Wh/km als gemiddelde over 50 kilometer, terwijl ik in de winter vaak op 220+ zat. Maar in de winter kwam ik ook wel onder de 200 uit op langere ritten van bijv. 300 km.

De airco lijkt ook wel een stuk zuiniger/efficiënter te zijn dan de verwarming. Vandaag ook, bij het interieur voorkoelen van 45 naar 22 graden was ik niet eens zo heel veel range kwijt.
Klopt, combineer dat met vaak nattere wegen in de winter en dan zie je het verbruik snel stijgen.

We zien het gewoon, beter weer == meer range.

Maar belangrijk om te onthouden, óók een ICE heeft hier last van. Mijn Auris Hybride haalde in de winter 1:13 tot 1:14, maar in de zomer was 1:20 geen probleem.
 
deze morgen tel. van de dochter: ze had zichzelf buiten het huis gesloten en moest dringend naar haar werk vertrekken. vandaag moest ze in de toonzaal van Brussel gaan werken, en of ik dringend haar reservesleutel van de auto kon brengen, want ze moest gaan vertrekken. ik halsoverkop vertrokken om de sleutels te brengen. toen ik de sleutels af gaf zagen we dat het de verkeerde waren.(van de auto van mijn echtgenote). haar dan maar zelf naar brussel brengen zeker.
Na 10 km besefte ik dat ik met mijn batterijlading niet miet meer terug thuis kon geraken.(90km)
Net op tijd in brussel aangekomen met nog 40km.
Naar Nijvel was 32 km en Aartselaar 36km.
toch voor Aartselaar bekozen met de wetenschap dat ik al eens 18km onder nul gereden had.
Eerst nog even mis gereden in Brussel, wat me wel wat stress bezorgde.
Op een rustig tempo naar Aartselaar gereden met op momenten een gemiddeld verbruik van 113wh/km
Aan de SuC aangekomen met nog 11km over:smile:
 
deze morgen tel. van de dochter: ze had zichzelf buiten het huis gesloten en moest dringend naar haar werk vertrekken. vandaag moest ze in de toonzaal van Brussel gaan werken, en of ik dringend haar reservesleutel van de auto kon brengen, want ze moest gaan vertrekken. ik halsoverkop vertrokken om de sleutels te brengen. toen ik de sleutels af gaf zagen we dat het de verkeerde waren.(van de auto van mijn echtgenote). haar dan maar zelf naar brussel brengen zeker.
Na 10 km besefte ik dat ik met mijn batterijlading niet miet meer terug thuis kon geraken.(90km)
Net op tijd in brussel aangekomen met nog 40km.
Naar Nijvel was 32 km en Aartselaar 36km.
toch voor Aartselaar bekozen met de wetenschap dat ik al eens 18km onder nul gereden had.
Eerst nog even mis gereden in Brussel, wat me wel wat stress bezorgde.
Op een rustig tempo naar Aartselaar gereden met op momenten een gemiddeld verbruik van 113wh/km
Aan de SuC aangekomen met nog 11km over:smile:

Waarom doe je haar geen S cadeau ? Dan kan je met je smart-phone de auto openen én starten. No worries.
 
nog een paar fototjes van deze morgen.
vertrokken met een voorspelling van 1% overschot
voorspelling1.jpg


aangekomen met 4% over.
minimun verbruik 113wh/km (zonder vrachtwagen hangen:wink:)
voorspelling4.jpg