Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Nice, dit is het verbruik nadat tesla de nieuwe motor had getest
 

Attachments

  • WP_20140227_18_10_49_Pro.jpg
    WP_20140227_18_10_49_Pro.jpg
    180.2 KB · Views: 367
Zo ziet een normale week er uit bij mij. in het weekend rond rijden en in de week staat de auto van 7.30 tot 17.30 stil op de parking.
terwijl hij in eco stand staat verlies ik toch enorm veel range naar mijn gevoel.
Gemiddeld 10 a 12 km overdag en 12 a 16km s'nachts
Iin de grafiek zit één vlakker stuk. maandag middag 24/2 was het 14 a 15° en zonnig.
ik verlies in de week bijna even veel range door stil te staan dan door het rijden:mad:
vampire drain.jpg


volgens mij zit er toch iets mis met de 60kwh batterij, want bij mijn weten heeft de 85kwh versie veel minder verlies.
hij straat trouwens snachts dan nog in een geisoleerde garage.
Ik zou hierover toch tesla willen contacteren. Weet iemand een goed aanspreekpunt hiervoor?
 
Last edited:
I've never seen 400km typical after a range charge. According to the published information a range charge = 76.9 kWh.

Range charge is 75.9 kWh. Not 76.9 kWh.
Normal charge is 67.4 kWh.

When I received the car last November, I used to see 347 km after a normal charge. So I concluded that typical must be 0.194 Wh/km.
Now I see 337 km after a normal charge. Has typical changed to 200 Wh/km now?
 
Last edited:
Zo ziet een normale week er uit bij mij. in het weekend rond rijden en in de week staat de auto van 7.30 tot 17.30 stil op de parking.
terwijl hij in eco stand staat verlies ik toch enorm veel range naar mijn gevoel.
Gemiddeld 10 a 12 km overdag en 12 a 16km s'nachts
Iin de grafiek zit één vlakker stuk. maandag middag 24/2 was het 14 a 15° en zonnig.
ik verlies in de week bijna even veel range door stil te staan dan door het rijden:mad:

volgens mij zit er toch iets mis met de 60kwh batterij, want bij mijn weten heeft de 85kwh versie veel minder verlies.
hij straat trouwens snachts dan nog in een geisoleerde garage.
Ik zou hierover toch tesla willen contacteren. Weet iemand een goed aanspreekpunt hiervoor?

Mijn verlies met 85 kWh batterij ligt in 24 uur op rond 10 km. Alleen 's nachts 3 km in precies 8 uur. Mijn S staat buiten onder een carport.
Jouw verliezen zijn 2 tot 3x hoger. Betekent dat als je 2 weken met vakantie gaat en de auto zonder lading laat staan, je onder de kritische grens komt.
Gewoon Techsupport bellen.
 
Last edited:
Heb je dat ook als visible tesla uitstaat? Misschien dat Visible tesla er voor zorgt dat je auto nooit echt kan slapen?
in het begin schreef ik het in een agenda en kwam aan hetzelfde resultaat.
vandaag heeft de visible tesla een etmaal uit gestaan en je ziet hetzelfde verbruik als de vorige dagen.
vampire drain2.jpg


- - - Updated - - -

Mijn verlies met 85 kWh batterij ligt in 24 uur op rond 10 km. Alleen 's nachts 4 tot 6 km. Mijn S staat buiten onder een carport.
Jouw verliezen zijn 2 tot 3x hoger. Betekent dat als je 2 weken met vakantie gaat en de auto zonder lading laat staan, je onder de kritische grens komt.
Gewoon Techsupport bellen.

volgende week vertrekken we voor 14 dagen op vakantie, maar de S blijft in de garage aan de stekker hangen. hopelijk start het laden vanzelf weer op als hij onder een niveau komt.
 
Heb je dat ook als visible tesla uitstaat? Misschien dat Visible tesla er voor zorgt dat je auto nooit echt kan slapen?

Lijkt me ook dat hier het probleem kan zitten. Aan de grafiek te zien heeft Visible Tesla continu gemonitord, waardoor de auto niet in sleep mode is gegaan. Wanneer de auto wel in sleep mode gaat, zie je een rechte lijn tussen de twee meetpunten waarop de auto nog wel wakker was (net zoals aan het begin en het eind van de grafiek te zien is).
Visible Tesla heeft drie verschillende instellingen. Weet ze even niet uit m'n hoofd, maar 1 ervan is 'keep the car awake' oid.

- - - Updated - - -

in het begin schreef ik het in een agenda en kwam aan hetzelfde resultaat.
vandaag heeft de visible tesla een etmaal uit gestaan en je ziet hetzelfde verbruik als de vorige dagen.
View attachment 44286

Dat zou dus betekenen dat de sleep mode het überhaupt niet doet. Al eens geprobeerd deze aan en uit te zetten en een reset van beide schermen te doen?
 
Lijkt me ook dat hier het probleem kan zitten. Aan de grafiek te zien heeft Visible Tesla continu gemonitord, waardoor de auto niet in sleep mode is gegaan. Wanneer de auto wel in sleep mode gaat, zie je een rechte lijn tussen de twee meetpunten waarop de auto nog wel wakker was (net zoals aan het begin en het eind van de grafiek te zien is).
Visible Tesla heeft drie verschillende instellingen. Weet ze even niet uit m'n hoofd, maar 1 ervan is 'keep the car awake' oid.

- - - Updated - - -



Dat zou dus betekenen dat de sleep mode het überhaupt niet doet. Al eens geprobeerd deze aan en uit te zetten en een reset van beide schermen te doen?

even gecontroleerd, hij stond op "Stay Awake" en heb hem nu op "Allow sleeping" gezet.
Ik zal morgen eens zien wat het verschil is.
 
volgende week vertrekken we voor 14 dagen op vakantie, maar de S blijft in de garage aan de stekker hangen. hopelijk start het laden vanzelf weer op als hij onder een niveau komt.

Dit zou zonder enig probleem moeten kunnen als je de video van Bjorn bekijkt...
Tesla Model S vampire drain after 27 days in winter - YouTube

En dan is er ook nog dit blog artikel van tesla (Plug It In | Blog | Tesla Motors) waarin staat:

"For example, a Model S battery parked with 50 percent charge would approach full discharge only after about 12 months."


 
En... Is ie nu stil?

yeah baby, fluisterstil! volgende week vrijdag de zomerbanden erop, en we zijn klaar... enige memorabele momenten de afgelopen dagen:
1. rode stekker gekregen
2. unit vervangen, testdrive door tesla, meer lawaai. tesla wilde hem (uiteraard) niet meegeven, en vervangt m opnieuw.
3. vervangende auto begon hele gekke gebreken te vertonen
4. middag in een ford focus gereden, niets positiefs over te melden :)
5. vervolgens als een klein kind zo blij naar huis gescheurd!