Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
... Airco heb ik zelden aanstaan, als die op 'Auto' staat ben ik gemiddeld 30Wh meer kwijt, heb ik gemerkt. Dan zou ik dus dicht bij de 250 Wh zitten.
...
Waarbij wel gezegd moet worden dat het vooral tijdens het eerste stuk van de rit uitmaakt. Als de auto eenmaal op temperatuur is, verbruikt hij veel minder. Bij lange ritten in mild weer (zoals vandaag) is het effect van de airco m.i. verwaarloosbaar. Bij korte ritjes hakt het er wel in, natuurlijk.
 
Zit nog maar op 4.500km, op een paar dagen na geheel op mijn energieverslindende winterbanden. Kijken of het nu beter gaat op de standaard 21" met zomerbanden...

Stand bij wissel naar zomerbanden.jpg
 
Blij te zien dat er Tesla rijders zijn met een gemiddelde in de 210Wh/km.
Mijn ervaring.
Range mode aan, soms uit als er meer mensen in de auto zitten.
Airco uit maakt niet uit bij lange ritten. Wat wel helpt is als je niet aan netstroom kan voorverwarmen alles uit bij zeer korte ritten < 10km. Blauwe knop midden onder in scherm. Op deze korte ritten kan dat het verschil zijn tussen 250Wh/km en 180Wh/km.
 
Zie: Zeeuwse Sluiskiltunnel krijgt CO2-besparend asfalt - Groen7

Bij het asfalteren van de onderlagen van de wegen van en naar de Sluiskiltunnel wordt Laagenergie Asfaltbeton (LEAB) toegepast. De productie van dit wegdek wordt circa dertig procent aan energie bespaart en de CO2-uitstoot neemt eveneens met circa dertig procent af.

Als ze dit nou ook op de A58 leggen worden MindBender en ik wellicht een héél stuk blijer.

Vandaag wéér Middelburg -> Amsterdam gereden. A58 met 120km/h zo'n 250Wh/km (wat zuinig is), maar daarna toen ik bij Amsterdam aan kwam had ik over de laatste 50km maar 189Wh/km gemiddeld verbruikt. Hele rit kwam op 221Wh/km over 201km.

Ja, ik weet dat ik het blijf herhalen.
 
Vrijdag bij Tesla geweest; Er bleek - zoals verwacht - niets mis met mijn auto, maar het was toch prettig dat bevestigd te krijgen.

Vanochtend viel het verbruik op de A58 mee, zo'n 230Wh/km gemiddeld, maar er staat dan ook bijna geen wind: De subsidiemachines bij de Schelde-Rijnverbinding stonden dan ook allemaal stil. En volgens woensdrecht stond er zo'n 4 knopen oost/zuid-oost (EHWO 240625Z AUTO 11004KT 9999 FEW290 04/02 Q1011 BLU 12004KT CAVOK).
 
Inderdaad.
Ikzelf, wacht gewoon de zomer af om (hopelijk) het verbruik omlaag te laten komen...

Ik kijk er weinig naar moet ik zeggen. Laadt elke dag mijn batterij tot 70% op en kan nog zo hard scheuren als vroeger. Als je een grijze model S ziet voorbij komen rond Brussel is de kans groot dat ik het ben.
Ik vind het vooral leuk om te bewijzen dat elektrisch rijden zonder compromissen voor mij ook mogelijk is.
 
Ik kijk er weinig naar moet ik zeggen. Laadt elke dag mijn batterij tot 70% op en kan nog zo hard scheuren als vroeger. Als je een grijze model S ziet voorbij komen rond Brussel is de kans groot dat ik het ben.
Ik vind het vooral leuk om te bewijzen dat elektrisch rijden zonder compromissen voor mij ook mogelijk is.

Inderdaad, zo is het bij mij ook.
Als blijkt dat het verbruik na 12maanden niet omlaag is gekomen dan moet ik dringend aandelen van GDF Suez en anderen bijkopen :biggrin:
 
Ik kijk er weinig naar moet ik zeggen. Laadt elke dag mijn batterij tot 70% op en kan nog zo hard scheuren als vroeger. Als je een grijze model S ziet voorbij komen rond Brussel is de kans groot dat ik het ben.
Ik vind het vooral leuk om te bewijzen dat elektrisch rijden zonder compromissen voor mij ook mogelijk is.
Mij viel in Brussel op dat de auto daar veel meer bekijks heeft dan in NL. Mijn vrouw vroeg zich af waarom iedereen toch naar ons keek...
 
Mij viel in Brussel op dat de auto daar veel meer bekijks heeft dan in NL. Mijn vrouw vroeg zich af waarom iedereen toch naar ons keek...
Ik ben er in Brussel ook al enkele keren op aangesproken in de file.
En ik zie nog altijd maar weinig andere S'en rondrijden in België. Maar als ik me niet vergis zijn ze op dit moment weer heel hard aan het uitleveren in Woluwe, dus dat zal wel gaan veranderen.
 
Vandaag ineens een, voor mij, schokkend lage 159 wh/km over de laatste 50 km. Het is een route die ik bijna dagelijks rij met veel 50, 80 en 100 km/u maar voorheen kwam ik nooit verder dan 190 wh/km. Het enige echte verschil is dat ik de verwarming/airco uit had staan. Dat belooft wat voor de zomer!
 
Vandaag ineens een, voor mij, schokkend lage 159 wh/km over de laatste 50 km. Het is een route die ik bijna dagelijks rij met veel 50, 80 en 100 km/u maar voorheen kwam ik nooit verder dan 190 wh/km. Het enige echte verschil is dat ik de verwarming/airco uit had staan. Dat belooft wat voor de zomer!

Misschien goede wind mee?
Ik reed dit weekend naar Groningen. Op de heenweg verbruikte ik 184 Wh, op de terugweg 234. Heen had ik wind mee