Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

GSM interferentiegeluiden

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb helaas nog geen plekje voor mijn telefoon gevonden waar ik hem niet luid over de luisprekers hoor knetteren als hij weer eens contact maakt met het netwerk; Niet in de 'bak' tussen beide voorstoelen en niet in het schap onder het display. Op de bijrijdersstoel is het een stuk minder, maar nog steeds hoorbaar.

In een jaren-'90 auto is dat te verwachten, maar in de meeste moderne auto's is dit probleem met wat extra chokes en extra afscherming wel opgelost. Ik vrees dan ook dat als mijn center console straks binnenkomt, met iPhone houder, dat ik dan nog steeds deze storende geluiden heb.

Of hebben anderen dit niet, en is het exemplarisch voor mijn auto?
 
Een Galaxy S4 hier en ik heb geen enkel probleem.
Ik heb een Brodit houder gekocht en die zit links-boven van het grote scherm. Zit vast op de vent-opening daar. (Heb geen foto bij de hand).

Maar, ongeacht waar ik de telefoon neerleg, ik heb nog geen enkele keer de telefoon horen storen op de boxen (Ik gebruik altijd internet radio).
 
Mijn iPhone 4 zit in zo'n zuignaphouder rechts van de centrale display.
Heel af en toe (1x in 2 weken) hoor je zachtjes het typische gsm geknetter.
Luister eigenlijk altijd DAB+ of USB, misschien daarom geen last.
 
Bij mij maakt het niet uit naar welke geluidsbron ik luister. Zelfs als het geluid op mute staat, hoor ik het geratel als mijn telefoon ongelukkig ligt. Waarschijnlijk wordt het direct op het geluidssignaal naar de versterkers ingekoppeld. Het lijkt namelijk op de achterspeakers ook luider dan op de voorspeakers... Een gebalanceerde lijn had waarschijnlijk dit probleem voorkomen.
 
Heey, dat is nog eens super-service: Ik had dit 'probleem' niet bij Tesla gemeld, omdat ik het de moeite niet waard vond, hopende dat het met de levering van de center console zou zijn opgelost. Maar ik werd daarnet door ze gebeld en ze zouden er graag even naar willen kijken. Service leest dus blijkbaar mee (hoi Tesla) en is pro-actief bezig problemen op te lossen en oneffenheden glad te strijken. Helemaal geweldig!
 
Heey, dat is nog eens super-service: Ik had dit 'probleem' niet bij Tesla gemeld, omdat ik het de moeite niet waard vond, hopende dat het met de levering van de center console zou zijn opgelost. Maar ik werd daarnet door ze gebeld en ze zouden er graag even naar willen kijken. Service leest dus blijkbaar mee (hoi Tesla) en is pro-actief bezig problemen op te lossen en oneffenheden glad te strijken. Helemaal geweldig!


Mindbender, voel je je nu niet aangetast in je privacy? Tesla is net de NSA. Ze lezen mee, maar maken zich niet bekend. En op het moment dat het jou voordeel oplevert is het niet erg dat je nickname wordt gekoppeld aan je auto, en je wordt gebeld voor een afspraak. Just Sayin' :)

Persoonlijk vind ik het een geweldige service!

Daarom bij deze: "Tesla, wil je mij even bellen met de plannen de SuperChargers richting Zuid-Frankrijk? Ik moet echt wat gaan reserveren voor de vakantie!"
 
Mindbender, voel je je nu niet aangetast in je privacy? Tesla is net de NSA. Ze lezen mee, maar maken zich niet bekend. En op het moment dat het jou voordeel oplevert is het niet erg dat je nickname wordt gekoppeld aan je auto, en je wordt gebeld voor een afspraak. Just Sayin' :)

Ik vermoed dat dit niet het punt is dat je wilt maken, maar: Inderdaad, eigenlijk wel. Je waant je redelijk anoniem op het forum, maar men leest mee, weet wie je bent en confronteert je daar mee. En eerlijkt gezegd: Ik zie het niet echt als een voordeel en ik had het ook liever niet gehad. Als ik een probleem de moeite waard vind om te melden, weet ik namelijk echt wel de moed bij elkaar te sprokkelen om dat ook daadwerkelijk te doen.

Maar van de andere kant zie ik ook dat de jongens en meisjes bij Tesla ondertussen hun uiterste best doen om ook inderdaad die top-notch service te gaan bieden. En na mijn klagen over de afhandeling van mijn probleem in Neuremberg, zie ik nu ook echt wel dat dat òf een incident was, òf dat het nu verbeterd wordt. Vandaar dat ik ervoor gekozen heb om het te zien als goede wil om top-notch service te bieden, en niet als subtiele hint dat men weet wie ik ben en dat ik in de gaten gehouden wordt. Maar je hebt gelijk: Beide zijn mogelijk, beide gevoelens traden op, maar gezien de context heb ik voor de positieve wending gekozen ;-).
 
Ik wil niet zo zeer een punt maken, maar eerder was er een discussie hoe Tesla al of niet met je privacy omgaat. Mindbender heeft daar een uitgesproken opvatting over. Dit forum is dan wel openbaar, maar je zult er echt wat voor moeten doen om de nick Mindbender om te zetten naar zijn telefoonnummer. Zelf juich ik dit soort acties toe, maar vroeg me af wat hij daar van vond. In dit geval pakt het positief uit, maar waar leg je de grens als ze je gaan bellen aan de hand van andere opmerkingen in het Forum?
 
Ik wil niet zo zeer een punt maken, maar eerder was er een discussie hoe Tesla al of niet met je privacy omgaat. Mindbender heeft daar een uitgesproken opvatting over. Dit forum is dan wel openbaar, maar je zult er echt wat voor moeten doen om de nick Mindbender om te zetten naar zijn telefoonnummer. Zelf juich ik dit soort acties toe, maar vroeg me af wat hij daar van vond. In dit geval pakt het positief uit, maar waar leg je de grens als ze je gaan bellen aan de hand van andere opmerkingen in het Forum?

Deze site wordt niet gehost door Tesla zover ik weet.
Het zal hier puur gaan over herkenning door mensen van Tesla zelf die ook het forum lezen.

Gasten en Members hebben geen mogelijkheid het IP/naam/etc te achter halen of gegevens in te zien van members.
De enige die deze informatie kunnen zien zijn administrators.

De situatie van Mindbender is uniek naar mijn vermoeden, aangezien hij een van de weinigen (misschien wel enige) is die een range probleem heeft met zijn dagelijkse werkzaamheden.
Dit zal ongetwijfeld hebben meegeholpen met de herkenning van zijn naam/tel.nr

Aangezien we weten dat Tesla meeleest op dit forum en dat ze eigenlijk iemand hebben opgebeld die hier een post maakt. Ik vermoed dat ze niet eens hebben stil gestaan over privacy situatie, maar aangezien de discussie wel opgeleefd is, zullen ze dit in toekomst wel laten.
Het is de moeite niet waard.
Alternatieve oplossing : Account aanmaken en met dit account doorgeven contact op te nemen met Tesla. Privacy probleem opgelost :)
 
Ik wil niet zo zeer een punt maken, maar eerder was er een discussie hoe Tesla al of niet met je privacy omgaat. Mindbender heeft daar een uitgesproken opvatting over. Dit forum is dan wel openbaar, maar je zult er echt wat voor moeten doen om de nick Mindbender om te zetten naar zijn telefoonnummer. Zelf juich ik dit soort acties toe, maar vroeg me af wat hij daar van vond. In dit geval pakt het positief uit, maar waar leg je de grens als ze je gaan bellen aan de hand van andere opmerkingen in het Forum?

Precies mijn punt. En er is een reden waarom ik een cryptische nickname gekozen heb, in plaats van mijn echte naam, email adres of telefoonnummer als nickname te gebruiken.

It's all in the eye of the beholder. Zelf ben ik niet zo voor dit soort acties, maar ik zie er op dit moment niet meer in dan een service afdeling die zijn uiterste best doet om het de klant naar de zin te maken en dat is inderdaad alleen maar toe te juichen.

Overigens kan het ook anders: Op Tweakers.net heb ik ooit een shopreview geplaatst over Zercom, naar aanleding van het niet mogen retourneren van een videoserver, ondanks dat dat volgens de wet verkoop op afstand wel moet kunnen. Nog geen half uur later had ik een briesende bedrijfsleider aan de lijn. Ik heb dus nooit meer wat gekocht bij Zercom, zal ook nooit meer wat kopen bij Zercom en raad iedereen aan hetzelfde te doen. Dat soort zaken verdienen gewoon een lang en pijnlijk faillissement.

- - - Updated - - -

Ah, karma blijkt inderdaad een b*tch: Op 30 Juli 2013 was het blijkbaar zo ver:
http://tweakers.net/shopreview/4230/zercom-computers/shopreviews/
Wel sneu voor de klanten die betaald hebben en nooit wat ontvangen hebben.
 
Overigens kan het ook anders: Op Tweakers.net heb ik ooit een shopreview geplaatst over Zercom, naar aanleding van het niet mogen retourneren van een videoserver, ondanks dat dat volgens de wet verkoop op afstand wel moet kunnen. Nog geen half uur later had ik een briesende bedrijfsleider aan de lijn. Ik heb dus nooit meer wat gekocht bij Zercom, zal ook nooit meer wat kopen bij Zercom en raad iedereen aan hetzelfde te doen. Dat soort zaken verdienen gewoon een lang en pijnlijk faillissement.

ROFL. Zal wel niet zo moeilijk zijn geweest te achterhalen wie het probleem had met de videoserver. Je hebt trouwens wel gelijk met die verkoop op afstand etc. Komt in de buurt van het geven van tegoedbonnen in plaats van geld terug.. mag niet.. moet ten allen tijden geld terug geven.
En ja, goede reden op een pijnlijk langdurig faillissement toe te wensen..
 
Deze site wordt niet gehost door Tesla zover ik weet.
Het zal hier puur gaan over herkenning door mensen van Tesla zelf die ook het forum lezen.

Gasten en Members hebben geen mogelijkheid het IP/naam/etc te achter halen of gegevens in te zien van members.
De enige die deze informatie kunnen zien zijn administrators.

De situatie van Mindbender is uniek naar mijn vermoeden, aangezien hij een van de weinigen (misschien wel enige) is die een range probleem heeft met zijn dagelijkse werkzaamheden.
Dit zal ongetwijfeld hebben meegeholpen met de herkenning van zijn naam/tel.nr

Aangezien we weten dat Tesla meeleest op dit forum en dat ze eigenlijk iemand hebben opgebeld die hier een post maakt. Ik vermoed dat ze niet eens hebben stil gestaan over privacy situatie, maar aangezien de discussie wel opgeleefd is, zullen ze dit in toekomst wel laten.
Het is de moeite niet waard.
Alternatieve oplossing : Account aanmaken en met dit account doorgeven contact op te nemen met Tesla. Privacy probleem opgelost :)
Het zou me niet verbazen als het klantvolgsysteem van Tesla Motors (Salesforce, van het mooie promofilmpje) integratie met social media biedt. Misschien kan mede-forummer REdeVries daar meer over zeggen, die zit in die business.

Zelf was ik zo naïef om mijn VIN in de signature van dit forum te zetten, dan wordt het wel heel eenvoudig om de verbinding te maken. :redface: