Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hellingproef

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben jullie dat al geprobeerd, werkt fantastisch!!

Als je op een helling stil komt te staan, laat je gewoon voorzichtig je rem los: dan zakt de S even een paar centimeter naar achteren, en daarna blijft hij gewoon stil staan, terwijl 'ie in de D staat. Super zeg. Zodra je weer kunt rijden alleen maar acc.. pedaal intrappen en je zoeft omhoog. Cool! :rolleyes:
 
Hebben jullie dat al geprobeerd, werkt fantastisch!!

Als je op een helling stil komt te staan, laat je gewoon voorzichtig je rem los: dan zakt de S even een paar centimeter naar achteren, en daarna blijft hij gewoon stil staan, terwijl 'ie in de D staat. Super zeg. Zodra je weer kunt rijden alleen maar acc.. pedaal intrappen en je zoeft omhoog. Cool! :rolleyes:

IK heb het nog niet geprobeerd, maar zat je niet gewoon op je achterganger?:wink:
 
@diegene die naar de bergen rijden.

feature van de S (bron Teslatap.) : bovenaan de berg, bij de start van de afdaling, de S in R(everse) zetten, geen 'gas' geven maar naar beneden laten bollen. Zodra er beweging in komt, zachtjes 'gas' geven om te remmen ( ! ). Hoe meer 'gas' je geeft, hoe meer je remt.

Niet vergeten beneden terug in D(rive) te schakelen.



(Achterligger verwittigen, die schrikt zich een aap als hij jouw achteruitrijlicht opmerkt...)
 
Ik dacht eigenlijk dat creep juist betekende dat 'ie minder snel optrekt de eerste paar honderd meter. Maar het lijkt alleen zo te zijn dat ie met creep al automatisch begint te rijden en zonder creep niet? Acceleratie is verder hetzelfde?

Maar inderdaad, met creep aan blijf je zonder rem in D gewoon stilstaan op een helling.
 
Creep is gewoon wat wij in automaten al jaren kennen. Auto begint te rollen wanneer je de rem loslaat. Heb sterk het vermoeden dat wat hier beschreven staat als hellingproef truuk gewoon de creep is die probeert omhoog te komen, waarbij een en ander elkaar opheft... zit nl geen hillhold op de auto, staat ook niet in de manual. Kan natuurlijk wel simpel bij geprogrammeerd worden....
 
Creep is gewoon wat wij in automaten al jaren kennen. Auto begint te rollen wanneer je de rem loslaat. Heb sterk het vermoeden dat wat hier beschreven staat als hellingproef truuk gewoon de creep is die probeert omhoog te komen, waarbij een en ander elkaar opheft... zit nl geen hillhold op de auto, staat ook niet in de manual. Kan natuurlijk wel simpel bij geprogrammeerd worden....


Op blz. 60 van de Owner Guide staat een stukje over Hill Start Assist. Ik heb deze functie echter nog niet kunnen ontdekken, mijn Tesla rolt op de helling gewoon achteruit (creep off).
 
Op blz. 60 van de Owner Guide staat een stukje over Hill Start Assist. Ik heb deze functie echter nog niet kunnen ontdekken, mijn Tesla rolt op de helling gewoon achteruit (creep off).

dan ben ik erg benieuwd welke versie van die guide je hebt gebruikt.. bij deze (firmware 5.8.2) kom ik het niet tegen
Bij het Zwitserse deel van het forum wel deze discussie over alternatieven.
 
dan ben ik erg benieuwd welke versie van die guide je hebt gebruikt.. bij deze (firmware 5.8.2) kom ik het niet tegen
Bij het Zwitserse deel van het forum wel deze discussie over alternatieven.

Europese Versie 5.8.2. staat op MyTesla.
https://www.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/model_s_owners_manual_for_europe_2.pdf


Schermafbeelding 2013-12-25 om 12.51.59 PM.png
Schermafbeelding 2013-12-25 om 12.48.28 PM.png