*compliantIs toch raar? Zouden ze dat niet softwarematig kunnen aanpassen? Zodat Tesla compliment is?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
*compliantIs toch raar? Zouden ze dat niet softwarematig kunnen aanpassen? Zodat Tesla compliment is?
Enkel softwarematig mogelijk. Is gewoon een geluid dat naar een speaker gestuurd wordt. Zelfde als de boombox functie (maar die is nu geblokkeerd als je rijdt). In het begin was het zelfs migelijk om de geluiden aan te passen, maar de wetgever heeft dit snel verboden.Is toch raar? Zouden ze dat niet softwarematig kunnen aanpassen? Zodat Tesla compliment is?
Wat is nu je punt?Update: ik heb Tesla nog steeds niet kunnen bereiken. RDW bellen wordt nu een logische stap
Hij wil graag door zijn buurt met kindjes racen met een hoop herrie zodat de kindjes op tijd wegspringen.Wat is nu je punt?
Je auto is uit 2019. De rdw gaat niets doen, er is geen enkele verplichting voor een 2019 auto met een typegoedkeuring van voor 2019 om herrie te maken, die gaat ook niet komen. Succes en hou ons op de hoogteUpdate: ik heb Tesla nog steeds niet kunnen bereiken. RDW bellen wordt nu een logische stap
Mijn Y is net hetzelfde.
Again SeC doesn’t know. Park on a quiet place. Music out. Open de drivers window. Put in D. You can hear a ‘noice’ if you are very attentive. Put back in P, the noice stops.
Iedereen die zegt dat zijn auto wél het UFO geluid maakt bij achteruit rijden maar niets doet bij vooruit rijden, nodig ik nogmaals uit om naast de auto te gaan staan (voor mijn part met je oor naast de speaker) en hem door iemand anders in D te laten zetten. Dan hoor je het echt wel.
Nee, in de D hoor ik niks. Je hoort alleen het wrijvingsgeluid van de banden.Ik blijf het me heel moeilijk kunnen voorstellen dat er behalve wél speaker en géén speaker er nog een 3e variant is mét speaker maar alleen geluid in R. Voor Tesla is dat een onnodig extra complexiteit (zelfde hardware maar verschillend aansturen) en volgens mij (maar ik heb niet alles bestudeerd) is er ook geen moment geweest dat de wetgever daar om vroeg.
Dus mijn vermoeden blijft dat de mensen die zeggen alleen het UFO geluid te hebben, het D geluid nog niet gehoord hebben. Dacht ik zelf eerst ook.
Voor de rest is deze discussie totaal zinloos. Zelfs met de cowboy mentaliteit van Tesla gaan zij geen autos laten rondrijden die niet voldoen aan de homologatie - dat is gewoon een te groot business risico.
(Overigens is dat niet hetzelfde als eventuele terugroepacties of kritiek van veiligheidsorganisaties op AP of FSD)
En de RDW gaat zich inderdaad echt niet druk maken over autos die destijds gewoon reglementair toegelaten zijn.
Dus komt het neer op personal preference. Ik ben blij dat mijn Tesla niet dat tenenkrommende geluid maakt in D dat ie in R maakt, of het geluid dat die Koreanen maken. Ik rijd in woonwijken gewoon in het bewustzijn dat ik misschien niet gehoord wordt en wacht gewoon even als ik achter iemand zit.
En bij stilstand (wel in D uiteraard)? Rijdend, boven het bandengeluid uit hoor ik het ook niet.Nee, in de D hoor ik niks. Je hoort alleen het wrijvingsgeluid van de banden.
Stilstand is ook niks. Maar dan helemaal niks.En bij stilstand (wel in D uiteraard)? Rijdend, boven het bandengeluid uit hoor ik het ook niet.
Niet dat ik je niet wil geloven, maar ben oprecht benieuwd, juist omdat het zo slecht hoorbaar is en omdat ik het zo raar zou vinden als Tesla voor 2 verschillende implementaties zou kiezen.
Als je het er niet mee eens bent, negeer je gewoon deze discussie.Voor de rest helemaal eens, dit draadje zou op slot moeten.
Ok, dit is duidelijk. Bedankt!
Geeft een goed voorbeeld van het geluid in D.