TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Hold, Hold and ... Hold.

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by m0rph, Jun 14, 2016.

1. m0rph

m0rph Member

Eventjes de 3 soorten HOLD overlopen, waarvan 1 door velen nog niet gekend zal zijn:

1. "Hill Hold": Wordt automatisch ingeschakeld als je op een helling staat, voorkomt achteruit bollen. Dit kerken je door de blauwe letters "HOLD" boven de snelheidsaanduiding.

2. "Autopilot Hold": Als je te lang stil staat (3 à 5 minuten volgens mijn gevoel), gaat de Autopilot uit veiligheid in Hold staan. Naast de gekende blauwe letters HOLD, zie je onderaan de display ook de melding: "Om het cruisen te hervatten - Gaspedaal indrukken"

3. "Brake Hold": Deze kun je activeren door - nadat je tot stilstand bent gekomen - het rempedaal even hard in te drukken. Er verschijnt een cirkel met H rechtsboven het display. Van zodra je het "gas" of de rempedaal aanraakt, zet de auto zich terug in beweging. Deze was mijn tot dit weekend niet gekend, maar gebruik ik sedertdien wel altijd. Zo moet je de auto niet meer in P zetten bij parkeren.

Tot zo ver mijn nuttige bijdrage :)

• Informative x 5
    • Like x 1
  2. eelcodb

eelcodb Member

optie 3 is een tijdje terug in een ander draadje aan de orde geweest. Zeker handig, om bij het stoplicht snel weg te kunnen zijn.. :)

3. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

ik gebruik hem ook voortdurend (1 en 2 nog maar een paar keer gezien)

4. Rick A.

Rick A. Member

Optie 3 krijg ik ook bij stilstand (zonder even hard na te trappen), omdat ik creep uit heb staan.

5. Firebird

Firebird Active Member

Rick, je hoeft niet hard na te trappen.
    Als je gewoon afremt tot stilstand blijft hij 'los' en kan de auto rollen, druk je iets dieper de rem in neemt hij de brake hold functie.
    Is een kwestie van licht tot iets dieper de rem in te drukken.

6. kwenix

kwenix Member

wel niet aanwezig op mijn 'classic' model S... mimimimi:(

• Helpful x 1

Share This Page