Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hold, Hold and ... Hold.

This site may earn commission on affiliate links.
Eventjes de 3 soorten HOLD overlopen, waarvan 1 door velen nog niet gekend zal zijn:

  1. "Hill Hold": Wordt automatisch ingeschakeld als je op een helling staat, voorkomt achteruit bollen. Dit kerken je door de blauwe letters "HOLD" boven de snelheidsaanduiding.

    27629722656_4a56aab1a8_c.jpg


  2. "Autopilot Hold": Als je te lang stil staat (3 à 5 minuten volgens mijn gevoel), gaat de Autopilot uit veiligheid in Hold staan. Naast de gekende blauwe letters HOLD, zie je onderaan de display ook de melding: "Om het cruisen te hervatten - Gaspedaal indrukken"

    27386277170_605e349a63_c.jpg


  3. "Brake Hold": Deze kun je activeren door - nadat je tot stilstand bent gekomen - het rempedaal even hard in te drukken. Er verschijnt een cirkel met H rechtsboven het display. Van zodra je het "gas" of de rempedaal aanraakt, zet de auto zich terug in beweging. Deze was mijn tot dit weekend niet gekend, maar gebruik ik sedertdien wel altijd. Zo moet je de auto niet meer in P zetten bij parkeren.

    27590414321_eb78817582_c.jpg
Tot zo ver mijn nuttige bijdrage :)
 
Even dit draadje weer opgepakt.
Mijn classic heeft een beperkte hill hold functie (zie het begin van dit draadje).
Wat mij opvalt: ik ken geen enkele auto waarbij het zo gemakkelijk en subtiel te regelen is om hem op een (lichte) helling omhoog puur met het gaspedaal in stlstand te krijgen èn te houden.
Geen last van slippende en slijtende koppeling: puur de balans tussen motor en zwaartekracht.
En... altijd vlot weg. :)
Een mooi voordeel van elektrisch rijden!