Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

HomeLink en GaragePoort

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo, ik heb die universele ontvanger speciaal gekocht voor m'n Model S maar het werkt niet. Hij leest de afstandsbediening wel in (na 3x proberen) maar mijn poort gaat niet open vanop het touchscreen. De trucjes die je op Internet vindt heb ik natuurlijk al geprobeerd maar het helpt niet :-(
 
Ik heb bovengenoemde ontvanger en hij werkt prima.
Homelink werkt in Europa op een andere frequentie dan in de USA, maar de auto's die Tesla naar Europa stuurt zijn uiteraard wel voorzien van Europese Homelink zenders..
In de USA wordt 315 Mhz gebruikt, in Europa 433Mhz
 
  • Informative
Reactions: jpet
Is compatibel:

Dear Mr. x

Thank you for your response.

According to our information, as long as the Tesa was purchased in Europe there should not be any difference in the programming.

Do not hesitate to contact us with further information.

Best regards


Dear Mr. x


Please find below instructions to program the Homelink system with the universal receiver and the universal remote:

A) First the universal transmitter TX4UNI has to be programmed to the universal receiver PR433-4

1. Hold the remote that the LED is facing towards 12 o'clock
2. Please press and hold the buttons at 3 and 9 o'clock until the LED is on constantly.
3. Then press the button directly under the LED three times (12 o'clock)
4. Press the button at 6 o'clock once.

B) Programming the universal receiver with the desired Homelink button:
1. Please select „CONTROLS > SETTINGS > HOMELINK“ in your Teslas system.
2. Now please choose a name for your garage door opener under the option „ENTER NAME“ Then press on „CREATE HOMELINK“. By pressing „START“ you can start the learning process.
3.Please hold your transmitter in front of the bumper of the vehicle and press the button until the headlights of the car flash 3 times.
4. Now return to your vehicle. In the display you should see the message „recording completed“. Please press „CONTINUE“.


C) Programming the universal receiver
1. Go to the universal receiver and press the LeA or LeB Button - depending on which channel is connected to the garage door opener. The universal receiver’s LED will glow steadily for 30 seconds while the programming mode is active.
2. Now return to your vehicle and press and hold the desired Homelink button three times for about two seconds. Alternatively you can press the button on the transmitter.
3.The programming process is now complete. On your touchscreen you can see your chosen name for the garage door opener at the top of the screen. Please select the name and test if the previously programmed button opens your garage.

Do not hesitate to contact us with further questions.
 
  • Informative
Reactions: Kuijp74
Ik had best veel moeite om de handzender van mijn speedgate ingeleerd te krijgen, om vervolgens erachter te komen dat de Tesla niet werkte met de Cardin ontvanger.

Toen kwam een installateur een Hörmann opener installeren voor mijn garagedeur, en daar kregen we de gewone HSE2-868 (niet BiSecur) zender wel snel ingelezen in de Tesla, maar kregen vervolgens alleen na 2 pogingen telkens en alleen als de auto pal voor de garagedeur stond met open garagedeur de deur dicht. Openen lukte vanuit diezelfde positie niet via de Tesla.

Toen uitte ik de gedachte dat het leek alsof het signaal uit de Tesla gewoon te zwak was. De installateur pakte uit zijn wagen een signaalsterkte meter en we verkregen dit resultaat, wat ook meteen de tegenvallende resultaten van de speedgate verklaarde:

image.jpeg


Links het signaal van de Model S, rechts dat van de handzender. Beide gemeten met open frunk, meter lag bovenaan bij de ruitenwisser vloeistof fles.

Er ligt nu een melding bij Tesla om dit verder uit te laten zoeken. Hopelijk is het iets wat op afstand ingesteld of gecorrigeerd kan worden.
 
Straf, ik kom op straat aanrijden en nog voor ik de oprit opdraai zie ik dat de poort al opengaat. De sensor zit op zowat 3-4 meter van de garagepoort en de oprit voor de poort is 6m lang zodat het signaal van de Tesla minimaal 10 meter moet overbruggen en dat werkt prima...

Ik heb wel geen D-versie, dus misschien zit die motor vooraan er voor iets tussen... Of heb je misschien een zender die niet naar behoren werkt.
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
Straf, ik kom op straat aanrijden en nog voor ik de oprit opdraai zie ik dat de poort al opengaat. De sensor zit op zowat 3-4 meter van de garagepoort en de oprit voor de poort is 6m lang zodat het signaal van de Tesla minimaal 10 meter moet overbruggen en dat werkt prima...

Ik heb wel geen D-versie, dus misschien zit die motor vooraan er voor iets tussen... Of heb je misschien een zender die niet naar behoren werkt.
Precies, het hoort gewoon op zulke afstanden te werken. Mijn zender is defect of moet bijgesteld worden denk ik.
 
Hier ook een poort die niet wil luisteren naar mijn Tesla.
Daarom overweeg ik ook die Universal Receiver - Chamberlain .
Maar, werken de andere afstandsbedieningen dan nog ?
We hebben een "vaste" en nog eentje in de andere wagen ?
je kunt die parallel schakelen. Dan gaat de poort open als ofwel de oude of de nieuwe ontvanger een signaal afgeeft. Je kunt dan de oude afstandsbedieningen dus ook gewoon blijven gebruiken (mochten die niet met de chamberlain ontvanger compatible zijn).
Let op: om de chamberlain te kunnen gebruiken zul je tenminste 1 zender moeten hebben die daarmee werkt. In ieder geval tijdelijk, om de Tesla het signaal aan te leren.
 
  • Like
Reactions: JanN
Even een vraag: heeft er iemand een zender (voor tijdelijk) om mijn homelink te kunnen pairen aan mijn Tesla? Ik vind het wat zonde om zo'n remote te bestellen voor eenmalig gebruik (tenzij het niet anders kan natuurlijk).
 
Heb zelf de remote besteld. Na wat heen en weer geloop tussen de auto en kastje werkt het inmiddels. Mijn S had 2 modi om te zenden: "standard" en "universal receiver". Door de modus "universal receiver" te selecteren werkte het met behulp van bovenstaand schema.