Hoi Bennyvw, volgens mij kennen wij elkaar
,
- In/met je auto ben je klaar als de lampen gereageerd hebben. Vanaf dat moment kan de auto een zelfde signaal uitzenden als een "nieuwe handzender"
- De volgende/laatste stap betreft de koppeling met je garagedeur aandrijving. Dat werkt hetzelfde als het koppelen van een nieuwe handzender. Op de garagedeur opener zelf moet een bepaald knopje ingedrukt worden (er gaat dan ook een lampje branden/knipperen) en aansluitend via je scherm van de auto de garagedeur openen (aan de streepjes op je scherm kun je zien dat er een signaal verzonden wordt) Vanaf dat moment is de zender in je auto gekoppeld aan de garagedeur opener.
Ik heb zelf 2 verschillende garagedeuren gekoppeld. Bij de 2e (ander fabrikaat) was het wel even lastig/opletten -> na indrukken knopje op aandrijving moest ik héél snel op knopje in de auto drukken. Ik moest echt een sprintje trekken om een "time out" te voorkomen. Dat kan dus ook een oorzaak zijn als 2e stap niet lukt. Anders je zoon of vrouw er dus maar bij roepen
Toelichting 2e stap: als je buurman of iemand anders dezelfde garagedeur opener heeft is het wel fijn als zijn afstandsbediening het alleen bij zijn deur doet en niet bij jou...... Vandaar dat er 2 stappen doorlopen moeten worden. Stap 1 is Tesla leren om juiste frequentie uit te zenden welke gelijk is aan bestaande (losse) afstandsbediening. In stap 2 vervolgens een unieke verbinding maken tussen zender (Tesla) en ontvanger (jouw garagedeur opener)
Nb: ik heb ook begrepen dat er Tesla's zijn waarbij signaal duur met een schakelaartje in de zender ingesteld kan worden (ik heb het vermoeden dat dit om een Model S ging / kan bij Model 3 anders zijn...)