Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

HomeLink en GaragePoort

This site may earn commission on affiliate links.
Heb zelf de remote besteld. Na wat heen en weer geloop tussen de auto en kastje werkt het inmiddels. Mijn S had 2 modi om te zenden: "standard" en "universal receiver". Door de modus "universal receiver" te selecteren werkte het met behulp van bovenstaand schema.
Jij hebt de remote dus. Zou ik die even kunnen lenen? Op de site waar je de universal receiver kunt bestellen is de remote momenteel niet leverbaar...
 
Jij hebt de remote dus. Zou ik die even kunnen lenen? Op de site waar je de universal receiver kunt bestellen is de remote momenteel niet leverbaar...
als je de auto in "universal receiver" mode zet, heb je de remote niet nodig. Ik heb een tijd geleden de chamberlain universal receiver en remote gekocht, en de remote zit nu nog nieuw in het doosje, (is er niet uit geweest), en mijn MS kan de poort probleemloos open en dicht doen.
Mocht je graag een remote hebben, dan verkoop ik je die graag ;)
 
als je de auto in "universal receiver" mode zet, heb je de remote niet nodig. Ik heb een tijd geleden de chamberlain universal receiver en remote gekocht, en de remote zit nu nog nieuw in het doosje, (is er niet uit geweest), en mijn MS kan de poort probleemloos open en dicht doen.
Mocht je graag een remote hebben, dan verkoop ik je die graag ;)
ik wil de universal receiver voor de slagboom gebruiken. Mijn garagedeuren werken nu met de standaard homelink setting. Zouden die het ook nog doen als ik naar universal mode overstap?
 
  • Helpful
Reactions: adjego
ik wil de universal receiver voor de slagboom gebruiken. Mijn garagedeuren werken nu met de standaard homelink setting. Zouden die het ook nog doen als ik naar universal mode overstap?
bij de omschakeling van standaard homelink naar universal receiver, is de auto ongeveer twee minuten bezig om aanpassingen te doen (geen idee wat hij precies dan doet). Het lijkt me dus niet mogelijk om beide systemen tegelijk te gebruiken.
 
bij de omschakeling van standaard homelink naar universal receiver, is de auto ongeveer twee minuten bezig om aanpassingen te doen (geen idee wat hij precies dan doet). Het lijkt me dus niet mogelijk om beide systemen tegelijk te gebruiken.
Dat hoeft ook niet. Ik weet dat je of de ene of de andere modus gebruikt. Als je omschakelt ben je ook alle instellingen van homelink kwijt.
De vraag is: zou een homelink compatible garagedeur ook in de universal modus werken?
 
Heb een universal receiver gekocht en inmiddels geinstalleerd via mijn Teala model3. Alles lijkt prima alleen als ik op de homelink druk dan zie ik op de receiver wel een ledje aangaan maar de garage deur doet niets! Iemand met een model3 waarbij dit wel bij werkt?
Dan is hij niet juist aangesloten.
Als dat Ledje aangaat (en je hoort hem klikken, dan werkt de ontvanger.
 
Heb een universal receiver gekocht en inmiddels geinstalleerd via mijn Teala model3. Alles lijkt prima alleen als ik op de homelink druk dan zie ik op de receiver wel een ledje aangaan maar de garage deur doet niets! Iemand met een model3 waarbij dit wel bij werkt?
Dat had ik bij mijn poort ook. In de reciever kun je een jumper omzetten, waarmee de pulsduur richting poort langer wordt. Daarna ging bij mij wel de poort open.
 
Net de hele zaak gereset. De receiver leeg gemaakt (Knop A en B ingedrukt houden) en de afstandbediening hierna opnieuw ingesteld (linker en rechter knop indrukken totdat de lamp bljjft branden daarna op de receiver de A knop indrukken en of de afstandsbediening de bovenste knop). Daarna de homelink in mijn tesla weggegooid. Bij het aanmaken van een nieuwe na de eerste stap *de afstandsbediening bij de voorbumper van mij Tesla houden totdat de lampen knipperen (of uitgaan) weer naar mijn tesla scherm gelopen en toen was de setup klaar? Niet de tweede stap hoeven te doen maar het werkt nu wel? Attached een foto van de receiver met hoe de jumpers nu staan.
upload_2019-4-12_9-8-43.png
 
Ik krijg mijn Model 3 niet zover dat hij mijn nieuwe garagedeur(en) opent. Bij het inleren wordt het signaal van de handzender wel opgepakt, de koplampen knipperen, maar bij het zenden van het signaal doet de deur niets...

Ik zag een instructiefilmpje op Homelink.com/tesla. Daarin zit na het oppikken van het signaal de stap om de ontvanger te trainen, maar die stap krijg ik niet.
Weet iemand of dit wel zou moeten kunnen?
Of heb ik nu ook de genoemde Universal Receiver nodig? En als dat een eenmalig benodigd apparaatje is, heeft iemand hem misschien te leen?
 
Ik krijg mijn Model 3 niet zover dat hij mijn nieuwe garagedeur(en) opent. Bij het inleren wordt het signaal van de handzender wel opgepakt, de koplampen knipperen, maar bij het zenden van het signaal doet de deur niets...

Ik zag een instructiefilmpje op Homelink.com/tesla. Daarin zit na het oppikken van het signaal de stap om de ontvanger te trainen, maar die stap krijg ik niet.
Weet iemand of dit wel zou moeten kunnen?
Of heb ik nu ook de genoemde Universal Receiver nodig? En als dat een eenmalig benodigd apparaatje is, heeft iemand hem misschien te leen?

Hetzelfde probleem hier. De M3 neemt het signaal op (lichten branden 1 keer bij het aanleren), maar vervolgens is er geen reactie van de poort op het signaal van de Homelink. Ik had voordien ook reeds problemen bij de aanschaf van nieuwe afstandsbedieningen. Indien ik mij niet vergis, dan gebruikt mijn garagepoort een signaal op 868 mhz.
 
Ik krijg mijn Model 3 niet zover dat hij mijn nieuwe garagedeur(en) opent. Bij het inleren wordt het signaal van de handzender wel opgepakt, de koplampen knipperen, maar bij het zenden van het signaal doet de deur niets...

Ik zag een instructiefilmpje op Homelink.com/tesla. Daarin zit na het oppikken van het signaal de stap om de ontvanger te trainen, maar die stap krijg ik niet.
Weet iemand of dit wel zou moeten kunnen?
Of heb ik nu ook de genoemde Universal Receiver nodig? En als dat een eenmalig benodigd apparaatje is, heeft iemand hem misschien te leen?

Hoi Bennyvw, volgens mij kennen wij elkaar ;),
  1. In/met je auto ben je klaar als de lampen gereageerd hebben. Vanaf dat moment kan de auto een zelfde signaal uitzenden als een "nieuwe handzender"
  2. De volgende/laatste stap betreft de koppeling met je garagedeur aandrijving. Dat werkt hetzelfde als het koppelen van een nieuwe handzender. Op de garagedeur opener zelf moet een bepaald knopje ingedrukt worden (er gaat dan ook een lampje branden/knipperen) en aansluitend via je scherm van de auto de garagedeur openen (aan de streepjes op je scherm kun je zien dat er een signaal verzonden wordt) Vanaf dat moment is de zender in je auto gekoppeld aan de garagedeur opener.
Ik heb zelf 2 verschillende garagedeuren gekoppeld. Bij de 2e (ander fabrikaat) was het wel even lastig/opletten -> na indrukken knopje op aandrijving moest ik héél snel op knopje in de auto drukken. Ik moest echt een sprintje trekken om een "time out" te voorkomen. Dat kan dus ook een oorzaak zijn als 2e stap niet lukt. Anders je zoon of vrouw er dus maar bij roepen ;)

Toelichting 2e stap: als je buurman of iemand anders dezelfde garagedeur opener heeft is het wel fijn als zijn afstandsbediening het alleen bij zijn deur doet en niet bij jou...... Vandaar dat er 2 stappen doorlopen moeten worden. Stap 1 is Tesla leren om juiste frequentie uit te zenden welke gelijk is aan bestaande (losse) afstandsbediening. In stap 2 vervolgens een unieke verbinding maken tussen zender (Tesla) en ontvanger (jouw garagedeur opener)

Nb: ik heb ook begrepen dat er Tesla's zijn waarbij signaal duur met een schakelaartje in de zender ingesteld kan worden (ik heb het vermoeden dat dit om een Model S ging / kan bij Model 3 anders zijn...)
 
Hoi Bennyvw, volgens mij kennen wij elkaar ;),
  1. In/met je auto ben je klaar als de lampen gereageerd hebben. Vanaf dat moment kan de auto een zelfde signaal uitzenden als een "nieuwe handzender"
  2. De volgende/laatste stap betreft de koppeling met je garagedeur aandrijving. Dat werkt hetzelfde als het koppelen van een nieuwe handzender. Op de garagedeur opener zelf moet een bepaald knopje ingedrukt worden (er gaat dan ook een lampje branden/knipperen) en aansluitend via je scherm van de auto de garagedeur openen (aan de streepjes op je scherm kun je zien dat er een signaal verzonden wordt) Vanaf dat moment is de zender in je auto gekoppeld aan de garagedeur opener.
Ik heb zelf 2 verschillende garagedeuren gekoppeld. Bij de 2e (ander fabrikaat) was het wel even lastig/opletten -> na indrukken knopje op aandrijving moest ik héél snel op knopje in de auto drukken. Ik moest echt een sprintje trekken om een "time out" te voorkomen. Dat kan dus ook een oorzaak zijn als 2e stap niet lukt. Anders je zoon of vrouw er dus maar bij roepen ;)

Toelichting 2e stap: als je buurman of iemand anders dezelfde garagedeur opener heeft is het wel fijn als zijn afstandsbediening het alleen bij zijn deur doet en niet bij jou...... Vandaar dat er 2 stappen doorlopen moeten worden. Stap 1 is Tesla leren om juiste frequentie uit te zenden welke gelijk is aan bestaande (losse) afstandsbediening. In stap 2 vervolgens een unieke verbinding maken tussen zender (Tesla) en ontvanger (jouw garagedeur opener)

Nb: ik heb ook begrepen dat er Tesla's zijn waarbij signaal duur met een schakelaartje in de zender ingesteld kan worden (ik heb het vermoeden dat dit om een Model S ging / kan bij Model 3 anders zijn...)
Ha, dank je! Ik ga het proberen..