Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hulp bij keuze Standaard Range Plus of Long Range AWD

This site may earn commission on affiliate links.
Ik stond voor dezelfde keuze een half jaar geleden. Een 75D of een 100D en toen was het prijsverschil erg fors (meen 20K meerprijs). Voor dagelijks gebruik heb ik ruim voldoende aan de 75D, maar op vakantie zou ik gevoelsmatig toch liever een 100D hebben gehad. Dan stop je wat minder en het laden gaat sneller. Maar die meerprijs zou netto ook ruim de €100 ontstijgen en dan neem ik toch dat extra stoppen op de vakantieritten voor lief. Als ik dagelijk niet uit zou komen, dan was ik wel voor de long-range zijn gegaan. Het is dus inderdaad erg persoonlijk en afhankelijk van je situatie.

PS: Voor een full-operational leasewagen zou ik niet gauw een glas-coating nemen. Na een paar jaar gaat die auto weer retour en zie je niets meer terug van die investering. Als het wat doet met je restbedrag dan zou je het kunnen overwegen. De lak is ook weer niet zo dramatisch dat je na 3 jaar tegen een kale motorkap aankijkt. Mijn lak is af-fabriek al niet strak (sinaasappelhuidje) en als het teveel schade krijgt, dan doe ik er een leuke wrap op (auto is eigendom en geen lease).
 
Bedankt voor je uitgebreide reactie, mijn inziens was het niet alleen een gewetensvraag voor mezelf maar ook voor jullie allen.
Zou je bereid zijn om EUR 100.- per maand extra te betalen voor de extra actieradius, snelheid en premium variant.
Ik zeg altijd zo 'duur is wat z'n geld niet waard is'. Ik vind het niet duur en moeite waard om 100 euro per maand meer te moeten betalen voor snelheid en premium variant. En daarbij ook nog extra actieradius.
 
Ik zou zeggen, doe je forumnaam eer aan en leg 100 extra neer voor long range. Ga je geen spijt van krijgen. Wat ik volgens mij nog niet langs heb zien komen is dat de long range sneller laadt dan de standard range +. Grotere batterij kan langer hoger vermogen aan. Is wat mij betreft meerprijs waard. SR+ heeft ook geen satelliet kaarten en verkeersinfo geloof ik. Is onderdeel van volledig premium interieur.
 
Wat ik ook niet niet langs heb zien komen is dat de batterij van de long range versie minder cycli nodig heeft bij een gelijk aantal km over bijvoorbeeld 5 jaar, waardoor de long range batterij minder belast wordt.
Dat zie je ook terug in de garantie
Voertuiggarantie
  • Model 3 - 8 jaar of 160.000 km, wat het eerst van toepassing is, met behoud van ten minste 70% van de batterijcapaciteit gedurende de garantieperiode.
  • Model 3 met Long Range-batterij - 8 jaar of 192.000 km, wat het eerst van toepassing is, met behoud van ten minste 70% van de batterijcapaciteit gedurende de garantieperiode.
 
Buiten het hele SR+ of AWD verhaal om; Schrikt er niemand anders van de fenomenale eigen bijdrage? Er zijn legio ICE’s interessanter als je op een netto bedrag van 500+ euro uitkomt. Dan moet je wel erg graag een tesla willen rijden :) (niets mis mee overigens maar de meesten kiezen hem vanwege de fiscale voordelen).
 
  • Like
Reactions: Wackmack
Schrik erg van je eigen bijdrage. Je lease budget lijkt 400 a 500e, zo laag lees je zelden. Klopt dat?

Verder is het verschil 100e nu met je huidige auto maar het verschil tussen de SR en de LM is 240 zeg je. Als je 4 jaar least, kost het je 11.500km is dat het waard?

Zelf heb ik ook voor deze keus gestaan. Erg lang geleden over nagedacht. Vooral de extra speakers spraken mij af en natuurlijk de range. Mijn dagelijkse dit is echter max 100km. Mede hierom is het mij geen 150e extra per maand waard. Betaal nu 315e voor een diesel en ga naar 130e, voor de SR+. De long range awd kwam op 280e. Had trouwens de rwd besteld maar die is helaas geannuleerd.

Succes met je keuze!
 
Je lease budget lijkt 400 a 500e, zo laag lees je zelden. Klopt dat?

Verder is het verschil 100e nu met je huidige auto maar het verschil tussen de SR en de LM is 240 zeg je.

Gezien dit model duurder is dan de RWD is mijn eigen bedrage ook verhoogt naar EUR 525,- per maand.
Uiteraard heb ik ook de mogelijkheid om de Standaard Range Plus te bestellen maar blijft de maximale eigen bijdrage op EUR 425,- per maand.

Nu ben ik aan het twijfelen of dit geintje van Tesla het waard is om EUR 100,- netto meer te betalen voor de AWD en t.o.v. mijn huidige lease auto EUR 140,- netto per maand in te leveren.
Ik maak uit het voorgaande op dat de oorspronkelijke bijdrage voor zijn huidige lease auto 525- 140 = 385 was.
 
Schrik erg van je eigen bijdrage. Je lease budget lijkt 400 a 500e, zo laag lees je zelden. Klopt dat?

Leasenorm is 1165 eigen bijdrage 525.

Succes met je keuze!

Ik maak uit het voorgaande op dat de oorspronkelijke bijdrage voor zijn huidige lease auto 525- 140 = 385 was.

Dit klopt inderdaad eigen bijdrage huidige lease auto Volkswagen Sportsvan benzine kost me 385 per maand

Dat lijkt bijna niet te kloppen, kijk eens op directlease.nl wat je kan leasen voor dit bedrag, nihil.

Toch is het echt zo...terwijl ik eigenlijk vind dat ik teveel betaal :)
 
Buiten het hele SR+ of AWD verhaal om; Schrikt er niemand anders van de fenomenale eigen bijdrage? Er zijn legio ICE’s interessanter als je op een netto bedrag van 500+ euro uitkomt. Dan moet je wel erg graag een tesla willen rijden :) (niets mis mee overigens maar de meesten kiezen hem vanwege de fiscale voordelen).

Heb eigenlijk niet zo heel veel keus, of het moet een nissan leaf +, hyundai Kone of de Kia Nero worden. Deze zijn allemaal circa 100 EUR goedkoper.
 
Buiten het hele SR+ of AWD verhaal om; Schrikt er niemand anders van de fenomenale eigen bijdrage? Er zijn legio ICE’s interessanter als je op een netto bedrag van 500+ euro uitkomt. Dan moet je wel erg graag een tesla willen rijden :) (niets mis mee overigens maar de meesten kiezen hem vanwege de fiscale voordelen).

ICE interessanter ? Volgens mij zit je dan op het verkeerde forum als je je dit nog aan het afvragen bent :)
En ik schrik niet van het eigen bijdrage verhaal hoor. Ik betaal die Tesla gewoon prive zelf uit eigen zak daar wil ik niet eens een LM tussen hebben zitten.
 
ICE interessanter ? Volgens mij zit je dan op het verkeerde forum als je je dit nog aan het afvragen bent :)
En ik schrik niet van het eigen bijdrage verhaal hoor. Ik betaal die Tesla gewoon prive zelf uit eigen zak daar wil ik niet eens een LM tussen hebben zitten.

Verkeerde forum?

Je haalt een hoop dingen door elkaar geloof ik. We hebben hier over een kostenplaatje.
Eigen Bijdrage is heel wat anders dan zelf aanschaffen dus ik zie je overeenkomst niet helemaal.
Als je eigen bijdrage/ bijtelling betaalt betaal je dus voor het gebruik van de auto die nooit je eigendom wordt. Je bent vrij onbenullig als je denkt dat dat slim is om zo veel mogelijk aan uit te geven (we hebben het hier over 25k netto in vier jaar).

“Uit eigen zak” betalen is een stuk minder nadelig omdat het je eigendom wordt. Of het dan nog slim is een nieuwe auto aan te schaffen die zoveel afschrijft is een tweede maar kun je alsnog niet vergelijken met leasen en bijtelling betalen.
 
  • Like
Reactions: Wackmack
Dit klopt inderdaad eigen bijdrage huidige lease auto Volkswagen Sportsvan benzine kost me 385 per maand



Toch is het echt zo...terwijl ik eigenlijk vind dat ik teveel betaal :)

Als het inderdaad zo duur is, zou ik prive een auto rijden. Wat hierboven wordt gezegd, je least voor totaal 25K over 4 jaar, dat is bizar veel geld. Verder wel heel nieuwsgierig naar je functie. Is er geen poolauto die je mag leasen? Dit moet je volgens mij niet willen hoor.
 
  • Like
Reactions: Hannes85
we hebben het hier over 25k netto in vier jaar
neem aan dat je voornoemd bedrag 25.000 euro baseert op de eigen bijdrage van 525 euro per maand.
Kan iemand bevestigen (of ontkennen) dat die 525 echt een netto bedrag betreft?
ik lees
Daarnaast kun je de eigen bijdrage aftrekken van je bijtelling die hoger wordt bij een AWD.
en normaal gesproken is de eigen bijdrage toch fiscaal aftrekbaar?
@sPlurGe laat in de openingspost een paar keer het woord 'netto' vallen maar is het wel netto, die 525e per maand, of moet er nog rekening gehouden worden met fiscale voordelen? Waardoor die 25.000 euro er dan ook anders uit komt te zien.
 
25k over 4 jaar is netto 520 per maand. Is een hoop geld maar als je het vergelijkt met een eigen auto dan kan je hetzelfde kwijt zijn. Uiteraard niet als je een oude deuk zou rijden maar een D klasse waar de kop vanaf is. Ik heb een aantal jaar een eigen auto gehad (Passat 1 jr oud bij aankoop) en was overall maandelijks 500 euro kwijt...
 
Verkeerde forum?

Je haalt een hoop dingen door elkaar geloof ik. We hebben hier over een kostenplaatje.
Eigen Bijdrage is heel wat anders dan zelf aanschaffen dus ik zie je overeenkomst niet helemaal.
Als je eigen bijdrage/ bijtelling betaalt betaal je dus voor het gebruik van de auto die nooit je eigendom wordt. Je bent vrij onbenullig als je denkt dat dat slim is om zo veel mogelijk aan uit te geven (we hebben het hier over 25k netto in vier jaar).

“Uit eigen zak” betalen is een stuk minder nadelig omdat het je eigendom wordt. Of het dan nog slim is een nieuwe auto aan te schaffen die zoveel afschrijft is een tweede maar kun je alsnog niet vergelijken met leasen en bijtelling betalen.

Heb je de missie van Tesla/Musk uberhaubt wel begrepen want ik hoor je alleen maar over geld oreren ?

Our goal when we created Tesla a decade ago was the same as it is today: to accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible. If we could have done that with our first product, we would have, but that was simply impossible to achieve for a startup company that had never built a car and that had one technology iteration and no economies of scale. Our first product was going to be expensive no matter what it looked like, so we decided to build a sports car, as that seemed like it had the best chance of being competitive with its gasoline alternatives.

Het is niet de vraag OF we tussen ICE en EV gaat kiezen maar wanneer. En daarbij zouden kosten helemaal geen overwegend belang moeten spelen want het is niet de vraag OF we ooit gaan stoppen met fossiele brandstoffen maar WANNEER omdat het noodzakelijk is.

En als je deze vorm van duurzaam transport eigenlijk net niet kan betalen of alleen maar wil om 'schone' schijn te spelen neem dan gewoon een OV abo, dat is en groener en goedkoper :)
 
Juist, hier ook....we moeten toch naar EV, en zakelijk is kopen interessant, dus doen we al jaren.
En als je koopt ga je al snel voor de LR, zakelijk niet z'n groot verschil netto over 5 jaar.
Maar zelfs de SR+ is slim als je de range niet nodig hebt (koop).

Lease.... tja is wat je er privé voor over hebt qua bijtelling (winst gaat toch naar de LM).