TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

is er interesse in deelname aan ESLA NATIONALS 1/4 mile exhibition runs 12/13 juli ?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hans (Amsterdam), Jun 13, 2014.

1. Hans (Amsterdam)

Hans (Amsterdam) Model S res#3130

#1 Hans (Amsterdam), Jun 13, 2014
    Last edited: Jun 13, 2014
    Op zaterdag 12/7 en/of zondag 13/7 doet zich een unieke kans voor om met onze Tesla's op de 1/4 mile te racen tegen diverse supercars. Locatie is vliegveld Drachten (Friesland).
    Getuige de vele YouTube filmpjes wordt dit in de VS al op grote schaal gedaan.

Van de organisatie ontving ik vanochtend informatie en een speciaal voorstel voor Tesla deelnemers.
    Persoonlijk lijkt het me erg leuk om de potentie van onze Tesla'a te tonen en voor het eerst een duurzame component bij deze autosport te introduceren.

Voor een indruk kan je naar de volgende filmpjes kijken:
    Tesla Model S Performance vs Dodge Viper SRT10 Drag Racing 1/4 Mile - YouTube
    2014 C7 Corvette vs Tesla Model S P85 - 1/4 mile Drag Race Video - StreetCarDrags - YouTube
    Tesla Model S P85 v Tesla Model S P85 - Quietest Drag Race Ever? Electric Battle /StreetCarDrags.com - YouTube

De site van het evenement/organisatie : ESLA | Events

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties over (deelname aan) dit evenement.

Onderstaand (integraal) het bericht/voorstel dat ik van de organisatie ontving:

ESLA brengt u The Official European Street Legal Familie Evenement
    ESLA NATIONALS

In Amerika is het al sinds jaar en dag een hot item, maar de hype komt nu ook naar Europa. Te beginnen met Nederland, waar in Drachten de film The Fast and the Furious in al zijn facetten tot leven komt.

Street Legal – een officiële onderdeel van dragraces – bestaat uiteraard wel al dertig jaar in Nederland, maar wordt nu naar een hoger niveau getild. Er wordt door ESLA en partners serieuzer met de sport omgegaan. Vooral dankzij gemeente Drachten en een aantal regionale bedrijven die de sport een warm hart toedraagt, zoals Verno BV. Aan de wedstrijd zelf valt natuurlijk weinig te veranderen – die staat als een huis – dus verwacht vooral veel extra’s eromheen, afgekeken van Amerika. Nederland trapt af met het evenement, waarna landen als Duitsland, Engeland en Frankrijk volgen. Het doel: een Europees Street Legal platform vergelijkbaar met het Formule 1-systeem.

Na een bloedstollende afvalrace – met alle auto’s en motors die je maar kunt bedenken, zolang ze maar straat legaal zijn – klimt de strijd op zondag naar zijn climax als de winnaar over de finish raast. En in de tussentijd hoef je je in Drachten sowieso niet te vervelen. Kijk bijvoorbeeld je ogen uit bij de auto- en motor shows georganiseerd door Automaxx, stunt shows van NL Drift en Selfmade Group, maak foto’s met de dames bij de Veronica stand en natuurlijk bij de bikinicompetitie! Struin over de markt, neem wat lekkers bij een van de spots van Vos Catering, kijk hoe de kinderen genieten in het kinderpark en geniet zelf van de muzikale entertainment. Vooral op zaterdagavond, want dan barst het tot in de late uurtjes los met dj’s en bands. Een ding is zeker: je zit er letterlijk bovenop; je mag vragen, aanraken, ruiken, ontmoeten, meerijden…

Hans,
    Als u mij laat weten hoeveel gegadigden met u aanwezig zullen zijn op Zaterdag 12 Juli en?of Zondag 13 Juli, dan zorg ik voor het volgende:
    - 50% korting op entree ticket inclusief Vip arrangement en feest avond (zaterdag)
    - 50% korting op 1extra ticket inclusief Vip arrangement en feest avond (zaterdag)
    -Begeleiding naar de voor Tesla gereserveerde locatie bij aankomst
    - Interview/ item met RTL Autowereld mbt Tesla bij Esla (hier zal het tevens goed zijn als jullie een spreker vanuit Tesla aanwezig hebben).
    Los van het hoge show en promotie gehalte van het evenement, zullen wij er voor zorgen dat jullie een onderdeel zijn van de exhibitie runs. Hierbij zal Tesla autos op de baan 402meter racen tegen ander sport autos die op het evenement aanwezig zijn. Autos als Corvettes, Camaro, Ferrari, Porsche, Lamborghini maar ook tegen andere merken die zich echt met de sport bezig houden.

Verder zullen er verschillende fotografen en media partners aanwezig zijn die voor tijdens en na het evenement voor media exposure zullen zorgen.

Graag verneem ik met hoeveel auto's jullie komen en hoeveel tickets er nodig zijn voor Zaterdag en/of Zondag.

2. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

is er interesse in deelname aan ESLA NATIONALS 1/4 mile exhibition runs 12/13...

Lijkt me wel wat, maar wel lastig om met genoeg accu daar aan te komen... (Zoiets moet je met 90-100% vol doen)
    Wat zijn de normale prijzen?

3. mrrm

mrrm 2 years and counting...

Lijkt me superleuk, maar valt samen met North Sea Jazz :mad:
    (en sinds gisteravond relevant wk finale )

4. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Misschien is vanwege het promotiekarakter er een deal te maken met Renaultdealer in Leeuwarden of Groningen, die hebben waarschijnlijk 22kW-laadpunten (in Groningen zeker, 4 stuks). Of anders zaterdag al komen en zondag rijden, en 's nachts accu laden.
    Zelf zou ik ook heel graag komen, maar in het noorden is de vakantieperiode dan al ingegaan en wij zitten dan in Pisa in Italie als alles goed gaat (we willen met de MS gaan).

5. Hans (Amsterdam)

Ik heb de organisatie gevraagd om 11kW 3x16A CEE rood stekker krachtstroom bij het evenement. Ze zijn dit aan het uitzoeken.
    In ieder geval is er op 5 minuten rijden 2 x 22kW GreenFlux bij Van Der Valk Drachten.
    Daar vlakbij staat nog eens 2x11kW of 22kW EV-Box.
    Al deze laadpunten zijn op dit moment (zaterdagmiddag) vrij.
    Aan de bovenzijde van het kaartje zie je het vliegveld.

De toegangsprijzen waar 50% korting op zit heb ik opgevraagd.

Schermafbeelding 2014-06-14 om 3.23.21 PM.png

6. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Die krachtstroom punten zou ideaal zijn, dan kun je tussendoor bijladen. Laat het maar weten ik heb wel interesse iig.

7. Hans (Amsterdam)

WK finale is zondag 13/7 om 21.00 uur. Ik neem aan dat we het zo moeten kunnen regelen dat we uiterlijk 18 uur met racen klaar zijn en dan ruim op tijd weer thuis zijn.
    Voetbal kijken op het display van de Tesla gaat geloof ik nog niet.

Ook dit zal ik nog even navragen.

8. Hans (Amsterdam)

Update van de ESLA organisatie:

Deelname exhibition runs Tesla model S of Tesla Roadster + bestuurder: gratis
    Extra bezoekers volwassenen € 7,75, kinderen € 3,75
    VIP-arrangement voor bestuurder en extra bezoekers: gratis

9. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

#9 S-19910, Jun 14, 2014
    Last edited: Jun 14, 2014
    ScreenShot195.jpg

je kan ook een ritje te doen op de Teslalaan. :smile:

vanuit Grobbendonk, via Arnhem (mhoo SC-Zevenaar) is het bijna 3 uur rijden, 310km. (enkel)
    wordt nog een opgave om de andere helft van mn trouwboekje te overtuigen...
    wanneer sluiten de inschrijvingen ?

10. gelden

gelden Active Member

Da's wel heel toevallig zeg. tesla, esla en teslalaan. Leuk voor de foto.
    Te ver voor mij. En ik heb geen performance uitvoering. Als het dichterbij was, was ik wel met de tvr gekomen om me door jullie te laten vernederen (heb ik graag voor tesla over).

11. AlexT

AlexT Member

12. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

13. AlexT

AlexT Member

Hehe. Hij vond hem ook niet eens comfortabel voor dagelijks gebruik.... doe mij maar een model s dan. Maar als de mijne binnen is, mag hij een stukje rijden....
    Tot zover offtopic ;)

Share This Page