You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een S van nov 2014 en heb nu zo'n 3 maal de remmen laten vervangen. Nu net voor de zomer (80k km) weer laten vervangen en nu op 85k km weer trillende remmen bij het zacht in remmen. Ik kreeg de melding dat a. de velgen voor de winterbanden niet origineel waren, b. ik verkeerd rem, en bij hard remmen de rem in gedrukt heb gehouden (en de schijf dus onregelmatig kan koelen) c. de garantie op vervanging van schijfremmen niet meer gedekt is.
Ik heb nu weer problemen met remmen, dus a vervalt. Ik rem goed en houd de rem niet vast na een hard remmen en c gemeld dat ik een OH contract heb voor 80k km en zij de spelregels tussentijds niet eenzijdig kunnen veranderen. Ik heb nu weer een verzoek voor het oplossen van deze kromme remschijven.
Ik heb ook last van "blijkbaar" kromme remschijf(ven). Trillingen zijn einde van het 1e jaar gemeld, onder 30.000km. Toen niets gevonden. nu 16 maanden oud 50.000km blijkt het aan de remschijven te liggen. Echter, moet ik ze blijkbaar tegen betaling laten vervangen omdat het een slijtage onderdeel is. alleen zijn ze nog amper gebruikt, geen gebruikssporen en al zeker niet versleten.
Ik vermoedt eerder dat ik ze te weinig gebruik. ik rem zelden. en al helemaal nooit hard. Ik hoor bij het wegrijden wel soms dat de rem aanloopt / schuurt. wellicht door roestvorming die ik er niet genoeg "afrem".
Tesla claimt vooralsnog dat het komt omdat ik de rem ingetrapt zou houden na hard afremmen. Dat doe ik dus beiden niet. ik rem bewust zo min mogelijk. noem het een hobby in anticiperen . en ik weet al vanuit mijn eerste hobby/sleutel/autojaren dat je remmen nooit intrapt moet houden bij stilstand.
Ik heb gezegd dat ik het geen eigenschuldschade of regulier onderhoud vind. dus dat ik garantie verwacht en dat tesla gaat adviseren meer/regelmatiger te remmen om de schijven gelijkmatig & voldoende afgesleten te houden.
Ik zie op dit en andere forums al vele vergelijkbare klachten, ook van oudere autos met meer kms die wel onder garantie hersteld zijn. Dus verwacht een goede afloop.
Idk rtfmIs dat ook zo bij de Model X?
Ja, als je dat meldt dan maken ze het schoon en spuiten het grijs.Ik heb geen last van kromme schijven.
Wel verroeste schijven ( de naaf). Doet Tesla daar iets mee?
Dat doen zij niet meer. Bij mij heeft tesla dat in 2014 wel gedaan, maar na ruim een jaar kwam de roest daar weer door heen. Tijdens de laatste beurt (80k) zijn de remschijven kosteloos vervangen.Ja, als je dat meldt dan maken ze het schoon en spuiten het grijs.
Ik heb geen last van kromme schijven.
Wel verroeste schijven ( de naaf). Doet Tesla daar iets mee?
Klopt, en dat Hammerite is er in allerlei kleuren!