Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

kromme schijfremmen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een S van nov 2014 en heb nu zo'n 3 maal de remmen laten vervangen. Nu net voor de zomer (80k km) weer laten vervangen en nu op 85k km weer trillende remmen bij het zacht in remmen. Ik kreeg de melding dat a. de velgen voor de winterbanden niet origineel waren, b. ik verkeerd rem, en bij hard remmen de rem in gedrukt heb gehouden (en de schijf dus onregelmatig kan koelen) c. de garantie op vervanging van schijfremmen niet meer gedekt is.
Ik heb nu weer problemen met remmen, dus a vervalt. Ik rem goed en houd de rem niet vast na een hard remmen en c gemeld dat ik een OH contract heb voor 80k km en zij de spelregels tussentijds niet eenzijdig kunnen veranderen. Ik heb nu weer een verzoek voor het oplossen van deze kromme remschijven.
 
Mijn Model S 70D is van Dec 2015. 30.000 op de teller. Nu al voor de 3e keer bij TESLA om een probleem met de kromme remschijven te onderzoeken. De vorige keer waren alle! schijven een beetje krom. Alles vervangen. Nu, slechts 3000 km verder komt het euvel (trillen stuur en auto) bij het remmen weer terug.
TESLA is aan het onderzoeken wat de oorzaak kan zijn maar ik lees dat ik niet de enige ben met dit euvel.
Ik rij vooral lange stukken autoweg en veel op dynamic cruisecontrol/autopilot. Ik ben benieuwd wat ze kunnen vinden.
 
Ik heb ook last van "blijkbaar" kromme remschijf(ven). Trillingen zijn einde van het 1e jaar gemeld, onder 30.000km. Toen niets gevonden. nu 16 maanden oud 50.000km blijkt het aan de remschijven te liggen. Echter, moet ik ze blijkbaar tegen betaling laten vervangen omdat het een slijtage onderdeel is. alleen zijn ze nog amper gebruikt, geen gebruikssporen en al zeker niet versleten.

Ik vermoedt eerder dat ik ze te weinig gebruik. ik rem zelden. en al helemaal nooit hard. Ik hoor bij het wegrijden wel soms dat de rem aanloopt / schuurt. wellicht door roestvorming die ik er niet genoeg "afrem".

Tesla claimt vooralsnog dat het komt omdat ik de rem ingetrapt zou houden na hard afremmen. Dat doe ik dus beiden niet. ik rem bewust zo min mogelijk. noem het een hobby in anticiperen :). en ik weet al vanuit mijn eerste hobby/sleutel/autojaren dat je remmen nooit intrapt moet houden bij stilstand.

Ik heb gezegd dat ik het geen eigenschuldschade of regulier onderhoud vind. dus dat ik garantie verwacht en dat tesla gaat adviseren meer/regelmatiger te remmen om de schijven gelijkmatig & voldoende afgesleten te houden.

Ik zie op dit en andere forums al vele vergelijkbare klachten, ook van oudere autos met meer kms die wel onder garantie hersteld zijn. Dus verwacht een goede afloop.
 
Ik heb ook last van "blijkbaar" kromme remschijf(ven). Trillingen zijn einde van het 1e jaar gemeld, onder 30.000km. Toen niets gevonden. nu 16 maanden oud 50.000km blijkt het aan de remschijven te liggen. Echter, moet ik ze blijkbaar tegen betaling laten vervangen omdat het een slijtage onderdeel is. alleen zijn ze nog amper gebruikt, geen gebruikssporen en al zeker niet versleten.

Ik vermoedt eerder dat ik ze te weinig gebruik. ik rem zelden. en al helemaal nooit hard. Ik hoor bij het wegrijden wel soms dat de rem aanloopt / schuurt. wellicht door roestvorming die ik er niet genoeg "afrem".

Tesla claimt vooralsnog dat het komt omdat ik de rem ingetrapt zou houden na hard afremmen. Dat doe ik dus beiden niet. ik rem bewust zo min mogelijk. noem het een hobby in anticiperen :). en ik weet al vanuit mijn eerste hobby/sleutel/autojaren dat je remmen nooit intrapt moet houden bij stilstand.

Ik heb gezegd dat ik het geen eigenschuldschade of regulier onderhoud vind. dus dat ik garantie verwacht en dat tesla gaat adviseren meer/regelmatiger te remmen om de schijven gelijkmatig & voldoende afgesleten te houden.

Ik zie op dit en andere forums al vele vergelijkbare klachten, ook van oudere autos met meer kms die wel onder garantie hersteld zijn. Dus verwacht een goede afloop.

welkom op het forum.....
 
Voor iedereen die last heeft van "kromme" remschijven een gratis tip die alleen wat extra "brandstof" kost: rijd een paar weken met regen uit, of rijd gewoon wat agressiever / minder anticiperend. Het schokkend remmen wordt nl. vrijwel zeker veroorzaakt door verschillende ruwheid en vuil over het remoppervlak van de schijven.
Zelf regelmatig last van trillende remmen gehad en na wat steviger remacties is het over. De eerste maal duurde het wel een hele maand. Maar met m'n 260.000km zitten de originele remschijven er nog onder en de laatste maanden remt de MS geheel trillingsvrij! :cool:
 
@ Energie Gratiz, dank voor de tip. ik ben nu ook bewust meer en harder aan het remmen. nog best moeilijk als de regenratie aanstaat. Verder heb ik ook iets anders "interessants" ontdekt;

Als je aan het filerijden bent op autopilot waar je regelmatig stilstaat, of als je bv stoplichten hebt tijdens autopilot; dan blijven de remmen dus wel ingetrapt door autopilot

Nu denk ik dat het trillen toch eerder of vaker komt door vervuiling of te weinig gebruik/slijtage.
Maar dit is toch bijzonder, zeker als Tesla adviseert de rem niet ingetrapt te houden.
 
Ik denk dat als de "hold" functie actief is alleen de handrem geactiveerd is, de kleine remblokken op de achterwielen. Als je je voet op de rem houdt worden ook de grote remblokken voor en achter tegen de schijven aangehouden, een veel groete oppervlak dat niet kan afkoelen. Als ik weet dat mijn remmen wat heet zijn:oops: en het regent bijvoorbeeld zorg ik dat als ik even moet stil moet staan zo ga staan dat ik een paar keer een decimeter naar voren kan rijden op de schijven/blokken op een andere plek kan laten koelen.
 
Ik blijf het vreemd vinden dat de schijven sowieso heet worden. De meesten onder ons hebben REGEN op normal staan en gebruiken dus de remmen eigenlijk niet. Bewijs is dat de kilometervreters nauwelijks slijtage hebben van de remblokken. Dus hoe worden die schijven dan heet? Toch niet van gewoonweg rond te draaien??? Kan toch niet !?
Allez, schijven worden heet met een gewone auto door in bv bergachtige streken te rijden en overmatig te remmen, ik kan me daar zelfs niet voorstellen dat in Nl of Vlaandrenland zoveel zou moeten geremd worden; zelfs in file lopen ze toch niet heet?
Neen, ik zie het plaatje niet… .:confused: