Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kwaliteit Tesla wall connector

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier. Ik krijg in December mijn Model 3 en ben me aan het oriënteren op het laadstation voor thuis.

De Tesla Wall Connector ziet er perfect uit, maar nu vertelde een installateur mij dat hij vaak kwaliteitsproblemen ondervindt met de TWC. Als ik daar echter op Google vind ik niet veel resultaten die die stelling ondersteunen.

Wat is de ervaring hier?

Adviezen voor goede alternatieven zijn ook welkom! Ik vroeg me nog af of het gebruiken van een ander merk laadpaal net zo makkelijk is in gebruik. Mis je het knopje op de kabel om de laadpoort te openen?
 
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier. Ik krijg in December mijn Model 3 en ben me aan het oriënteren op het laadstation voor thuis.

De Tesla Wall Connector ziet er perfect uit, maar nu vertelde een installateur mij dat hij vaak kwaliteitsproblemen ondervindt met de TWC. Als ik daar echter op Google vind ik niet veel resultaten die die stelling ondersteunen.

Wat is de ervaring hier?

Adviezen voor goede alternatieven zijn ook welkom! Ik vroeg me nog af of het gebruiken van een ander merk laadpaal net zo makkelijk is in gebruik. Mis je het knopje op de kabel om de laadpoort te openen?
Ik heb een paal van The New Motion en ik mis inderdaad het knopje. Maar niet zo hard dat ik een losse stekker ervoor ga kopen waar wel het knopje op zit.

Ik heb er een van TNM zodat het zakelijk verrekend kan worden. Mijn werkgever heeft hem aangeschaft en zelf geïnstalleerd. Maar als ik hem zelf had moeten aanschaffen had ik ook een TWC gekocht.
 
Ik heb ook een TNM home advanced met vaste kabel en mis het knopje eigenlijk wel een beetje. Zelfde overwegingen als ScoopT, TWC was niet echt een optie.

Bestaan er mogelijkheden om op de TNM een connector met knop te zetten?
 
De kabels van de TWC ontwikkelen vaak een draadbreuk bij het pilot signaal waardoor laden dan niet meer kan.

Wij hebben op kantoor twee TWC en daar is er nu ook 1 van kapot. Moet hem nog open maken om dit uit te zoeken. Een beetje aan de kabel trekken zorgt dat het vaak wel werkt.

Laadstations met vaste kabel hebben hier vaker last van.
 
Hoe zit dat precies? Hoe moet open je de poort zonder dat knopje op de kabel? Zit er een knopje op de poort? Of moet je je telefoon gebruiken en is het daarom onhandig?
Openen kan vrij simpel, gewoon op de klep drukken. Het ontgrendelen is wat lastiger; via het touchscreen, de app of het knopje op de stekker ingedrukt houden. Daarna kan je de stekker er pas uithalen.
 
De kabels van de TWC ontwikkelen vaak een draadbreuk bij het pilot signaal waardoor laden dan niet meer kan.

Wij hebben op kantoor twee TWC en daar is er nu ook 1 van kapot. Moet hem nog open maken om dit uit te zoeken. Een beetje aan de kabel trekken zorgt dat het vaak wel werkt.

Laadstations met vaste kabel hebben hier vaker last van.
Onze eerste twee twc’s (uit 2016) zijn ook na ruim twee jaar vlak ba elkaar defect gegaan door draadbreuk van de signaalkabel. Tesla heeft toen beide keren direct kosteloos nieuwe laders geleverd, met het verzoek de oude terug te sturen. Ik zou dus eerst contact opnemen met tesla voor je er zelf tijd en energie in steekt!

Met de nieuwe laders geen problemen tot zover. Veel makkelijker dan de keba met losse kabel die wij daarvoor hadden (die nu overigens goed dienst doet in ons vakantiehuis).
 
Bestaan er mogelijkheden om op de TNM een connector met knop te zetten?

Je kan je reservesleutel er op kleven :cool:. (Opmerking alleen geldig voor de first generation klepjes die niet open gaan door er op te druken en die nog met sleutels werken)

Wij hebben op kantoor twee TWC en daar is er nu ook 1 van kapot. Moet hem nog open maken om dit uit te zoeken. Een beetje aan de kabel trekken zorgt dat het vaak wel werkt.
Ik ben aan mijn derde toe. 2 maal correct in garantie vervangen. 1 telefoontje naar Tesla en 1 of 2 dagen later geleverd. De oude mag je na vervanging gratis terug sturen. Inderdaad na wat manipulatie blijft het ondertussen wel werken.
De laatste nieuwe lijkt een stevigere kabel te hebben.
Als je geen 8m kabel nodig hebt, zou ik wel voor de kortere versie gaan.
@widodh, al je hem toch zou open doen en iets vinden, laat je dan eens weten wat je gevonden hebt? Ooit gebeurt het nog eens opnieuw als de garantieperiode over is en dan ga ik ook aan het knutselen.
 
Indertijd voor de MS een ev box gekocht. Want toen was de TWC nog niet leverbaar.

Inmiddels verhuisd en gekozen voor de TWC. Probleemloos en in het gebruik fijner vanwege het ontgrendelingsknopje op de stekker en bij de ev box moest je ook altijd nog een knopje indrukken om te gaan laden (wat in de praktijk nog wel eens werd vergeten, heel onhandig).
 
De Tesla Wall Connector ziet er perfect uit, maar nu vertelde een installateur mij dat hij vaak kwaliteitsproblemen ondervindt met de TWC.

Ik heb in februari dit jaar met 2 installateurs contact gehad voor het plaatsen van een laadpaal. Is er uiteindelijk een van NewMotion geworden. Beiden raden de TWC af. "Ziet er mooi uit, maar de kwaliteit is niet geweldig" was bij beiden de reactie. Een van de twee installateurs was trouwens een installateur die door de Tesla website werd gesuggereerd.
 
Ik heb in februari dit jaar met 2 installateurs contact gehad voor het plaatsen van een laadpaal. Is er uiteindelijk een van NewMotion geworden. Beiden raden de TWC af. "Ziet er mooi uit, maar de kwaliteit is niet geweldig" was bij beiden de reactie. Een van de twee installateurs was trouwens een installateur die door de Tesla website werd gesuggereerd.

Hebben die installateurs de ‘laadpaal’ ook mogen leveren?
 
Kabelbreuk is eenvoudig te voorkomen ( zoals je dat ook kan voorkomen bij laders van bv macbooks ) door de aansluiting te ontlasten de kabel een keer om de lader heen halen ik heb deze op mijn 2e wallcharger zelfs met tyraps vastgezet.
unnamed.jpg unnamed (1).jpg
 
Kabelbreuk is eenvoudig te voorkomen ( zoals je dat ook kan voorkomen bij laders van bv macbooks ) door de aansluiting te ontlasten de kabel een keer om de lader heen halen ik heb deze op mijn 2e wallcharger zelfs met tyraps vastgezet.
View attachment 458059 View attachment 458058

Ook dit is zeker niet aan te raden. Kabel moet altijd los zitten en niet met ty-wraps aan elkaar vast zetten ivm extra warmte die je krijgt.
 
Ik heb in februari dit jaar met 2 installateurs contact gehad voor het plaatsen van een laadpaal. Is er uiteindelijk een van NewMotion geworden. Beiden raden de TWC af. "Ziet er mooi uit, maar de kwaliteit is niet geweldig" was bij beiden de reactie. Een van de twee installateurs was trouwens een installateur die door de Tesla website werd gesuggereerd.

Ik zou dan vermoeden dat ze, zoals gebruikelijk in hun sector, bij NewMotion een commissie hebben op de verkoop van de charger. En waarschijnlijk is dit niet het geval bij Tesla.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Kabelbreuk is eenvoudig te voorkomen ( zoals je dat ook kan voorkomen bij laders van bv macbooks ) door de aansluiting te ontlasten de kabel een keer om de lader heen halen ik heb deze op mijn 2e wallcharger zelfs met tyraps vastgezet.
View attachment 458059 View attachment 458058
Goed idee. Ik ga de kabel ook ontlasten, maar dan door een of twee kabelzadels te plaatsen op de plank onder de TWC.
 
  • Like
Reactions: Riestad