Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laad problemen tesla model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemorgen allemaal,

Ik heb al sinds ik mijn model 3 heb (september) af en toe problemen met laden thuis. En ik ben benieuwd of meer leden hier last van hebben (gehad). Ik laad thuis met 3 fase en dat gaat vaak gewoon goed. Maar en toe bij het starten van het laden slaat de 3 fase automaat uit (niet de aardlek) Tijdens het laden slaat de automaat nooit uit. Wat heb ik al geprobeerd:
- Andere laadpaal (new motion en tesla wall connector)
- andere grondkabel
- andere krachtgroep in de meterkast.
- Er staan geen andere groot verbruikers aan tijden het afslaan van de automaat.

Waar ik nu zelf nog aan denk is dat het aan de auto zelf zou kunnen liggen. Zou dit kunnen? Zou het wellicht zo kunnen zijn dat de auto soms denkt dat hij op 1 fase moet laden en daardoor een te hoge stroom vraagt? Hoe bepaalt de auto of hij op 1 of 3 fase gaat laden? Ik hoor graag of iemand zoiets vergelijkbaars heeft meegemaakt. Alle suggesties zijn welkom.
 
Ja ook dan slaat de automaat uit. De new motion had de paal software gelimiteerd op 15A. De auto heb ik ingesteld op 14A. De tesla wall connector staat op 16A. Die zou ik nog kunnen verlagen maar ik vermoed niet dat dit helpt aangezien de new motion paal ook op 15A was ingesteld.
 
Ja ook dan slaat de automaat uit. De new motion had de paal software gelimiteerd op 15A. De auto heb ik ingesteld op 14A. De tesla wall connector staat op 16A. Die zou ik nog kunnen verlagen maar ik vermoed niet dat dit helpt aangezien de new motion paal ook op 15A was ingesteld.

Ik heb wel eens ergens opgevangen dat je de TWC niet hoger dan 13A moet zetten.
 
  • Helpful
Reactions: Robbertos
Heb je het juiste type installatie automaat toegepast, hier zijn ook verschillende uitvoeringen in verkrijgbaar. Voor zover ik weet moet je een b-karakteristiek hebben. 16A zou op zich geen probleem hoeven te zijn mits er geen andere verbruikers achter de groep zitten.
 
Heb je het juiste type installatie automaat toegepast, hier zijn ook verschillende uitvoeringen in verkrijgbaar. Voor zover ik weet moet je een b-karakteristiek hebben. 16A zou op zich geen probleem hoeven te zijn mits er geen andere verbruikers achter de groep zitten.

Voor de Newmotion laadpaal is er een C karakteristiek geïnstalleerd. Deze zou ook hoge piekspanning moeten kunnen weerstaan.
 
Het probleem is dat het niet altijd gebeurt. Ik kan het laden 20 keer stoppen en starten en dat gaat prima. Maar soms na het rijden en weer in pluggen slaat de automaat meteen uit. Soms ook als het Voorverwarmen of koelen start.

Gister bij het service center geweest voor een ander probleem maar gelijk even gevraagd. Vanaf nu moet ik de tijden dat het gebeurt opschrijven of een bug report aanmaken. Dan kunnen zij het nakijken. Heb nu een model S mee en nog geen problemen met het laden gehad.
 
teslaoplaadstation gebruikt in twee huizen. In beide gevallen heb ik een electricien de aarding laten controleren.Bij tweede huis ook oude automaat vervangen. In beide twee huizen zijn extra aardpinnen geslagen na controle door de electricien. Problemen erna opgelost. Weet niet of dit de gouden tip is voor je. Meestal reageert de lader er op, niet je automaat.
 
  • Like
Reactions: Robbertos
Ik had hetzelfde probleem en is opgelost door een zwaardere 3x20A automaat te plaatsen. Volgens de monteur was inmiddels bekend dat een 3x16A problemen geeft bij een Tesla omdat die met regelmaat meer vraagt dan die 16A. Ik heb overigens een NewMotion laadpaal en een Model 3.
 
Goedemorgen allemaal,

Ik heb al sinds ik mijn model 3 heb (september) af en toe problemen met laden thuis. En ik ben benieuwd of meer leden hier last van hebben (gehad). Ik laad thuis met 3 fase en dat gaat vaak gewoon goed. Maar en toe bij het starten van het laden slaat de 3 fase automaat uit (niet de aardlek) Tijdens het laden slaat de automaat nooit uit. Wat heb ik al geprobeerd:
- Andere laadpaal (new motion en tesla wall connector)
- andere grondkabel
- andere krachtgroep in de meterkast.
- Er staan geen andere groot verbruikers aan tijden het afslaan van de automaat.

Waar ik nu zelf nog aan denk is dat het aan de auto zelf zou kunnen liggen. Zou dit kunnen? Zou het wellicht zo kunnen zijn dat de auto soms denkt dat hij op 1 fase moet laden en daardoor een te hoge stroom vraagt? Hoe bepaalt de auto of hij op 1 of 3 fase gaat laden? Ik hoor graag of iemand zoiets vergelijkbaars heeft meegemaakt. Alle suggesties zijn welkom.


Hoi, ik weet precies wat jij hebt :) laden bij dc laders gaat altijd goed en bij ac laders soms maar vaak zal hij zeggen “laden gestopt” en dit kan snel zijn maar ook pas na 80% laden.

maak maar een afspraak bij een service center! Ik heb dit namelijk ook gehad en omdat ik geen stroom meer in de auto had zijn ze mij thuis komen halen. Ze zeggen dat het lag aan een losse stekker onder de achterbank. Persoonlijk denk ik dat het iets anders was maar daar kom ik toch nooit achter. Na deze service is alles weer prima