Goedemorgen allemaal,
Ik heb al sinds ik mijn model 3 heb (september) af en toe problemen met laden thuis. En ik ben benieuwd of meer leden hier last van hebben (gehad). Ik laad thuis met 3 fase en dat gaat vaak gewoon goed. Maar en toe bij het starten van het laden slaat de 3 fase automaat uit (niet de aardlek) Tijdens het laden slaat de automaat nooit uit. Wat heb ik al geprobeerd:
- Andere laadpaal (new motion en tesla wall connector)
- andere grondkabel
- andere krachtgroep in de meterkast.
- Er staan geen andere groot verbruikers aan tijden het afslaan van de automaat.
Waar ik nu zelf nog aan denk is dat het aan de auto zelf zou kunnen liggen. Zou dit kunnen? Zou het wellicht zo kunnen zijn dat de auto soms denkt dat hij op 1 fase moet laden en daardoor een te hoge stroom vraagt? Hoe bepaalt de auto of hij op 1 of 3 fase gaat laden? Ik hoor graag of iemand zoiets vergelijkbaars heeft meegemaakt. Alle suggesties zijn welkom.
Ik heb al sinds ik mijn model 3 heb (september) af en toe problemen met laden thuis. En ik ben benieuwd of meer leden hier last van hebben (gehad). Ik laad thuis met 3 fase en dat gaat vaak gewoon goed. Maar en toe bij het starten van het laden slaat de 3 fase automaat uit (niet de aardlek) Tijdens het laden slaat de automaat nooit uit. Wat heb ik al geprobeerd:
- Andere laadpaal (new motion en tesla wall connector)
- andere grondkabel
- andere krachtgroep in de meterkast.
- Er staan geen andere groot verbruikers aan tijden het afslaan van de automaat.
Waar ik nu zelf nog aan denk is dat het aan de auto zelf zou kunnen liggen. Zou dit kunnen? Zou het wellicht zo kunnen zijn dat de auto soms denkt dat hij op 1 fase moet laden en daardoor een te hoge stroom vraagt? Hoe bepaalt de auto of hij op 1 of 3 fase gaat laden? Ik hoor graag of iemand zoiets vergelijkbaars heeft meegemaakt. Alle suggesties zijn welkom.