You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voordeel van electriciteit is dat velen van ons nog een contract hebben met de oude prijzen en dus nog steeds genieten van de lage energieprijzen van vorig jaar. Bij brandstof betaal je als berijder altijd de dagprijs.Ik heb alleen de indruk dat procentueel de elektriciteitsprijzen feller gestegen zijn dan de benzineprijs.
Laden kost dan wellicht wat meer, maar je onderhoudskosten blijven neem ik aan lager dan van een ICE. Het verschil wordt kleiner, maar uiteindelijk blijft je EV goedkoper dan een ICE. zeker als je er al een paar jaar mee rond rijd en je de grootste afschrijving al hebt gehad.Mijn electriciteitsprijs is 2x zo hoog vergeleken met een paar maanden geleden, dus een EV is helemaal juist relatief duurder geworden. Ik betaal nu ruim 42ct/kWh, dus dat is gemiddel 10ct/km. Mijn vorige auto (2.0 TDI) deed ongeveer 1:20 bij deze snelheden, dus dat is slechts een paar cent/km duurder.
Enige voordeel dat ik theoretisch nog heb is dat ik een keer bij de SuC kan gaan laden als ik toch nog wat e-mail moet verwerken. Nu 50kWh gratis laden is toch weer 20 euro "verdiend". Maar met aftrek BTW/belasting sta je dan 40 minuten om 8 euro netto te verdienen. Toch niet iets dat je structureel gaat doen.
Als de zon de electriciteit produceert kost het natuurlijk niets ..
groen lachen is ook lachen.de laatste 5 posts zijn minder grappig...