Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
We begrijpen mekaar. Voor de Belgen is Michel ook zo iemand. Ik wacht liever 3 maanden langer om zeker te zijn dat de voorbereiding tot in de perfectie wordt gedaan. Wat je er daarna ook opsmeert, als de basis niet goed is, is de rest tevergeefs. Naast commerciële is dit een van de redenen waarom er zo weinig Modesta certified detailers zijn. Je moet het een en ander bewijzen of bewezen hebben omdat zo'n product het zich niet kan veroorloven met om het even wie in zee te gaan. Daarmee wil ik echter niet gezegd hebben dat de andere producten slecht zijn. Voor mij is het echter eenvoudig: ik wil 9H hardheid en de coating met de meeste microns dikte. Tot nader order staat Modesta nog op de eerste plaats maar dat kan op elk moment veranderen.

Het Igl product, Kenzo Igreenlovers geeft een uitstekende glans, hardheid H10 (volgens website fabrikant), heb op YouTube het één en ander aan filmpjes bekeken.
Opti-coat geeft althans minder glans dan Modesta dus lijkt me Kenzo wel iets war ik ga proberen.

Heb me wat verdiept in de materie omdat ik wat herkenning had omdat we vroeger wat met glas hadden te maken en we kwarts zand vanuit de buurt van Mol België haalden voor de productie.

De website van Iglcoatings meld ook dat het een dikkere laag is wat me al wat blijer stemt omdat geen enkele fabrikant daar duidelijk over brengt over hoeveel μ (micrometer) er daadwerkelijk wordt opgebracht.

Het product bevat Silica (silicium oxide), wat een grondstof is voor de productie van glas en Zonnepanelen(!)

Tijd zal het leren, misschien betaal ik lesgeld doch de enorme glans die ik op de video's zag heeft me overgehaald.

Ik laat ook m'n voorruit, velgen en kunststof behandelen.

En echt, ik had hem zeker naar Serge gebracht, hij zat geruime tijd vol.

Ik ben er van overtuigd dat Serge weet wat hij doet, maar ook 250 Tesla's gecoat bij DetailToday mag m.i. ook wel wat betekenen.
 
10H is interessant! Heb je ook de dikte ergens kunnen vinden?

Van zowel Opticoat als Modesta kan je de dikte wel degelijk op hun websites vinden:
MODESTA - Products Comparison

Thickness Opti-Coat Pro.jpg
 
Met het polijsten werden lichte imperfecties weggehaald, zoals poetskrasjes en swirls. Door het weghalen van een miniscule laag van de blanke lak.
Ja, ook een gloedje nieuwe Model S heeft poetskrasjes :). Al zijn het er niet zo veel.
Doe je dit niet, breng je de coating over de imperfecties aan en seal je deze als het ware in.
 
De mijne krijgt de Kenzo bij DetailToday "volgende week".

Betreffende Modesta, hoe vergelijk je de laag zonder de de coatings van de concurrentie te vermelden, de vergelijking gaat mij wel echt kort door de bocht,
.02μ is bijna niet neer te leggen zo dun, dat is 0,00002mm
Als je daarna leest bij Ebullio dat Modesta een 8 tot 16x dikkere laag heeft (16μ) dan neem
Ik de tabel met een korrel zout.
 
Vandaag zonder gebruik van de ruitenwissers door de regen en motregen naar Amsterdam gereden. Met dank aan de IGL Window coating. De Auto Pilot (die toch ook wel vrij zicht verlangt) gaf overigens geen krimp.

Eenmaal aangekomen in de parkeergarage viel me op dat de auto alweer nagenoeg droog was. Water glijdt er gewoon vanaf [emoji106]

Om de MS te drogen volstaat waarschijnlijk een sprintje van 0-30, en dan valt er een plasje water in de vorm van een MS op straat [emoji16]
 
Last edited: