Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij zit er nu Kenzo van IGL coatings een kleine drie maanden op.
Ben Vrijdag na een rit van 1000 km met een geheel vol zout wit uitgeslagen MS thuis gekomen.

Vandaag er met de hogedruk reiniger overheen gegaan, het was een makkie!

Dus coaten is echt een must!

Je krijgt het bedrag wat je nu inlegt er echt voor terug bij verkoop indien je de MS over een paar jaren verkoopt.
Een wagen een paar jaren rijden zonder swirls is dat bedrag zeker waard.

Tel er bij op dat je geen autowassen meer gebruikt, niet meer kleit en veel minder wast, en als je dan toch moet wassen is het een makkie!

Ik heb op m'n vorige MS wat afgezwoegd, toch steeds met het 2 emmer systeem!

Ik was nu nog steeds met dat twee emmers maar meestal volstaat afspuiten (in de winter) "denk" dat ik in de zomer niet ontkom aan wassen omdat er dan veel plakzooi van de bomen komt maar het zou ook eenvoudig zijn dat te verwijderen.

Ik meld het dan nog eens!
 
Eind reslutaat beter dan nieuw.

image.jpeg

Proefondervindelijk kan ik melden, coating Is een must!





Wel mooi hoe hij de nog te monteren luchthapper voor de turbo projecteert (op zich wel een statement zo net iets te laag..) op je frunk!:wink:
Laat je die ook in rood uitvoeren, of zwart om net iets minder op te vallen?:biggrin:
 
Hier precies dezelfde ervaring met Kenzo as TLS1958.

Auto wassen is een makkie en glimt daarna zoals vroeger met het handje na een uitgebreide polish en waxbeurt.

Ook heeft ie me al behoed voor lakschade. Moest uitwijken omdat tegenligger niet aan de kant ging, en raakte toen stevige uitstekende takken in de berm. Schade is nu beperkt tot de Kenzo coating. Herstelbaar maar gelukkig bijna niet zichtbaar (bij natte auto). Anders had ik gegarandeerd krassen in de blanke lak gehad.
 
en daarom is vogelpoep schadelijk: bron http://www.loogman.nl/vogelpoep/vogelpoep-op-je-autolak-de-misvatting/

DE GROTE MISVATTING OVER VOGELPOEP OP JE AUTOLAK


Wanneer je bedenkt wat voor onschuldig voedsel vogels eten, dan snap je niet zo goed waarom hun uitwerpselen zo schadelijk zijn voor je autolak. Echter, anders dan veelal gedacht, is het niet de chemische samenstelling van de vogelpoep die schadelijk is voor de lak.
Autoglym, producent van auto schoonmaakproducten is in de materie gedoken en heeft experimenten gedaan met chemische substanties die vergelijkbaar zijn met vogelpoep. Autolak bleek behoorlijk bestand tegen de milde, maar ook de meer agressieve substanties.
Het feitelijke probleem wordt veroorzaakt door temperatuurschommelingen. Een hoge temperatuur, bijvoorbeeld wanneer de auto in de zon staat, zorgt ervoor dat de autolak ietwat uitzet. Wanneer de auto ‘s avonds of in de schaduw afkoelt, zal de lak weer krimpen. Een klodder vogelpoep op de auto zorgt ervoor dat dit subtiele proces niet overal gelijkmatig verloopt. Tijdens het krimpen zal de lak zich dan rond de vogelpoep vormen. De feitelijke vervormingen zijn met het blote oog niet zichtbaar, maar hebben wel een effect op de lichtreflectie van de lak, waardoor we een soort van doffe plekken waarnemen. Wanneer de vogelpoep meer korrelig van structuur is, wordt dit effect versterkt.


er kan ook zand in de uitwerpselen zitten dus altijd oppassen met het verwijderen.
 
Ben nog aan het wachten op afleveringsdatum voor mijne MS (hopelijk einde volgende week) maar toch al afspraak gemaakt bij Michel van LS Carcleaning voor Modesta behandeling.
Dit kon nog op 21/4 en minstens 3 dagen zonder MS :(
Maar zo te lezen hier zal ik mij de behandeling niet beklagen ;)
 
Ben nog aan het wachten op afleveringsdatum voor mijne MS (hopelijk einde volgende week) maar toch al afspraak gemaakt bij Michel van LS Carcleaning voor Modesta behandeling.
Dit kon nog op 21/4 en minstens 3 dagen zonder MS :(
Maar zo te lezen hier zal ik mij de behandeling niet beklagen ;)

Dat gaan de beste 3 dagen zijn die je je wagen hebt moeten missen. Michel is absolute top in mijn ogen. Er is maar 1 persoon die ik met een gerust hart aan mijn wagen laat komen en dat is Michel.

Ik heb nu primer + BC-03 + BC-05 en binnen een paar weken laat ik hem opnieuw volledig behandelen bij Michel om de laatste sporen van mijn ongeval uit te wissen. Ik zal dan waarschijnlijk de enige gek zijn die er 6 lagen Modesta op heeft zitten (toch op het gedeelte wat niet is vervangen door het ongeval).
 
  • Like
Reactions: simonsmidt