Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

LTE verbinding af fabriek werkt niet

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen woensdag mijn Model S 100D in Tilburg afgehaald. Tijdens de uitleg in het Delivery Centre werkte alles. Na het verlaten van de hal verdween mijn navigatie en kreeg ik een wit scherm. Direct Tesla Support gebeld en moest een paar keer opnieuw soft rebooten met de 2 scroll wieltjes. De auto maakt geen verbinding via LTE of 3G netwerk, ik ben er nog niet bekend mee. Alleen thuis kan ik via WiFi wel de kaarten laden en ook via mijn telefoon app mijn auto zien en bedienen. Eenmaal buiten het WiFi bereik wordt het navigatiescherm weer wit en de app geeft alleen de laatste WiFi locatie van mijn Model S aan. Ook online services als Spotify werken niet. Van alles geprobeerd, nieuwe Firmware via WiFi, rebooten,...

Tesla Support probeert toegang te krijgen maar ziet of vindt de auto niet terug in hun netwerk omdat er geen verbinding mogelijk is. Over 2 weken mag hij naar Service Centre Den Haag waar er vanuit de USA specialisten naar gaan kijken en ben ik de wagen wel een aantal dagen kwijt. Voorlopig dus met de mobiele telefoon navigeren en Spotify luisteren door een mobiele hotspot te creëren.

Herkent iemand deze zeldzame storing en heeft heeft iemand er ervaring mee? Ik las op het Amerikaanse forum dat een eigenaar z'n wagen 2 weken kwijt was en er een nieuwe LTE unit ingebouwd moest worden en een nieuw grafisch scherm waarbij ook het interieur beschadigd is.

Volgens Tesla Service Centre herkennen ze dit probleem wel maar komt het slechts zelden voor.