Beste liefhebbers,
Waarschijnlijk genieten jullie net zo van het rijplezier als ik. Ik heb mijn Model S in december 2016 gekocht, H2.0 en MCU1.
Een paar weken geleden deed hij moeilijk. Vreemde geluiden en bij het inschakelen autopilot, kreeg je direct na het inschakelgeluidje ook het uitschakelgeluidje. Omdat dit aan bleef houden, besloot ik op de A12 mijn computer te resetten met de wieltjes op mijn stuur. Het beeld werd zwart en kwam niet meer op. Op dat moment ontdek je hoe afhankelijk je al geworden bent van alle hulpmiddelen en hoe gevaarlijk zelf rijden eigenlijk is
Ik besloot direct naar service centrum Eindhoven te rijden waar hij ook in onderhoud is.
Direct kreeg ik de melding dat dit buiten de garantie valt en dat ik toestemming moest geven voor de analyse uren die ik ook moest gaan betalen. Ze gingen de MCU analyseren om te bepalen hoe erg het is.
Intussen ging ik het internet op en las ik dat vele mij voor gegaan zijn en het eerder lijkt op een fabrieksfout. Waarom laat Tesla iedereen tegen dit euvel aanlopen?
De test ging langer duren, waarschijnlijk enkele dagen en ik kon een vervangende auto krijgen voor meer dan 100 euro per dag.
In de begin dagen (2016) vertelde ik trots op hoe goed de service van Tesla was tegen mensen om mij heen die Mercedes, BMW of andere merken reden en ze stonden met hun oren te klapperen. Nu lachen ze mij uit omdat ik met een auto van met dan een ton na 2,5 jaar al zo behandeld wordt.
Ik begreep niet goed wat er getest moest worden als ik de berichten las op het internet. De MCU1 is kennelijk te klein geschaald voor de vele berichten die hij nu moet schrijven en na verloop van tijd loopt hij onherstelbaar vast. Dus ik geef aan bij service, moet je hem niet gewoon vervangen? Dat wisten ze niet en na drie dagen word ik gebeld dat de MCU1 stuk was en vervangen werd, totale kosten met dan 1000 euro.
Intussen had ik met de consumentenbond gebeld. Als ik een apparaat koop en met normaal gebruik gaat iets stuk, dat eigelijk en vele langere levensduur heeft, dan valt dat automatisch onder garantie. Zeker als het er alle schijn van heeft dat het een fabrieksfout is. Ik spreek Tesla hier officieel op aan en krijg 0 op rekest. Aangezien Tesla zich niet aangesloten heeft bij een geschillen commissie is de enige stap die mij nog test naar de rechter.
Een beetje grote stap voor 1000 euro, maar het blijft aan me knagen. Zijn er meer mensen in deze situatie en wordt het niet eens tijd de krachten te bundelen?
Tenslotte is Tesla door ons de afgelopen jaren zo groot geworden.
Ik ben benieuwd naar jouw reactie,
Peter
Waarschijnlijk genieten jullie net zo van het rijplezier als ik. Ik heb mijn Model S in december 2016 gekocht, H2.0 en MCU1.
Een paar weken geleden deed hij moeilijk. Vreemde geluiden en bij het inschakelen autopilot, kreeg je direct na het inschakelgeluidje ook het uitschakelgeluidje. Omdat dit aan bleef houden, besloot ik op de A12 mijn computer te resetten met de wieltjes op mijn stuur. Het beeld werd zwart en kwam niet meer op. Op dat moment ontdek je hoe afhankelijk je al geworden bent van alle hulpmiddelen en hoe gevaarlijk zelf rijden eigenlijk is
Ik besloot direct naar service centrum Eindhoven te rijden waar hij ook in onderhoud is.
Direct kreeg ik de melding dat dit buiten de garantie valt en dat ik toestemming moest geven voor de analyse uren die ik ook moest gaan betalen. Ze gingen de MCU analyseren om te bepalen hoe erg het is.
Intussen ging ik het internet op en las ik dat vele mij voor gegaan zijn en het eerder lijkt op een fabrieksfout. Waarom laat Tesla iedereen tegen dit euvel aanlopen?
De test ging langer duren, waarschijnlijk enkele dagen en ik kon een vervangende auto krijgen voor meer dan 100 euro per dag.
In de begin dagen (2016) vertelde ik trots op hoe goed de service van Tesla was tegen mensen om mij heen die Mercedes, BMW of andere merken reden en ze stonden met hun oren te klapperen. Nu lachen ze mij uit omdat ik met een auto van met dan een ton na 2,5 jaar al zo behandeld wordt.
Ik begreep niet goed wat er getest moest worden als ik de berichten las op het internet. De MCU1 is kennelijk te klein geschaald voor de vele berichten die hij nu moet schrijven en na verloop van tijd loopt hij onherstelbaar vast. Dus ik geef aan bij service, moet je hem niet gewoon vervangen? Dat wisten ze niet en na drie dagen word ik gebeld dat de MCU1 stuk was en vervangen werd, totale kosten met dan 1000 euro.
Intussen had ik met de consumentenbond gebeld. Als ik een apparaat koop en met normaal gebruik gaat iets stuk, dat eigelijk en vele langere levensduur heeft, dan valt dat automatisch onder garantie. Zeker als het er alle schijn van heeft dat het een fabrieksfout is. Ik spreek Tesla hier officieel op aan en krijg 0 op rekest. Aangezien Tesla zich niet aangesloten heeft bij een geschillen commissie is de enige stap die mij nog test naar de rechter.
Een beetje grote stap voor 1000 euro, maar het blijft aan me knagen. Zijn er meer mensen in deze situatie en wordt het niet eens tijd de krachten te bundelen?
Tenslotte is Tesla door ons de afgelopen jaren zo groot geworden.
Ik ben benieuwd naar jouw reactie,
Peter