Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU1, moeten we de browser als ‘lost in action’ beschouwen?

This site may earn commission on affiliate links.
De browser van MCU1 is altijd een zorgenkindje geweest, maar tot ongeveer een jaar geleden was die nog enigszins bruikbaar (vaak in de file op het TMC-forum vertoefd op die manier). Nu geeft hij er na ongeveer de derde site de brui aan en blokkeert. Alleen een reboot via de scrollwieltjes brengt soelaas, om na 3 sites weer te blokkeren.
Ik las hier ooit dat het helpt om de gps-historiek te wissen. Ik heb het altijd betwijfeld (is maar tekst), maar vandaag toch eens gedaan, zonder resultaat (wel leuk om je verplaatsingen van 3 jaar ver, 1 voor 1 de revue te zien passeren...).
Ook ooit hier gelezen dat er een nieuwe browser kwam, een soort van uitgeklede Google Chrome. Opvallend stil daaromtrent.
Zou er nog aan reanimatie gedacht worden? Is er iemand die er nog iets mee kan uitvoeren? Of hebben jullie hem ook opgegeven.
RIP.
 
ik vermoed dat de browser threads gewoon weinig prioriteit krijgen van het systeem, het helpt dan om andere resources te minimalizeren;

qua resource hungry apps zijn de navigatie (met sattelite-view) en spotify. Gebruik je navigatie zonder de sattelite view werkt het al sneller. zet je spotify uit, zal er simpel weg net wat meer resources beschikbaar zijn.

Dan kan je ook nog de navigatie van het grote scherm op de achtergrond zetten, dit doe je door de stechpad aan te zetten op de voorgrond; Open de stetchpad app(doordat je de scetchapp opent is het navigatie scherm niet meer zichtbaar op het scherm; daarna de browser openen; en zal je direct merken dat de ervaring is dat responsiver is.

Dan vraag ik me af of op de MCU1 er een verschil te merken is als je de navi trafficview aan of uit hebt. Dit was ooit een mega bug waarbij dit elke seconde refresched ipv minuten (waardoor het gehele MCU systeem traag was.. ) als je trafficview aan hebt staan)
 
  • Like
  • Informative
Reactions: FrankNL and Phil V
De browser van MCU1 is altijd een zorgenkindje geweest, maar tot ongeveer een jaar geleden was die nog enigszins bruikbaar (vaak in de file op het TMC-forum vertoefd op die manier). Nu geeft hij er na ongeveer de derde site de brui aan en blokkeert. Alleen een reboot via de scrollwieltjes brengt soelaas, om na 3 sites weer te blokkeren.
Ik las hier ooit dat het helpt om de gps-historiek te wissen. Ik heb het altijd betwijfeld (is maar tekst), maar vandaag toch eens gedaan, zonder resultaat (wel leuk om je verplaatsingen van 3 jaar ver, 1 voor 1 de revue te zien passeren...).
Ook ooit hier gelezen dat er een nieuwe browser kwam, een soort van uitgeklede Google Chrome. Opvallend stil daaromtrent.
Zou er nog aan reanimatie gedacht worden? Is er iemand die er nog iets mee kan uitvoeren? Of hebben jullie hem ook opgegeven.
RIP.
Volledig onbruikbaar, de eerste site laadt al niet eens. Ook de tip om taal te wisselen (wat de cache zou wissen) helpt niet (meer).